Václavské náměstí se mění, přicházejí nové značky

pondělí, 19. září 2022, 13:20 Marketing, Retail MediaGuru

První etapa rekonstrukce Václavského náměstí byla dokončena. Díky tomu se zvyšuje zájem značek, které zde otevírají své obchody.

Zdroj: Pixabay

Zdroj: Pixabay

Václavské náměstí v Praze se mění. Byla dokončena první etapa rekonstrukce jeho spodní části, která je dalším krokem k renovaci tohoto veřejného prostoru hlavního města. Probíhající proměna údajně přináší výsledky v podobě zvýšeného zájmu značek ze segmentu maloobchodu, gastronomie i služeb, které zde otevírají své provozovny. Atraktivita místa má růst i pro nájemce a investory. 

Václavské náměstí se svými 750 metry délky a 60 metry šířky představuje největší nákupní, kulturní a zábavní část centra Prahy. Probíhá zde také největší pohyb lidí – ročně jím projde 36 milionů lidí –, což s sebou přináší i značnou zátěž a nutnost neustálé údržby, pozornosti a průběžné revitalizace.

„Václavské náměstí v posledních letech prochází pozitivní změnou, tato dlouhodobě atraktivní destinace se stává ještě více vyhledávaným a přitažlivým místem jak pro návštěvníky, tak pro provozovatele obchodů a služeb. Pro ně je náměstí jednou z nejatraktivnějších lokalit v rámci pražské high street a jejich poptávka po prostorách k pronájmu v této oblasti roste. Stejně tak vnímáme velký zájem investorů o tuto reprezentativní adresu,“ popisuje Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.  

Stávající značky na Václavském náměstí prodlužují své nájemní smlouvy, další nové pak přicházejí. V poslední době své setrvání na místě potvrdil třeba obchod A3 Sport, který zde má vlajkovou prodejnu řetězce pro celé Česko a Slovensko – ta se změní na nový koncept Sport Vision. 

Nově na Václavské náměstí přibyla prodejna módní značky Tezenis, chystá se otevření zlatnictví Beny a Pandora, podepsanou smlouvu má další značka, jež zatím neoznámila identitu chystané prodejny. Nabídku gastronomických konceptů nedávno doplnila Bageterie Boulevard. Ve spodní části náměstí, v ulici 28. října, na ploše přes 3600 metrů čtverečních otevře Pilsner Urquell zážitkové centrum The Original Beer Experience. 

„Celkově se Václavské náměstí posouvá správným směrem, vylepšené prostředí přitahuje významné značky, a ty pak díky zákazníkům, jež do lokality přivedou, přilákají i další kvalitní nájemce, jako se to stalo v horní části náměstí po příchodu Primarku,“ dodává Kotrbáček. 

Primark otevřel loni v červenci v budově The Flow Building svou první a největší prodejnu v  centru města ve střední a východní Evropě, a stal se tak jedním z katalyzátorů proměny celé lokality. Tato módní značka přitahuje na Václavské náměstí značné množství návštěvníků, což potvrzují i údaje od ostatních obchodníků či provozovatelů kaváren a restaurací v  okolí, jimž se změnila skladba zákazníků: mezi ně nyní patří více mladých lidí, žen či rodin s  dětmi. 

Primark otevřel svou první prodejnu v České republice

čtvrtek 17. června 2021

Na Václavském náměstí je k dispozici 70000 metrů čtverečních maloobchodní plochy ve dvou stovkách obchodů. Své prodejny tu mají především módní značky, ale třeba i knihkupectví, hračkářství a množství gastronomických i kulturních konceptů. „Maloobchodní nájemci jsou si dobře vědomi potenciálu náměstí, jež je vzhledem k vysoké návštěvnosti ze strany místních obyvatel i zahraničních turistů skvělou lokalitou pro cílení na masové spotřebitele. Zároveň je díky reprezentativnosti místa i budov s velkými výměrami a často zajímavou architekturou výborná pro umístění vlajkové prodejny značky,“ vysvětluje Jan Kotrbáček.

S rostoucí kvalitou zároveň roste hodnota nemovitostí pro majitele a potenciální investory. Zdejší nemovitosti se rekonstruují, v posledních dvou dekádách třeba zmíněná The Flow Building (Václavské náměstí 47), Europalace (Václavské náměstí 2), The Forum (Václavské náměstí 19), Van Graaf (Václavské náměstí 17) a další. V plánu je také rekonstrukce objektu Václavské náměstí 30, modernizuje se Václavské náměstí 62 a dokončuje se rekonstrukce Hotelu Evropa (Václavské náměstí  25).

Spolu s probíhající revitalizací veřejného prostoru je obnova stávajících budov nebo dostavba chybějících částí bloků hlavním katalyzátorem proměny Václavského náměstí. Aktuálně se dokončila první ze dvou etap, upravující spodní část mezi křižovatkou ulic Jindřišské a Vodičkovy po ulici Na Příkopě, kde vznikla pěší zóna. V horní části již proběhla rekonstrukce Národního muzea. Chystá se napojení na nově zrekonstruované Hlavní nádraží a revitalizované prostory kolem něj, lepší napojení na Vinohrady. Ve spodní části náměstí bude dalším katalyzátorem proměny plánovaný multifunkční projekt Savarin developera Crestyl, který propojí několik okolních ulic.

-stk-