Aquila obměnila komunikační platformy, cílí na maminky

čtvrtek, 3. listopadu 2022, 14:00 Marketing Kateřina Straková

Aquila se od soutěže Miss a projektu Aqua Babes posunula k maminkám. Co jí to přineslo, přibližuje její brand manažerka Kristýna Tomečková.

Kristýna Tomečková, zdroj: LinkedIn

Kristýna Tomečková, zdroj: LinkedIn

Značka Aquila se dříve spojovala například se soutěží Miss nebo komunikovala prostřednictvím hudebního projektu Aqua Babes. Nyní se zaměřuje především na maminky, kterým připomíná důležitost pitného režimu v těhotenství i správné vody pro kojence.  

Letos se Aquila stala generálním partnerem soutěže Maminka roku. „Prozatím nám díky partnerství se soutěží a s pořadatelským časopisem Maminka vyšly mediální výstupy, v nichž se snažíme maminky edukovat,“ vysvětluje Kristýna Tomečková, Senior brand manažerka značky Aquila ve společnosti Mattoni 1873. 

Kromě toho se k podpoře značky vyplácí dlouhodobá online kampaň. „V tisku sázíme na PR aktivity spojené s inzercí,“ popisuje Tomečková s tím, že pro Aquilu je ze sociálních sítí efektivnější Instagram, který maminky sledují častěji než televizi.

Více se o značce Aquila, jejích marketingových aktivitách i plánech můžete dočíst v našem rozhovoru. 

Aquila se od spojení se soutěží Miss a hudebního projektu Aqua Babes přiklonila k maminkám a kojencům. Proč jste se pro tuto změnu positoningu rozhodli? 

Klíčovým benefitem značky Aquila byla a je výjimečná kojenecká kvalita a čistota, kterou značka v průběhu životního cyklu budovala přes různé komunikační platformy. Soutež Miss anebo projekt Aquababes měli stejně jako koncept Maminka Roku přinést posilnění stejných klíčových atributů značky. Tedy nejedná se o změnu positioningu, ale spíš o obměnu komunikačních platforem.

Zaměřením na maminky a těhotné se Aquila dostává do přímé konkurence například značky Natura, která je napojena na projekt Happy Baby, dodávající balíčky maminkám v porodnicích po celé České republice. Čím se proti konkurenci chcete vymezit?

Konkurenční značky mají sice své kojenecké vody, ale Aquila je na trhu hrdou jedničkou. S projektem Happy Baby dlouhodobě také spolupracujeme – Aquila figuruje v jeho brožurách, účastníme se s ním různých akcí, mimo jiné veletrhu For Babies, či poskytujeme pitný režim do porodnic po celé republice. Jsme si velmi dobře vědomi, jak důležité je být s maminkami před porodem i po něm. 

Aquila se letos stala generálním partnerem soutěže Maminka roku, jejíž finále proběhne 26. října. Co značce toto partnerství přináší? Jak toto partnerství pojímáte? Jak přistupujete ke spolupráci? 

Soutěž Maminka roku je jedním z nejhezčích projektů, které u nás máme. Pojí se k němu velmi pozitivní emoce a spojení s ním je logické. Soutěže jsem se navíc dřív osobně sama účastnila, což přispělo k tomu, že jsme do toho se značkou šli (Kristýna Tomečková v soutěži zvítězila v roce 2018, pozn. red.).  

Prozatím nám díky partnerství se soutěží a s pořadatelským časopisem Maminka vyšly mediální výstupy, v nichž se snažíme maminky edukovat. Chceme, aby věděly, jak mají pít v těhotenství a po porodu při kojení, kolik toho vypít či jak je důležitá kvalita vody, a to nejen pro ně, ale i pro děti v případě nutnosti umělého mléka nebo při zavádění příkrmů. Pro vítězku pak máme připravený pitný režim na celý rok. 

Ze sociálních sítí je pro nás efektivnější Instagram, na kterém jsou maminky velmi aktivní a kde jsou častěji než u televize.

Kristýna Tomečková

Spojujete se v rámci svých aktivit cílících na maminky i s některými influencery a známými osobnostmi? Případně se kterými? 

Ze sociálních sítích jsme aktivní zatím jen na Facebooku a Instagramu, který nám velmi dobře funguje. O spolupráci s influencerkami uvažujeme. Už máme dokonce jednu vyhlédnutou, ale zatím je to ve fázi plánů. 

Na jaké marketingové aktivity kromě zmíněné soutěže a spolupráce s Happy Baby dále sázíte? Jaký mediamix využíváte? 

Velmi dobře nám funguje dlouhodobá online kampaň, jež je spojena opět s edukací. V tisku sázíme na PR aktivity spojené s inzercí, ze sociálních sítí je pro nás efektivnější Instagram, na kterém jsou maminky velmi aktivní a kde jsou častěji než u televize.

Kromě maminek se Aquila ještě spojuje se sportovním životním stylem a gastronomií. Jakým způsobem komunikujete tato témata? 

Co se týče sportovního životního stylu, zdůrazňujeme opět důležitost pitného režimu a volbu pramenitých či minerálních vod. Pro sportovce nabízíme Aquilu ve formátu 0,75 se sportovním víčkem. Nicméně s konkrétními sportovními akcemi se nespojujeme, to necháváme jiným značkám z portfolia. 

V gastronomii má pramenitá voda Aquila stejné místo jako vody minerální. Spolupracujeme s vinaři, kteří oceňují její neutrální chuť, jež nechává vyniknout víno, aby chutnalo tak, jak má. Se značkou se účastníme degustací, koštů i soutěží v Národním salónu vín, kam dodáváme pitný režim. 

Jak prezentujete zákazníkům svůj přístup k životnímu prostředí a iniciativu Zálohujme, jejíž je značka součástí? 

Aquilu plníme do plně recyklovatelných PET lahví a byli bychom rádi, kdyby mohly být recyklovány „z lahve od lahve“, abychom ještě více šetřili náš dopad na životní prostředí. K tomu ale potřebujeme plošný zálohový systém, proto jsme součástí Zálohujme.cz jako firma i jako značka. O našich udržitelných aktivitách informujeme na etiketách a webových stránkách, ale komunikaci necháváme na Mattoni 1873. Ta také vystupuje u iniciativy Zálohujme, kde nejsou záměrně komunikovány jednotlivé brandy.

Zdražování v důsledku zvýšených cen PETu i energií se nevyhnulo ani Aquile. Museli jsme zdražit, což obvykle neděláme.

Kristýna Tomečková

Jaké trendy na poli balených vod v současnosti panují? Mění se v této kategorii zákaznické chování, například pod vlivem rekordní inflace? 

Současná doba je velmi turbulentní. Zdražování v důsledku zvýšených cen PETu i energií se nevyhnulo ani Aquile. Museli jsme zdražit, což obvykle neděláme. Naopak se snažíme držet ceny stabilní a zvýšené náklady nepřenášet na spotřebitele, ale kompenzovat je hledáním úspor.  

Využíváte pro podporu značky také věrnostní kluby Benjamínek a Rohlíček online supermarketů Košík a Rohlík? 

Tento typ spolupráce je pro nás velmi zajímavý. Na spolupráci s e-shopy zde máme velmi šikovného kolegu, díky němuž šly prodeje Aquily v Rohlíčku velmi dobře.

Mattoni 1873 provozuje i svůj vlastní e-shop. Neuvažujete, že byste podporovali značky spíše na svém e-shopu než u jiných? 

Náš e-shop je spíše způsobem, jak se přiblížit spotřebitelům, než že bychom z něj chtěli dělat náš hlavní prodejní kanál. V rámci Happy Baby jsme nabízeli na e-shopu maminkám slevu. Do budoucna uvažujeme o zavedení věrnostních programů apod.         

Jaké plánujete se značkou novinky? 

Na kojenecké vodě není co vymýšlet. Voda má jasně dané parametry, nesmí být upravována a nemůžeme ji například ochutit. Aquila je na trhu k dostání ve všech relevantních formátech. Ale těšíme se, až konečně schválí zálohový systém a i obal naší Aquily bude z hlediska životního prostředí plně udržitelný. 

Kristýna Tomečková, senior brand manažerka značek Aquila, Dobrá voda, Poděbradka a Hanácká kyselka

Na pozici senior brand manažerky značek Aquila, Dobrá voda, Poděbradka a Hanácká kyselka, které patří do portfolia společnosti Mattoni 1873, pracuje od loňského roku. Do firmy nastoupila po rodičovské dovolené. Předtím působila téměř osm let na obchodních a marketingových pozicích ve společnostech Freudenberg Household Products (značka Vileda), Reckitt Benckiser a Mitsubishi Electric. 

Vystudovala obchodní právo na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE Praha a získala magisterský titul v oboru reklamy a podnikání na Universidad de Barcelona.