Beauty kategorie je i přes zdražování stále silná

čtvrtek, 2. února 2023, 07:20 Marketing, Retail, Aktuality MediaGuru

Parfumerie a prodejny s kosmetikou čelí zdražování energií a inflaci. Výrazné šetření zákazníků však zatím nepřišlo, a tak jsou obchodníci s prodeji spokojeni.

Ilustrační foto, zdroj: Manufaktura

Ilustrační foto, zdroj: Manufaktura

Sotva skončilo těžké období spojené s covidovými restrikcemi, už se parfumerie a prodejny s kosmetikou vypořádávají s dalšími překážkami. Kromě zdražování energií čelí také inflaci. „Hlavním ekonomickým cílem je zvládnout zdražování energií, nájmů o inflační doložky a veškerých služeb spojených s provozem parfumerií, a přitom si udržet kvalitní služby našim zákazníkům,“ vysvětluje výkonný ředitel FAnn parfumerií Radek Voňavka. Na tento rok chystají parfumerie a prodejny s kosmetikou také řadu novinek. Zákazníci si stále chtějí dopřávat standard, na který jsou zvyklí, s výrazným šetřením se proto značky zatím nesetkávají.

Češi si navzdory zdražování stále drží svých zvyků v nákupním chování. Prodejny s beauty zbožím jsou proto s prodeji spokojeny. „Zatím jsme poměrně příjemně překvapeni, že navzdory komplikované ekonomické situaci se u nás obecně deklarovaná snížená koupěschopnost příliš neprojevuje,“ říká koordinátorka marketingu Manufaktury Kateřina Machková. S prodeji jsou spokojeni také ve FAnn parfumeriích, kde vánoční prodeje předčily jak rok 2021, tak i poslední necovidový rok 2019.

FAnn parfumerie plánují rozšířit své portfolio nabídky značek v kategorii péči o pleť. „Hlavním obchodním cílem je zvýšit prodej péče o pleť, jelikož se domníváme, že je to z pohledu mnoha zákazníků stále zanedbávaná oblast,“ dodává Radek Voňavka. V sortimentu plánují zavést také nové české a slovenské značky včetně vůně úspěšného českého sportovce.

Novinky plánuje zařadit také Manufaktura, která od 1. února ve vybraných prodejnách obnovuje koncept bezobalového prodeje, který testovala během loňského roku. Počátkem března chce uvést novou kolekci. Kromě zařazení nových produktů plánuje spustit také nový e-shop. „V letošním roce se také chystáme intenzivněji věnovat segmentaci a personalizaci. Velkým tématem bude i nadále náš věrnostní klub, pro jehož členy budeme připravovat zajímavé nabídky a překvapení. Plánujeme také otevření nových prodejen a refity stávajících, tak aby v nich našim zákazníkům bylo co nejlépe,“ doplňuje Kateřina Machková.

-tšl-