PPF prodá část Telecomu v zahraničí firmě e&

úterý, 1. srpna 2023, 21:10 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Dohodou o partnerství mezi PPF a e& vzniká významný hráč na telekomunikačním trhu ve střední a východní Evropě. Dohoda se netýká O2 CZ ani firmy CETIN.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Skupina PPF a společnost Emirates Telecommunication Group Company (působící pod značkou e& a dříve známá jako Etisalat) dnes podepsaly dohodu o tom, že e& kupuje podíl 50 % plus jedna akcie v aktivech PPF Telecom Group v Bulharsku, Maďarsku, Srbsku a na Slovensku. V okamžiku vypořádání transakce zaplatí e& za svůj podíl 2,15 miliardy eur. V úterý to oznámila skupina PPF.

Dohoda předpokládá navíc dodatečný smluvní bonus ve výši 350 milionů eur pro PPF, který bude vyplacen v případě překročení určitých finančních cílů během tří let po uzavření transakce (tzv. earn-out). Nebudou-li tyto cíle splněny, počítá dohoda s vracením části kupní ceny (tzv. claw-back) ve výši 75 milionů eur.

Partneři ponechávají stávajícího generálního ředitele PPF Telecom Group Baleshe Sharmu na jeho pozici.

Telekomunikační společnosti v Česku – O2 Czech Republic a CETIN nejsou součástí zmíněné transakce a budou vyčleněny z PPF Telecom Group. Skupina PPF si zachová 100% (nepřímé) vlastnictví O2 CZ a také svůj podíl v českém CETINu.

CETIN Group převede všechny své dceřiné firmy mimo ČR do společnosti PPF Telecom Group. e& a PPF budou usilovat o zachování aktuálních ratingů PPF Telecom Group i v době po uzavření transakce. Současně PPF hodlá zachovat stávající úroveň ratingů CETIN Group v návaznosti na potvrzení cílové kapitálové struktury.

Dohodou o partnerství mezi PPF a e& vzniká významný hráč na telekomunikačním trhu ve střední a východní Evropě. PPF společně s e& cílí na dosažení synergií v nejrůznějších oblastech, mj. v nákupu či velkoobchodních a roamingových dohodách. Partnerství umožní PPF Telecom Group využít zkušeností e& z jiných trhů a rozvinout nabídku moderních digitálních produktů, tzv. internetu věcí (IoT) a B2B služeb.

„Kupní cena, která společně se smluvními bonusy může dosáhnout výše až dvou a půl miliardy eur, znamená z finančního hlediska jednu z největších transakcí, jakou kdy PPF realizovala," uvedl Jiří Šmejc, CEO skupiny PPF.

-mav-