ČSOB a Policie ČR v kampani varují před volači a klikači

pátek, 1. prosince 2023, 07:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

ČSOB se opět spojuje s Policií ČR, společně připravily kampaň „Volač a Klikač okrádají Česko“.

Klíčový vizuálního ke kampani „Volač a Klikač okrádají Česko“, zdroj: ČSOB

Klíčový vizuálního ke kampani „Volač a Klikač okrádají Česko“, zdroj: ČSOB

ČSOB a Policie ČR spojily své síly a stejně jako v loňském roce připravily masivní preventivní kampaň s názvem „Volič a Klikač okrádají Česko“. Jejím cílem je informovat o kyberpodvodech a podvodnících, kteří mají každoročně v České republice na svědomí desítky až stovky tisíc okradených lidí. Kampaň startuje záměrně v předvánočním čase, kdy útoky v online prostoru výrazně sílí.

„Způsoby útoků na naše klienty se neustále zdokonalují a podvodníci jsou stále profesionálnější. Metody Volačů a Klikačů jsou stále promyšlenější a cílenější. Často zkoušejí vyvolat stresové situace, a právě před Vánoci zneužívají nejen nákupní horečky, ale i předvánočního stresu. Mnoho lidí bohužel stále nevěří, že je něco takového může potkat – a právě na to se snažíme naší kampaní upozornit,“ říká Renata Němcová Pixová, výkonná ředitelka komunikace skupiny ČSOB, jejíž tým kampaň připravil.

Letošní kampaň navazuje na tu z předchozího roku. „Připravili jsme tři zcela nová videa, která upozorňují na aktuálně nejčastější typy podvodů od Volačů a Klikačů. Zároveň vysvětlují, jak se jejich útokům bránit. Prevence je v tomto směru klíčová, protože právě informovanost lidí často rozhoduje o tom, zda jsou Volači a Klikači ve svých praktikách úspěšní nebo ne,“ doplňuje Renata Němcová Pixová.

Policie ČR predikuje pro tento rok rekordních 20 tisíc trestných činů spáchaných v kyberprostoru. Okradených jsou v ČR řádově už stovky tisíc lidí a škody přesahují miliardu korun.

„Tzv.  Volači a Klikači se snaží získat vaše citlivé osobní informace, jako je heslo a PIN. Posílají podvodné e-maily nebo zprávy, které vás mají donutit kliknout na vložený odkaz. Ten působí věrohodně, ale přesměruje vás na falešné webové stránky. Podobně funguje Volač, jen se vás bude snažit obalamutit po telefonu,“ vysvětluje Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů ČSOB. 

Kampaň poběží v tradičních médiích, v nejposlouchanějších rozhlasových stanicích, v tisku i online. Cílí na širokou veřejnost od 15 do 90 let.

Součástí kampaně je opět také speciální webová stránka www.csob.cz/BranteSeRozumem s popisy útoků Volačů a Klikačů, základními radami, jak nenaletět, aktualitami z oblasti kyberbezpečnosti i s veškerými videi z první i druhé kampaně.

Na kreativě a realizaci kampaně opět spolupracovala agentura Darwin & the Machines. Za oblast PR se zapojila PR agentura Bison & Rose.

-stk-