Magazín Playboy po 34 letech na českém trhu končí

středa, 30. dubna 2025, 15:45 Tisk MediaGuru

První mezinárodní magazín, který v tuzemsku vyšel po roce 1989, na českém trhu končí. Poslední číslo časopisu Playboy vyjde v červnu 2025.

Zdroj: repro Playboy

Zdroj: repro Playboy

Po 34 letech skončí v tuzemsku lokální edice pánského magazínu Playboy. Mediální skupina Prima, která ve vydavatelské společnosti Playpress drží většinu, ve středu oznámila, že v červnu letošního roku vyjde poslední číslo české edice časopisu Playboy. Červencové číslo, které bude na stáncích od poloviny června do konce července 2025, bude zároveň speciálním „best of“, výběrem toho nejlepšího z celé historie tuzemské verze magazínu.

Důvodem ukončení vydávání je rozhodnutí amerického vlastníka značky Playboy, společnosti Playboy Enterprises International, dále neprodlužovat licenci magazínu Playboy pro lokální trh.

„Je to pro nás hořkosladké rozloučení. Na jedné straně jsme hrdí na to, že jsme mohli být součástí značky, která měla výrazný vliv na podobu moderního mužského magazínu v Česku. Na straně druhé nás mrzí, že s tímto kultovním titulem musíme skončit právě ve chvíli, kdy byl obsahově i vizuálně na vrcholu. Jsme ale rádi, že se můžeme důstojně rozloučit vydáním mimořádného čísla,“ uvedl šéfredaktor českého Playboye Pavel Kučera.

„V posledních letech se nám podařilo rozjet online verzi lokální mutace magazínu Playboy, a zároveň úspěšně rozvíjet komunikaci na sociálních sítích. Navíc jsme oživili tradici spojenou se začátky vydávání časopisu, kdy téměř každé číslo doprovázely ikonická akce nebo slavnostní křest. O to více nás proto mrzí, že musíme tuto činnost ukončit,“ uvedl Aleš Pýcha, jednatel společnosti Playpress, která k 30. červnu ukončí provoz jak tištěného magazínu, tak online platformy.

Časopis Playboy byl vůbec prvním licenčním magazínem, který na náš trh vstoupil po roce 1989. První číslo ve vydavatelství VIPress Czechoslovakia vyšlo 26. dubna 1991, na obálce byl symbol časopisu v podobě králičího profilu s motýlkem (Playboy Bunny) a editorial napsal přímo zakladatel časopisu Hugh Hefner. Šéfredaktorem Playboye byl i spisovatel Arnošt Lustig (1995-1997).

Do portfolia skupiny Prima patří Playboy od roku 2017, která ve vydavatelské společnosti získala podíl prostřednictvím společnosti GES Media Asset. Předtím časopis vlastnil jeho šéfredaktor Vladimír Olexa, který ho v roce 2009 získal poté, co se tehdejší tuzemská pobočka vydavatelství Axel Springer Praha rozhodla magazín dále nevydávat. 

Licenci pro vydávání časopisu Playboy poskytuje společnost Playboy Enterprises International (PLBY Group). Podle výsledků, které nedávno zveřejnila za loňský rok, dokončila rozsáhlou restrukturalizaci a přešla na nízkonákladový provoz. Vloni vykázala čistou ztrátu ve výši 79,4 mil. USD a dosáhla tržeb 116 mil. USD (meziročně -19 %). Na americkém trhu se letos v únoru tištěná verze časopisu Playboy vrátila do prodeje jako čtvrtletník. Stalo se tak po pěti letech, kdy kvůli dopadům pandemie covid-19 v roce 2020 skončila a vycházela jen digitálně.

Playboy začal vycházet v USA v prosinci 1953. Logo králíčka s motýlkem má evokovat hravost, sex-appeal a lehkou provokaci časopisu a zároveň jeho eleganci a humor.

Infografika: Milníky českých médií 1989-2024

pondělí 18. listopadu 2024

-mav-