HBO Max začne od září zpřísňovat možnosti sdílených přístupů

pondělí, 11. srpna 2025, 07:25 TV MediaGuru

Warner Bros. Discovery přechází k reálnému vymáhání pravidel sdílení účtů u své služby HBO Max. Firma očekává, že silnější komunikace začne už v září a že hlavní finanční přínosy se projeví v posledním čtvrtletí.

video

Zdroj: Warner Bros. Discovery

Warner Bros. Discovery začne od září razantněji omezovat sdílení přístupů k HBO Max. Po měsících „měkkých“ upozornění firma zpřísní komunikaci vůči těm, kdo službu používají mimo domácnost hlavního předplatitele. Cílem je převést „neoficiální uživatele" na předplatitele a zvýšit tak  průměrný výnos na uživatele (ARPU). Reálné finanční efekty očekává management ve čtvrtém čtvrtletí 2025 a hlavně v roce 2026. Vyplynulo to z oznámení na konferenčním hovoru s investory po oznámení výsledků za druhé čtvrtletí 2025.

Podle JB Perrettea, šéfa globálního streamingu Warner Bros. Discovery, je společnost „teprve v prvním dějství“ boje proti sdílení účtů. Firma v posledních měsících testovala datové modely, které rozlišují legitimní uživatele od těch, kteří přistupují mimo domácnost, a od září prý začne nasazovat pevnější výzvy k akci — tedy buď potvrdit domácnost, zaplatit příplatek, nebo si pořídit vlastní předplatné. 

„Od září se už začnou zobrazovat zprávy, které jsou zatím spíše mírné a snadno odvolatelné, v pevnější podobě tak, aby lidé museli podniknout nějaký krok, namísto současného dobrovolného procesu. Skutečné přínosy tak začnou být patrné pravděpodobně ve čtvrtém čtvrtletí, a plně se projeví v roce 2026, kdy komunikaci ještě zpřísníme a budeme ji vést mnohem agresivnějším způsobem, počínaje závěrem letošního roku," uvedl v hovoru Perrette.

Technicky bude HBO Max podle dostupných zpráv využívat kombinaci IP adres, identifikátorů zařízení a sledování vzorců chování uživatelů, aby detekovala vícenásobné domácnosti. Už dříve firma nabízela možnost přidat „externího člena“ za částku přibližně 7,99 USD měsíčně. Nově by tento model mohl přejít z dobrovolné volby do povinného režimu pro neautorizované uživatele.

Management na konferenčním hovoru poukázal, že služba roste, má silný obsah a že firma vidí „velký potenciál“ v tom, aby ti, kteří dnes přistupují cizím přihlášením, přešli na placené účty. V praxi jde o stejný postup, který před nimi úspěšně zavedly jiné streamovací platformy, zejména Netflix a Disney+

JB Perrette dodal, že v případě odchodů předplatitelů (churn), firma pracuje na jejich snižování. Má údajně k dispozici několik různých „pák“, jak toho dosáhnout. Tou první je balíčkování, přičemž aktivita na tomto poli by měla ještě zesílit.  „Při přípravách na evropské spuštění jsme navázali velmi úspěšnou spolupráci s Disney v USA a v mezinárodním měřítku vedeme aktivní rozhovory s řadou dalších předních streamovacích služeb o balíčcích. U některých skupin uživatelů to vedlo k tomu, že se míra odchodů snížila na polovinu," přiblížil.

-mav- 

HBO Max očekává díky expanzi navýšení předplatitelů na 150 milionů

pátek 8. srpna 2025