Duben vyšel Primě a Barrandovu, Nova zpět v čele
Televizní skupiny Prima a Barrandov potvrdily i v dubnu dobré letošní výsledky.
Televizní skupiny Prima a Barrandov si ve čtvrtém letošním měsíci polepšily ve srovnání se stejným obdobím loni nejvíce ze všech tuzemských televizních skupin. V celodenní sledovanosti v širší skupině diváků nad 15 let si skupina Barrandov připsala meziročně 3 procentní body a skupina Prima navýšila meziročně podíl o 2,3 procentního bodu.
Výrazněji si skupina Prima vylepšila postavení v mladší divácké skupině 15-54, kde růst byl vyšší o 3 procentní body a v prime-time dokonce o více než 4 procentní body. V divácké skupině 15-69 si rovněž nejvýrazněji polepšila skupina Prima: meziročně o 3 procentní body v celodenní sledovanosti a o téměř 4 procentní body v hlavním vysílacím čase.
Skupina Nova se v dubnové celodenní sledovanosti 15+ těsně vrátila na pozici nejsledovanější tuzemské televizní skupiny. Odstup od stanic České televize je v uvedené cílové skupině jen 0,7 procentního bodu. Skupina Nova celkově v dubnu snížila meziročně svůj podíl v rozmezí 3-4 procentních bodů v závislosti na cílové skupině. Výkon stanic České televize zůstal ve srovnání s loňským dubnem stabilní.
Podíl TV skupin (%), duben 2016, změna vs. duben 2015, celý den
celý den | 15+ | změna (pb.) | 15-54 | změna (pb.) | 15-69 | změna (pb.) |
Nova Group | 29,82 | -4,16 | 35,09 | -3,44 | 31,86 | -3,56 |
ČT celkem | 29,12 | 0,06 | 23,39 | -1,3 | 26,69 | -0,99 |
Prima Group | 22,69 | 2,31 | 23,32 | 3,24 | 23,21 | 2,92 |
Barrandov Group | 6,98 | 2,99 | 4,83 | 1,99 | 6,15 | 2,57 |
Atmedia | 2,8 | -0,52 | 2,12 | -0,36 | 2,39 | -0,49 |
Stanice O | 0,74 | -0,04 | 1,39 | -0,05 | 0,91 | -0,01 |
ostatní | 7,65 | -0,69 | 9,59 | -0,12 | 8,57 | -0,48 |
Podíl TV skupin (%), duben 2016, změna vs. duben 2015, prime-time
prime-time | 15+ | změna (pb.) | 15-54 | změna (pb.) | 15-69 | změna (pb.) |
Nova Group | 35,16 | -4,73 | 39,05 | -4,05 | 36,76 | -4,42 |
ČT celkem | 29,09 | 1,66 | 23,52 | -0,5 | 26,7 | 0,54 |
Prima Group | 22,89 | 3 | 24,8 | 4,36 | 23,85 | 3,91 |
Barrandov Group | 5 | 1,22 | 3,34 | 0,78 | 4,32 | 0,89 |
Atmedia | 2,02 | -0,54 | 1,55 | -0,23 | 1,72 | -0,51 |
Stanice O | 0,35 | 0 | 0,65 | 0,01 | 0,43 | 0,02 |
ostatní | 5,37 | -0,64 | 6,93 | -0,42 | 6,08 | -0,49 |
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, změna uvedena v procentních bodech
Z hlediska obchodních uskupení je pozice Media Clubu (skupina Prima, Barrandov, Óčko, Nickelodeon, Mňam TV) a CET 21 vyrovnaná v diváckých skupinách 15+ a 15-69. Ve skupině 15-54 má CET 21 odstup více než 5 procentních bodů.
Podíl obchodních TV skupin, duben 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-