R2B2 zveřejňuje RTB Index, srovnání cen programatiku

úterý, 14. března 2017, 09:50 Internet & Mobil MediaGuru

Český trh má první veřejné srovnání cen v programatiku, přináší ho R2B2.

Společnost R2B2, která se zaměřuje na oblast programatického obchodu s reklamou napříč všemi mediatypy, se rozhodla pravidelně zveřejňovat ceny programatické reklamy, vycházející z programatického tržiště R2B2.

První cenové srovnání, které zveřejňuje, je za měsíc únor 2017. Z něho vyplývá, že v únoru představovalo průměrné CPM (cena za tisíc zobrazení) 69 Kč, což bylo ve srovnání s lednem o 8 % více. Na druhou stranu je to o cca 20-30 % méně než ve srovnání s prosincovým průměrem.

RTB Index zveřejňuje ceny u vybraných formátů: banner 300x600, branding, mobilní branding, nativní reklama a video (preroll, outsream). Vzájemné srovnání těchto formátů ukazuje, že CPC (průměrná cena za proklik) je nejnižší v případě brandingu (7 Kč) a naopak nejvyšší u nativní reklamy (15 Kč) a videa (13 Kč). Nejvyšší míra prokliku (CTR) je pak u brandingu, který se řadí mezi nejlépe viditelné formáty, a mobilního brandingu.

Ceny CPM u odmaskovaných domén byly vyšší průměrně o 63 % napříč vybranými formáty oproti masce R2B2.

R2B2 zamýšlí zveřejňovat RTB Index pravidelně každý měsíc.

rtb-index-2017-02

Zdroj: R2B2

-mav-