Výrobci léků letos navýšili své reklamní rozpočty

pondělí, 01. srpna 2011, 15:17 Aktuality MediaGuru

Tuzemské firmy zaměřené na výrobu léčiv v roce 2011 razantně zvýšily nákup reklamy v ceníkových cenách. Podle monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere letos prozatím nejvíce investují firmy GlaxoSmithKline, Bayer a Novartis. Uvolnění rozpočtů se projevuje i v propagaci jednotlivých firemních značek. Na zviditelnění některých z nich padají dvojnásobné a vyšší částky než vloni.S mediatypy subjekty raději moc neexperimentují a své kampaně staví hlavně na televizní komunikaci.

Výrobci léků se v první polovině letošního roku rozhodli investovat do reklamy až o 18,75 % více než ve srovnatelném období roku 2010. Podle aktuálních dat monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere přesahuje celkový objem hrubých inzertních výdajů v segmentu „Léky“ 1,032 miliardy korun. V období od 1. 1. do 30. 6. 2010 tyto investice činily 869 milionů korun.

S výjimkou společností Reckitt Benckiser (Czech Republic) a Berlin-Chemie/A.Menarini Česka republika, které své reklamní rozpočty snížily, se zbylí zadavatelé umístění v top 10 rozhodli do reklamy investovat alespoň o polovinu více než vloni. Největší skok učinila společnost Novartis, která za reklamu utratila až o 86 % více prostředků než v prvních šesti měsících předchozího roku. Novartis se spolu s GlaxoSmithKline a Bayer umístily na prvních třech místech žebříčku.

Reklamní investice v segmentu Léky 

-mav-