Olympiáda v pojetí české reklamy

pátek, 27. července 2012, 14:18 Reklama MediaGuru

Letní olympijské hry začínají již dnes. Přinášíme přehled, jak se na ně připravili čeští zadavatelé reklamy.

Letní olympijské hry v Londýně právě začínají. Čeští zadavatelé, kteří se řadí mezi olympijské partnery, se na ně připravovali opravdu zevrubně. Jeden z generálních partnerů RWE se svou kampaní „S energií do Londýna“ začal již před více než rokem, kdy rozjel svou road show se 126 zastávkami a soutěží.

Další z generálních partnerů, společnost ČEZ, své olympijské partnerství propaguje prostřednictvím nadlinkové kampaně, jejíž tváří je wimbledonská vítězka Petra Kvitová. Kampaň běží v televizi, printu, outdooru a na internetu. Poprvé ve své historii je ČEZ aktivní i na sociálních sítích, kde pro své fanoušky na FB spustil speciální aplikaci s olympijským kvízem. Kampaň pochází od agentury Ogilvy&Mather, Mather Activation a Mather Advertures.

V samotném centru dění je pro návštěvníky připravena speciální ČEZ Energy zóna, kde bude možné vyzkoušet si rozhovor s virtuálním Jaromírem Bosákem, dobít si telefon či sledovat sportovní přenosy.

Pivovar Pilsner Urquell ve své olympijské kampani, kterou připravila agentura Mark BBDO, klade důraz na správné olympijské hodnoty. Připomíná je jak vizuály v printové a internetové kampani, tak televizním spotem s Emilem Zátopkem.

K jejich dodržování se plzeňský pivovar zavázal podepsáním smlouvy a k tomu vyzval i své fanoušky. Za každý podpis na této smlouvě věnuje značka jednu korunu do fondu Dany a Emila Zátopkových.

Oficiální partner olympiády Česká pojišťovna ve své ATL kampani již od 4. června vybízí k fandění, a to prostřednictvím fandítek, které si každý může vyzvednout na pobočce či obchodním místě společnosti. Kromě toho spustila i FB soutěž o automobily Škoda Fabia a vyvinula mobilní aplikaci LOH 2012, která bude přinášet aktualizované sportovní zprávy z olympiády, zákulisní informace o dění v české výpravě či kompletní program olympijských her a TV přenosů na ČT4. Pod kampaní je podepsána agentura Euro RSCG.

Zároveň se Česká pojišťovna zapojila do projektu McDonald’s Olympic Hopefuls, jehož cílem je vytvořit ideální podmínky a zázemí pro přechod od juniorské kategorie mezi dospělé.

McDonald’s, který je partnerem her na globální úrovni, vedle zmíněného projektu připravil i promo akci ve svých restauracích, do kterých láká na speciální olympijské skleničky s náramkem. Akce je podpořena třítýdenní kampaní v televizi a na internetu, kterou vytvořila agentura DDB.

GE Money Bank u příležitosti letní olympiády spustila stránky www.fandetesnami.cz, na které probíhá virtuální pochod fanoušků z Prahy až do Londýna. Hru je možné hrát také díky technologii Microsoft Kinect na interaktivních výlohách GE Money Bank. Kampaň, která vznikla ve spolupráci agentury Mark BBDO a Nydrle, dále doplňuje outdoor a eventy.

Outdoorová firma AlpinePro připravila pro sportovce olympijskou kolekci sportovního oblečení, jehož motivem je obraz Františka Kupky Amorfa - Dvoubarevná fuga. Kromě toho jim společnost na cestu do Londýna darovala i čtyřlístek pro štěstí, který speciálně vypěstovala ve spolupráci s botanickou zahradou v Praze.

V Českém domě v Londýně navíc funguje její stánek, kde si návštěvníci mohou zakoupit olympijské oblečení či se v něm rovnou vyfotografovat s medailí na stupních vítězů. Na svých stránkách a na FB profilu pak bude informovat o aktuálním dění přímo z Londýna

Česká pošta vydala jako už tradičně olympijskou edici poštovních známek.

Lesy ČR speciální kampaň k olympiádě nechystají.

-kch-