Reklamy na zubní pasty: svět zářivé bílé

pátek, 07. září 2012, 07:29 Reklama MediaGuru

Reklama na zubní pasty představuje tak trochu svět sám o sobě. Hemží se to tam nebezpečnými bakteriemi, krvácejícími dásněmi a největším hrdinou jsou zářivé běloskvoucí zuby, které dokáží zázraky.

Zubní pastu používá pravděpodobně každý z nás několikrát denně: jednak kvůli tomu, abychom pak nemuseli trpět na zubařském křesle, jednak abychom ušetřili naše okolí občas nevoňavého dechu. Jakou zubní pastu člověk používá, je vesměs celkem jedno, zuby každá vyčistí více méně stejně. Velká část úspěchu značek zubních past tedy závisí na přesvědčivé reklamě.

Když se však podíváme na reklamy na zubní pasty, valná většina z nich splývá, protože používají podobné postupy: buď slibují svému spotřebitelovi zaručené štěstí, či jej naopak trochu postraší ošklivými důsledky špatné péče, nebo svou účinnost dokazují vědeckými postupy a testomoniály.


Zářivě bílé zuby - štěstí na dosah

V zubních reklamách často dominují zářivé běloskvoucí zuby, které zajišťují svým nositelům pocit životní spokojenosti. Bílé zuby jsou totiž symbolem krásy…

 

…nebo také mladosti.

 

Někdy jsou tak mocné, že dokáží přesvědčit kohokoliv opravdu k čemukoliv. Stačí jen oslnit zářivým úsměvem.

 

Proto čištění zubů přináší v některých spotech opravdový požitek a pocit neuvěřitelného štěstí. Lidem nezáří pouze běloskvoucí zuby, ale doslova září celí a žijí opravdu naplno.

 

Někdy se však povede ukázat bělící účinky i trochu netradičně. Díky zubní pastě mohou zuby zářit natolik, že se proti nim musí nosit kšiltovka, klapky na oči, sluneční brýle, či dokonce svářečská helma.

Aquafresh Whitening, agentura Grey Hong Kong

Pepsodent, agentura Loweporta, Chile

Aquafresh, agentura Mayer McCann


Nahánění husí kůže

Své místo v zubních reklamách mají i negativní emoce, které jsou spojené se strachem či odporem ze zubních kazů, krvácení dásní či vypadávání zubů.

K nahánění strachu využívají reklamy přímočaré vizualizace, ze které může někdy trochu běhat mráz po zádech.

 

Někdy jdou na to mírněji a k upozornění na nebezpečí bakterií či zažloutlých zubů zvolí metaforický způsob - třeba v podobě starověkého Říma.

Maxam, JWT Shanghai

 

Colgate

K navození strachu postačí rovněž šikovně využít zvuk zubní vrtačky či odstraňování zubního kamene.

Se strachem se však dá pracovat i vtipně, jak to předvedla například maďarská agentura Grey Worldwide ve své kampani Crime Scene z roku 2009.

Parodontax, Grey Worldwide, Maďarsko


Vědecké vysvětlení

Oblíbeným prvkem zubních reklam je také dokazování účinnosti zubní pasty „vědeckým“ názorným způsobem. Na prostoru 20–30s spotu je divákům vysvětleno pomocí grafické vizualizace, jak to s těmi zuby ve skutečnosti vlastně je. Dozvíme se například, že si čistíme jen 30 % zubů…

…či nás přesvědčí svědectví dosavadních uživatelů, případně doporučení dentisty.

K přesvědčivosti jsou rovněž využívány moderní technologie, například skenování zubů, které odhalí bakterie i po ranním čistění.

Takže čištěním zubům zářivým zítřkům vpřed!

-kch-