Návštěvnost internetu
Celková lednová návštěvnost českého internetu dosáhla podle NetMonitoru v lednu 2013 6,4 mil. uživatelů (RU, návštěvnost z ČR).
Celková lednová návštěvnost českého internetu dosáhla podle NetMonitoru v lednu 2013 6,4 mil. uživatelů (RU, návštěvnost z ČR).
Seznam.cz po pěti letech znovu oživí značku Lidé. Nová sociální síť, která bude stavět na existujících profilech a diskusích uživatelů, má být spuštěna v říjnu 2025.
Streamovací služba Plex rozšířila svou bezplatnou nabídku o tematický kanál Sports Illustrated TV a o stanici věnovanou klasické americké televizní tvorbě Dicck Van Dyke. Diváci tak mají k dispozici další obsah dostupný bez předplatného.
Rada České televize schválila znění Memoranda o veřejné službě, které vymezuje činnost České televize do roku 2030. v systému duálního vysílání. Dokument vyžaduje novelizace zákona o České televizi.
Zástupci platformy představili na akci Made On YouTube 2025 i několik nových formátů na poli reklamy. Významnou roli sehraje i umělá inteligence a její zapojení do dabování videí.
Praha se na čtyři dny stane centrem světového výzkumu a insightů, uskuteční se zde mezinárodní kongres Esomar 2025.
S rozvojem umělé inteligence vzniká čím dál více i AI influencerů. Značky, které je používají, však zájem spotřebitelů nemají zaručen.
Vysoká koncentrace vlastnictví v tradičních i onlinových mediálních sektorech představuje pro pluralitu českých médií vysoký stupeň rizika, vyplývá z letošní zprávy Monitoru plurality médií v EU.
S přesunem televizních diváků k VOD službám se snižují globální investice do reklamy v lineární televizi.
Spotřebitelé důvěřují značkám více, pokud se jejich reklama objevuje v prémiových médiích, vyplývá z mezinárodního výzkumu.
Evropský mediální trh roste díky streamingu, online reklamě a novým modelům distribuce. Ziskovost mediálních firem však klesá a stále větší část trhu ovládají americké platformy, vyplývá z ročenky Media Industry Outlook.
Češi ve věku 45+ zůstávají věrní televizi a rádiu, ale zároveň stále častěji tráví čas online a na sociálních sítích. Pro marketéry to znamená oslovit cílovou skupinu, která není tak roztříštěná jako mladší generace, ale získat si její pozornost je náročnější. Jak na to, popisuje Petr Tomáš v závěrečném dílu seriálu o cílové skupině Čechů starších 45 let.
Podle průzkumu agentury NMS se s figurkami Labubu setkala už polovina Čechů, nejčastěji prostřednictvím sociálních sítí. Značka je nejznámější mezi generací Z.
Nejpočetnější věková skupina lidí v Česku je z hlediska marketingu dost často neviditelná, popisuje na základě výsledků studie Češi 45+ Petr Tomáš z WPP Media.
Evropští spotřebitelé mají různé preference – zatímco Němci nakupují na internetu elektroniku, ve Velké Británii vede móda.
Podcasty pravidelně poslouchá více než polovina internetové populace, tedy zhruba 4,8 milionu lidí. Největší nárůst zaznamenaly skupiny mezi 25 a 44 lety, ale přibylo i starších posluchačů. Vyplývá to z výzkumu Českého rozhlasu.
Čerstvé potraviny, zejména ovoce, zelenina a maso, na titulní straně letáků motivují bezmála polovinu Čechů k návštěvě obchodu.
Streamingový trh v Německu po letech prudkého růstu zpomaluje. Podle nejnovější studie Screens in Motion sice počet uživatelů předplatných služeb stále roste, ale jen mírně.