SPIR řešil navýšenou návštěvnost, tentokrát iHned.cz

středa, 06. února 2013, 10:51 Internet & Mobil MediaGuru

Profesní oborové sdružení pokračuje v kontrole dodržování pravidel měření internetové návštěvnosti.

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) v letošním lednu opět narazilo na chyby na straně provozovatelů médií při měření internetové návštěvnosti. Kvůli vložení dvou kódů místo jednoho došlo k navýšení počtu zhlédnutých stránek severu iHNed.cz. Podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové ale nešlo o chybu záměrnou, výkonná rada už tento případ řešila a považuje ho za uzavřený. Provozovatel po upozornění chybu odstranil.

V lednových datech NetMonitor už budou výsledky o toto navýšení očištěny, za rok 2012 se znovu přepočítávat nebudou.

Už vloni v létě řešil SPIR nepovolené navýšení návštěvnosti. Výkonná rada profesního sdružení později rozhodla o zavedení institutu podmínečného vyloučení z měření NetMonitor pro další případy porušení metodiky. Navrhla také rozšířit online aplikace NetMonitoru o záložku s evidencí a popisem všech porušení metodiky a dodatečných změn v datech.

-mav-

Foto: Photospin