Obrat JCDecaux předloni klesl o 9 %, BigMedia o 2 %

úterý, 26. března 2013, 14:22 Outdoor MediaGuru

Největší outdooroví hráči zaznamenali v roce 2011 převážně jednociferné snížení obratu.

Společnosti působící na trhu venkovní reklamy, firmy patřící do skupiny JCDecaux, a společnost BigMedia, obchodně zastupující dalšího z největších hráčů na outdoorovém trhu, společnost BigBoard Praha, zaznamenaly v roce 2011 průměrné snížení obratu na úrovni 9 procent, v případě BigMedia 2 procent.

Souhrnný obrat firem, patřících do skupiny JCDecaux, dosáhl předloni více než 800 mil. Kč a oproti předešlému roku se snížil o 9 %. Nejvyšší snížení obratu se dotklo společnosti Europlakat, nejsilnější firmy ze skupiny JCD, a to na úrovni 14 %. Souhrnný zisk všech firem skupiny pak přesáhl 90 mil. Kč (meziročně -31 %).  

Společnost BigMedia, která prodává venkovní reklamu pro společnosti BigBoard Praha, dosáhla předloni obratu 380 mil. Kč, což v meziročním srovnání znamenalo snížení o 2 %. Zisk společnosti přesáhl 3 mil. Kč (-25 %). BigMedia je ale pouze servisní společností. Výsledky za ostatní firmy skupiny BigBoard na čele s BigBoard Praha, kterou v loňském roce získala společnost JOJ Media House, a postupně pod svá křídla získala i firmy Czech Outdoor a outdoor-akzent, nejsou za rok 2011 kvůli majetkovým změnám k dispozici.

Skupiny JCDecaux a BigBoard patří k největším firmám na trhu tuzemské venkovní reklamy.

Výkony a HV firem JC Decaux a BigMedia v roce 2011

Zdroj: účetní uzávěrky 2011

-mav-