Oceněná kampaň Hegermeister vznikla jako alternativa

úterý, 09. dubna 2013, 12:43 Marketing, Reklama MediaGuru

Společnost Rémy Cointreau původně plánovala zcela jinou kampaň. Kampaň Hegermeister, navazující na prohibici, byla novou variantou.

Kampaň Hegermaister, za kterou byly na letošním ročníku kreativní soutěže české reklamy Louskáček, bronzem odměněny společnost Rémy Cointreau a agentury Attention!Media a Cream, vznikla jako alternativní varianta kampaně, kterou Rémy Cointreau plánovala. Distributor např. značek Metaxa, Jägermeister či Jim Beam, je v českém prostředí známý nápaditým využíváním médií. Oceněná už byla např. za kampaň Metaxy, která nechala vzniknout hitu Touch the Sun od zpěvačky Debbie, či za „ledovou kouli” Jägermeistera, se kterou pronikla do zpravodajství českých médií.   

„V srpnu loňského roku jsme začali pracovat na další "kontroverzní kampani" pro značku Jägermeister. Nápad, který vznikl uvnitř našeho týmu, byl maximálně využít nadcházející prezidentské volby o které, jak jsme správně předpokládali, bude veliký mediální zájem. Cílem sdělení směrem ke spotřebitelům měly být nejen tradiční "namraženost" a "divočina", ale i oslava prodeje jednoho milionu lahví v České republice. Milion flašek = milion voličů, tedy vzkaz, že známe vítěze prvního kola prezidentských voleb v ČR. "Bohužel" nám tento záměr zhatila prohibice, kterou vyhlásila česká vláda, jmenovitě ministr zdravotnictví Leoš Heger,” vzpomíná na vznik kampaně marketingový ředitel Rémy Cointreau Ondřej Roček.

Zákaz prodeje lihovin s obsahem více než 20 % alkoholu, vyhlášený loni září, trval dva týdny. Hned po oficiálním zrušení zákazu prodeje lihovin se Rémy Cointreau rozhodla reagovat a 4. října otiskla falešné titulní strany v denících MF Dnes a Lidové noviny. „Celá příprava a realizace akce trvala přesně tři dny včetně přesvědčování deníku, aby inzerci v podobě kterou znáte, otiskl,” dodává Ondřej Roček.

Ačkoli Jägermeister nebyl s methanolovou aférou nijak spojen, jako jedna z nejprodávanějších prémiových značek si přál co nejrychlejší obnovení důvěry ve svou kvalitu. Titulek „Kein Hegermeister“ si pohrával jak se jménem ministra zdravotnictví, tak se svým vlastním názvem. Falešnou titulku doplňovala další celostrana vyzdvihující kvality nápoje. Už během jednoho dne si inzerát získal pozornost 20 % spotřebitelů, která se od placeného inzerátu rychle rozšířila do televize (ČT24) a na internet (Facebook, Tyden.cz, iDnes.cz, Lidovky.cz), což přineslo PR hodnotu větší než 1,5 mil. Kč.

„Hegemaister je ukázkovou kampaní, jak výborně funguje dobrá kreativa v kombinaci s efektivní volbou médií a vhodným načasováním. V rámci krizové situace spojené s prohibicí, jsme chtěli co nejrychleji po jejím ukončení informovat spotřebitele, že Jägermeister je alkoholické pití s dlouholetou tradicí a prověřenou kvalitou. To se nám podařilo využitím deníků – médií s vysokou kredibilitou, chytrou kreativou, ochotou klienta jít do této formy komunikace a překonáním nemalých problémů s otištěním naší mírně provokující dvousmyslné titulky. Ke komunikaci jsme využili nejen samotné titulky nejčtenějších deníků, ale o naší kampani jsme informovali i na facebooku a plně jsme využili PR potenciálu naší komunikace,” popisuje kampaň za mediální agenturu Attention!Media Karolína Hezinová, client service director. A zdůrazňuje, že úspěch agentury by bez odvahy a kreativitě klienta nebyl myslitelný.

-mav-