Česká reklama: Ve světě uspěly McCann a Y&R

pátek, 30. prosince 2016, 08:10 Reklama MediaGuru

Agentury McCann a Y&R získaly v uplynulém roce nejvíce cen v mezinárodním klání.

Z českých reklam, které letos získaly ocenění na mezinárodním kreativním klání, nejvíce uspěly počiny agentur McCann Prague a Young & Rubicam. Bodovaly však také agentury Ogilvy & Mather, Geometry Global nebo Mustard.

Na nejprestižnějším mezinárodním kreativním festivalu Cannes Lions získalo Česko pouze jedno zlato, které si v kategorii PR odnesla agentura McCann za svou kampaň „Nakupujte tam, kam včely nechodí“ pro obchody Náš grunt. Stejná kampaň získala ještě bronzového lva v kategorii Direct. Dále bodovala také na Golden Drum, kde získala zlato a dvě stříbra, a na Eurobestu, odkud si odvezla stříbro a bronz.

Na Cannes Lions si početně nejvíce cen připsala agentura Young & Rubicam. Pět bronzových cen získala za kampaň Sami jsme byli jednou uprchlíci pro UNHCR, dvě stříbra za kampaň pro časopis Forbes a jeden bronz za Playlists for Life, které vytvořila pro organizaci Lékaři bez hranic.

UNHCR_CoalTrain

UNHCR

UNHCR_ElectricPole

S kampaní Sami jsme byli jednou uprchlíci bodovala Young & Rubicam také na Golden Drum, kde byla oceněna třemi zlaty a jedním stříbrem. Zmíněná kampaň pro Lékáře bez hranic získala v Lublani jedno stříbro.

A kampaň pro Forbes si odvezla z Golden Drum dokonce ocenění nejvyšší – Grand Prix. S touto kampaní uspěla agentura také na festivalu Eurobest, odkud si odvezla zlaté a stříbrné ocenění.

Forbes2

Forbes1

Grand Prix na Golden Drum byla také oceněna outdoorová reklama The Dying Poster, kterou vytvořila agentura Ogilvy & Mather u příležitosti výstavy David Cronenberg: Evolution pro Galerii hl. m. Prahy. Tento počin získal také tři ocenění na festivalu PIAF, který se koná každoročně v Praze.

The Dying Citylight final

Dvě zlata na IMC Awards a dvě stříbra na Golden Hammer si vysloužila kampaň The Ad That Run pro Intersport, pod kterou je podepsána aktivační agentura Geometry Global.

Kampaň The European Bike Stealing Championship pro Škoda Auto od agentury Mustard, jež byla letos oceněna Grand Prix na tuzemských ADC Creative Awards, získala stříbro na soutěžích Golden Drum a ADCE, dřevěnou tužku (bronz) na D&AD a také ocenění na soutěži Digiday Content Marketing Awards.

-stk-