Ve spojení s olympiádou vede z partnerů Škoda

pátek, 23. února 2018, 10:30 Marketing, Výzkum MediaGuru

Nejčastěji si lidé v souvislosti s olympiádou vybaví značku Škoda a Alpine Pro.

Foto: Škoda Auto

Foto: Škoda Auto

U příležitosti právě probíhajících olympijských her vyvstává pokaždé otázka, jak se vyplatí jejich partnerům. Podle výzkumu Asociace komunikačních agentur (AKA), který vznikl ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere, lidem spojení olympismu s propagací značek většinou nevadí, jsou ale toho názoru (60 %), že národní olympijský tým by měl mít podporu především tradičních českých značek.

Jako první si lidé v souvislosti s národním olympijským týmem vybaví značku Škoda (19 %), na druhém místě oficiální olympijského oblečení Alpine Pro (14 %). Pokud mají lidé vyjmenovat partnery bez ohledu na pořadí, jmenují nejčastěji opět Škodu (31 %), Alpine Pro (20 %), dále Plzeňský Prazdroj (19 %) a ČEZ (18 %). Přitom ženy mají podle očekávání blíže k oblečení, muži k pivu.

Osmnáct procent respondentů připouští, že jim je značka podporující české olympioniky bližší. Čtrnáct procent dokonce uvádí, že je tato podpora pro ně důležitá při rozhodování o nákupu v konkurenci ostatních značek. Téměř dvě pětiny respondentů (38 %) si myslí, že sportovní úspěchy mají vliv na obchodní úspěch podporujících značek. Podle 32 % dotázaných na sportovních výsledcích nezáleží.

Třetina dotázaných zaznamenala nějakou komunikaci značek, která staví na podpoře olympionikům. Čtvrtina respondentů si vybavila komunikaci značek Alpine Pro, ČEZ, Pilsner Urquell a Škoda. Na prvním místě (v 18 % případů) vytanuly lidem na paměti značky Alpine Pro a Pilsner Urquell.

O komunikačních kampaních olympijských partnerů se dočtete zde

Pětina lidí si vybaví i spojení konkrétního sportovce s konkrétní značkou. Nejčastěji jmenují biatlonistku Gabrielu Koukalovou, kterou podporují značky Hamé a  Dermacol. Ta ovšem na ZOH vůbec nestartovala. Hamé boduje i s Ondřejem Moravcem (19 %). A veřejnost zaznamenala i spojení Ester LedeckéCoca-colou (10 %).

Více informací o olympijské kampani značky Coca-Cola a jejím propojení s Ester Ledeckou naleznete v rozhovoru se Zuzanou Kadlečkovou z české a slovenské pobočky Coca-Cola.

-stk-