Reklama na Twitchi musí ladit s herním prostředím

úterý, 25. června 2019, 07:30 Reklama MediaGuru

Twitch nabízí kromě živých herních online přenosů i prostor pro reklamu. Podmínkou je, aby zapadala do herního prostředí.

Společnost Hasbro uspořádala k podpoře novinky Nerf Laser Ops turnaj mezi hráči, zdroj: Triad Advertising.

Společnost Hasbro uspořádala k podpoře novinky Nerf Laser Ops turnaj mezi hráči, zdroj: Triad Advertising.

Na Twitchi dnes sleduje živé herní online přenosy více diváků než na YouTube. Kromě zábavy pro herní nadšence však tato platforma patřící Amazonu nabízí i možnosti reklamním zadavatelům.

Podle oficiálních údajů z loňského února navštíví Twitch denně 15 milionů sledujících. Své hraní zde natáčí 2,2 milionů hráčů. Až 81,5 % uživatelů jsou muži, kteří zde stráví v průměru 95 minut denně. V porovnání s YouTube je Twitch úspěšnější při sledování herních livestreamů. Denní průměrný počet jeho diváků se loni v druhém čtvrtletí přehoupl přes hranici milion diváků, zatímco srovnatelný obsah zhlédlo na YouTube jen přes 300 tisíc lidí. Twitch je zároveň schopen přilákat mladší cílovou skupinu. Ve skupině dětí od 7 do 17 let ho v České republice používá 21,1 % populace.

Pro své tvůrce nabízí Twitch partnerské programy, díky nimž pak mohou zadavatelům poskytovat možnost sponzorovat daný turnaj nebo pořádat soutěže. Sponzoring se však zdaleka nemusí omezovat jen na logo či název firmy v rohu obrazovky nebo doporučení hráče. Příkladem je počin značky KFC, která se na americkém trhu spojila s hráčem Lupo. Ten při svém turnaji s Anthonym Kongphanem vyzval sledující, aby při každém vítězství napsali do chatu „vítěz vítěz“, což se následně proměnilo ve speciální emotikon. Zapojením mohli uživatelé soutěžit o dárkový poukaz do KFC.

Ukázka reklamy KFC u turnaje DRLupa, zdroj: Twitch

Ukázka reklamy KFC u turnaje DRLupa, zdroj: Twitch

Na českém trhu využila tuto herní platformu značka blastrů Nerf společnosti Hasbro. Ve spolupráci s agenturou Triad Advertising podpořila na Twitchi svou novinku Nerf Laser Ops. „Vycházejíce z podstaty produktu jsme zorganizovali souboj mezi hráči střílecích počítačových her, tentokrát však naživo s použitím blastrů Nerf,“ popisuje za Triad Barbora Ivánová.

Souboj byl streamovaný na Twitchi na novém profilu značky pod názvem nerfczsk, kde živý přenos dosáhl 1 269 zhlédnutí a uživatele sledováním streamu strávili dohromady 4 033 minut. Stream byl pro zvýšení viditelnosti živě podpořený na kanálech influencerů, kteří se akce osobně účastnili, a upozorňoval na něj trailer na Facebook profilu Nerf cz/sk. Během prvních tří dnů na kanálu přibylo více než 130 followerů. „Po dobu samotného živého přenosu jsme v chat roomu nezaznamenali jediný negativní komentář, a to zejména díky tomu, že byl zobrazovaný obsah blízký standardu na Twitchi,“ dodává Barbora Ivánová s tím, že po 20 minutách vysílání začaly přicházet komentáře, proč to bylo tak krátké. Následně na souboj reagovali sestřihem ze záznamu i zapojení hráči na svých YouTube kanálech a sestřihy dosáhly dohromady přes 100 000 zhlédnutí.

Záznam z turnaje následně komentovali i zapojení hráči na YouTube, zdroj: Triad Advertising.

Záznam z turnaje následně komentovali i zapojení hráči na YouTube, zdroj: Triad Advertising.

Největším nedostatkem platformy je omezení ukládaní streamů. Standardní délka archivace je 14 dní (pro Partners, Turbo a Prime účty 60 dní). Po uplynutí této doby je samotný záznam smazán a archivují se pouze jeho statistiky.

„S povědomím v plenkách zatím na Twitchi nedosáhnete nijak závratného zásahu. Nicméně kdo si profil založí už dnes, pořádně ho otestuje a vytvoří si pevné základy, za pár měsíců, jako by ho našel,“ myslí si Barbora Ivánová.

Jak Twitch ale uvádí na svých stránkách, jeho uživatelé jsou reklamám otevření. Své tvrzení přitom opírá o světovou studii We Know Gamers od agentury Momentum, z níž vyplývá, že 80 % sledujících vítá sponzoring hráče či týmu, a dokonce 82 % zastává názor, že podobné reklamní aktivity jsou pro celý herní průmysl přínosné.

-stk-