Mars: Jako rodinná firma přemýšlíme v horizontu generací

středa, 4. prosince 2019, 11:40 Marketing MediaGuru

To, že jsme dodnes rodinnou firmou, nám dává příležitost přemýšlet v horizontu generací o tom, jaký svět tu chceme pro budoucí generace zanechat, říká za společnost Mars Zuzana Lošáková.

Zdroj: Mars

Zdroj: Mars

Jedna z největších potravinářských firem na světě, jež stojí za značkami Snickers, Bounty, Skittles, Orbit nebo Pedigree, je doposud rodinnou firmou. Společnost Mars tak přemýšlí v horizontu generací, a to i z pohledu udržitelnosti. Své směřování vyjadřuje i novou vizuální identitou a redefinovaným smyslem.

„Cílem rebrandingu bylo, aby byl Mars v dnešní, neustále se měnící digitální době, relevantní. Nové logo má vystihovat charakter Mars – výrazný a progresivní, ale i optimistický a hrdý,“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz Zuzana Lošáková, Corporate Affairs Director for Central Europe společnosti Mars. Barvy, které nová vizuální identita využívá, mají navíc svou symboliku – modrá znamená dědictví, zelená udržitelnost a žlutá optimismus.

Změna loga společnosti Mars, zdroj: Mars

Změna loga společnosti Mars, zdroj: Mars

Nová globální vizuální identita se propsala už i na českém trhu, kde se změnila podoba korporátních webových stránek, sociálních médií a také kanceláří.

Vedle vizuální identity redefinoval Mars svůj smysl neboli purpose, který nyní zní:Svět, který chceme v budoucnu, začíná tím, co děláme dnes.“ „Kdekoli na světe pracujete pro Mars, na jakémkoliv oddělení, všichni se zaměřujeme na to, abychom si uvědomili, jaký svět chceme mít v budoucnosti a co pro to potřebujeme udělat v rámci naší práce už dnes. To, že jsme dodnes rodinnou firmou, nám dává příležitost přemýšlet v horizontu generací o tom, jaký svět tu chceme pro budoucí generace zanechat,“ vysvětluje Zuzana Lošáková s tím, že její společnost zdůrazňuje hodnoty: kvalita, odpovědnost, vzájemnost, efektivita a svoboda.

Odpovědnost vidí Mars i v produktové rovině. Byť se v ní zaměřuje převážně na požitkové potraviny, jako je čokoláda, cukrovinky či žvýkačky, při jejich výrobě se řídí dodržováním pokynů pro výživu od Světové zdravotnické organizace (WHO). „Žádný z našich produktů neobsahuje více než 250 kalorií na jednu porci. Uvádíme výživové hodnoty na přední straně obalů a vycházíme spotřebitelům vstříc tak, že naše výrobky neustále inovujeme podle jejich představ,“ přibližuje Lošáková s tím, že aktuálně se globálně pracuje i na snížení obsahu soli v rámci portfolia ochucené rýže a omáček.

Na globální úrovni se snovou divizí Mars Edge soustředí rovněž i na nový segment – na zdravou a personalizovanou výživu, tedy výživu padnoucí jednotlivcům na míru. Pod ní spadá značka Cocoavia, dietní doplněk z extraktu kakaa, Gomo Dal Grunchies, zastřešující proteinové produkty určené pro indické děti, a nejnověji německá značka proteinových produktů Foodspring. Zda a kdy bude některá ze značek uvedena i na český trh, však odmítla Zuzana Lošáková komentovat.

marketingového hlediska patří Mars mezi první firmy, které zavedly Odpovědný marketingový kodex. „Žádné z našich reklam necílí na děti mladší 12 let a naše produkty vždy propagujeme zodpovědně,“ říká Lošáková. Do marketingové komunikace se také často propisují CSR aktivity, za příklad může posloužit třeba lokální kampaň značky Orbit, jež podporuje znevýhodněné děti z SOS dětských vesniček. Letos již počtvrté značka žvýkaček uvedla také kampaň zaměřenou na pomoc dospívajícím dětem, které čeká odchod z pěstounské péče do samostatného života. „Aby do něj mladí dospělí vykročili tou správnou nohou, Orbit věnoval i tento rok 1 % z ceny všech svých produktů prodaných v období od 25. srpna do 5. října 2019 na podporu programů usnadňujících vstup do dospělosti,“ doplňuje Lošáková.

„Kromě kvalitních produktů je pro spotřebitele důležitý i faktor důvěry. Spotřebitelé se více zajímají o to, do jaké míry jsou korporace společensky odpovědné a jaké jsou jejich hodnoty,“ myslí si Lošáková a dodává, že firma Mars investovala kromě jiných CSR aktivit již miliardu dolarů do zajištění udržitelných zdrojů kakaa, vody nebo do snižování CO2. V neposlední řadě je společenská odpovědnost podle Lošákové čím dál důležitější také pro zaměstnance, kterým se v Marsu říká „spolupracovníci“. „Naši spolupracovníci jsou aktivními účastníky při budování reputace firmy a mohou prostřednictvím svého každodenního jednání ovlivnit její pověst,“ dodává Lošáková.

-stk-