Stabilo: Sociální sítě nám zvedly prodeje o 30 %

pondělí, 16. listopadu 2020, 16:25 Marketing, Retail, Aktuality MediaGuru

Stabilo dosud komunikovalo především přes televizi, letos se ovšem rozhodli vyzkoušet jako hlavní médium Instagram a Youtube. Celkově dosáhli téměř 8 mil. impresí a prodeje vyrostly o 30 %.

Kampaň se týkala liner Stabilo point 88, který je nejprodávanějším produktem značky, zdroj: Stabilo

Kampaň se týkala liner Stabilo point 88, který je nejprodávanějším produktem značky, zdroj: Stabilo

Léto a podzim jsou hlavní období prodejů značky Stabilo, prodejce psacích a kreslících potřeb. Dosud firma komunikovala především přes televizi, ovšem v letošním roce se rozhodla vyzkoušet jako hlavní médium Instagram a Youtube a výsledky ji překvapily. Celkově dosáhli za celou kampaň v ČR téměř 8 milionů impresí a zvedl se prodej konkrétního produktu o 30 %.

Hlavní sledovaná kampaň běžela v letních měsících a propagovala konkrétní produkt, fixy point 88, které jsou relativně hodně známé. „Liner Stabilo point 88 je pro nás velmi důležitým a nejprodávanějším produktem. Díky jeho široké škále 47 barev se s ním dobře vymýšlí kreativní obsah a využití,“ říká Tereza Hadrbolcová, Marketing Specialist CZ/SK a k důvodům, proč reklamu zaměřili na sociální sítě a pokračuje: „Zhodnotili jsme, že bude největší inspirací pro ostatní právě to, když uvidí, jak naše produkty někdo reálně použije na své projekty.“

Stabilo kvůli kampani změnilo webové stránky a vytvořili několik kreativních šablon a tutoriálů jak pro děti, tak dospělé, ve spolupráci s umělci a experty na zmiňované trendy. V návaznosti se potom spojili s agenturou Fuse a začali vymýšlet, jak to propojit s influencery, kteří kreativitu posunou ještě dál. Infuencerská kampaň byla první spoluprací contentové agentury Fuse ze skupiny Omnicom Media Group se značkou Stabilo.

Kampaň cílila na mladší věkovou skupinu 13 až 24 let, zdroj: Stabilo/Fuse

Kampaň cílila na mladší věkovou skupinu 13 až 24 let, zdroj: Stabilo/Fuse

Dominika uvedla 4 IG posty a několik sad IG Stories, zájem sledujících ji samotnou překvapil, zdroj: Stabilo/Fuse

Dominika uvedla 4 IG posty a několik sad IG Stories, zájem sledujících ji samotnou překvapil, zdroj: Stabilo/Fuse

Značka si zvolila pro spolupráci influencerku Domi Novak. „Dominika je velmi kreativní, v průběhu studií se s fanoušky dělila o tipy na lepší zapamatování si věcí, neustále něco maluje, tvoří a na Youtube se od začátku věnuje DIY videím, což bylo přesně to, co jsme pro spolupráci potřebovali,“ říká k výběru influencerky Zdeňka Uhlířová, z agentury Fuse. Cílili na mladší věkovou skupinu 13 až 24 let. Většinou tak šlo o školáky nebo studenty, kteří potřebují produkt point 88 využít zejména pro mind mapping, flash cards a bullet journals, případně pozvánky, přání apod.

Dominika dostala volnou ruku, natáčelo se u ní doma a ona sama se rozhodla, jak produkty odprezentuje. Ve finále kampaň ještě posunuli dál a zapojili sledující do přípravy výherních balíčků do soutěže, kterou influencerka každoročně plánuje na svém profilu.

Samotnou Dominiku Novak velká interaktivita publika překvapila. „Nečekala jsem, že do tak specificky zaměřeného videa, tedy tvoření prázdninového Bullet journalu se Stabilo point 88, se zapojí tolik lidí. Desítky fanoušků mi posílaly hodně propracované Bullet journaly, které si podle mě vytvořili, a velká většina si šla skutečně pořídit linery Stabilo point 88,“popisuje Novak.

V lednu 2021 bude kampaní slavit 50 let na trhu nejprodávanější zvýrazňovač Stabilo Boss Original, zdroj: Stabilo

V lednu 2021 bude kampaní slavit 50 let na trhu nejprodávanější zvýrazňovač Stabilo Boss Original, zdroj: Stabilo

Aktuálně řeší značka i tématiku udržitelnosti s novým konceptem Stabilo Together, zdroj: Stabilo

Aktuálně řeší značka i tématiku udržitelnosti s novým konceptem Stabilo Together, zdroj: Stabilo

Od léta do konce září se Stabilo snažilo dostat liner mezi studenty, co nejvíce to šlo. Kromě standardních kampaňových materiálů, je zapojili třeba i do soutěží, jak na Instagramu, tak na Facebooku. Celkově dosáhli za celou kampaň téměř 8 milionů impresí v Čechách a 4,5 milionu impresí na Slovensku. Během kampaně i společně s navazující Back to School se zvedl prodej linerů o 30 % a zaznamenali nárůst fanoušků na sociálních sítích.

„Snažíme se nevyužívat jen na jednu platformu. Mimo influencery jsme měli náš kampaňový obsah na streamovacích kanálech jako je Seznam.tv nebo iPrima. Dále na webech nebo v tisku,“ dodává Tereza Hadrbolcová s tím, že se nyní již připravují na Vánoce, které jsou pro ně po Back to School dalším důležitým obdobím. „Teď plánujeme aktivity hlavně ohledně svátků. Marketingově je to kolem 20 %,“ říká.

Během Vánoc se zaměří opět hlavně na online a na PR. „Obecně se tento rok snažíme více zaměřovat na digitál, který nám dává větší smysl na to, co chceme odkomunikovat a mezi koho,“ dodává Tereza Hadrbolcová s tím, že vánoční kampaň je pro ně hlavně interakce s okolím, čerpání inspirace a nápadů, aby mohli zase na jaře příštího roku rozjet větší kampaň a plánování. Letos vložili spoustu sil do e-commerce, pomáhali dodavatelům a online prodeje se jim nakonec zvedly o několik procent. Ve finále jsme naštěstí žádný pokles prodejů nepocítili, jen jsme to vybalancovali tam, kde nám to situace umožňovala,dodává na závěr Tereza Hadrbolcová.

Influencer marketing: Co změnila pandemie a co nás čeká

úterý 19. května 2020

-zue-