WeDo chce do svého rozvoje investovat miliardu korun

pátek, 20. srpna 2021, 11:35 Aktuality, Retail MediaGuru

Logistický operátor WeDo bude investovat nejen do nového překladiště i depa, ale i do klientského portálu.

Zdroj: WeDo

Zdroj: WeDo

Český logistický operátor WeDo, který v listopadu loňského roku vznikl rebrandingem značek In Time a Uloženka, hodlá do svého rozvoje investovat miliardu korun. Zaměří se na distribuční kanály, rozšíření sítě výdejních boxů, budování nového logistického centra a zkvalitňování zákaznické podpory a servisu. Zajímat se přitom bude nejen o český trh. 

„Máme ambiciózní růstové plány, tyto investice jsou jen začátkem našeho růstu, budeme se přitom dívat nejen na možnosti v České republice, ale i v zahraničí,“ uvedl generální ředitel WeDo Daniel Mareš.

Největší investicí v letošním roce bude vybudování nového centrálního překladiště a depa v Ostředku u D1, kde investice dosáhne půl miliardy korun. „Nový hub bude technologickou špičkou, umožní nám výrazně zvýšit přepravní kapacitu i kvalitu celé sítě,“ vysvětlil Daniel Mareš s tím, že překladiště by mělo začít fungovat v první polovině příštího roku. „Zároveň budeme rozšiřovat a modernizovat i další depa, aby narostla kapacita celé sítě. Do jejich vylepšení zamíří v nejbližších dvou letech další stovky milionů korun,“ doplnil.

Další investici budou v nejbližších měsících představovat i rozvoj klientského portálu a rozhraní pro zákazníky. „Ty půjdou ruku v ruce s rozvojem našich zaměstnanců a kvalitou obsluhy zákazníků na kontaktních místech i při kontaktu s kurýry,“ dodal Mareš. WeDo zároveň průběžně zvyšuje počet zaměstnanců a stále hledá nové lidi.

Rozvoj čeká i samoobslužné výdejní boxy, kterých má WeDo v současnosti více než sto. Na jaře je převzala od své sesterské společnosti Mall.cz. 

WeDo se chce stát zhruba do pěti let významným hráčem ve střední a východní Evropě. Prvním krokem bylo únorové otevření depa v Bratislavě. „Na Slovensku věříme v organický růst, v ostatních zemích regionu se díváme spíše na akvizice již zavedených místních firem nebo možnosti různých partnerství, joint venture a podobně,“ uzavřel Daniel Mareš.

Počty výdejních boxů v letošním roce rostou. Alza nyní ve spolupráci s Balíkomatem zpřístupnila více než svých 1000 AlzaBoxů i dalším e-shopům a dopravcům. Službu samoobslužných výdejních boxů spustila od srpna společnost DPD, která jich bude zatím testovat 12. Od konce června nabízí možnost vyzvednutí zboží v samoobslužných boxech i Ikea. Zásilkovna instalovala v České republice přes 1000 samoobslužných výdejních míst Z-Boxů, do konce roku chce  jejich počet navýšit na 2500Spolupracuje také s Lidlem. Vlastní výdejní místa má také Rohlík nebo Pilulka. Samoobslužná výdejní místa potravin testuje také COOP.

-stk-