BeWooden: Kdysi byla lokálnost třešničkou, dnes je standard

pátek, 12. listopadu 2021, 07:30 Marketing, Reklama Kateřina Straková

BeWooden sází v komunikaci na kampaně s přesahem, které prezentují produkty se silnými příběhy, říká její zakladatel Ctirad Sára.

Ctirad Sára, zakladatel značky BeWooden, zdroj: BeWooden

Ctirad Sára, zakladatel značky BeWooden, zdroj: BeWooden

Česká značka BeWooden působí na trhu od roku 2013. Začínala s dřevěnými motýlky, nyní nabízí i šperky či stylové doplňky do domácnosti, které jsou vyráběny lokálně. „Dřevěný motýlek byl náš prvotní produkt, díky němu jsme dostali možnost nechat vyniknout naši značku a vše s ní. Dnes je BeWooden spíše o celkové nabídce, o možnosti vybrat si u nás produkty ,od srdce na jednom místě’,“ říká zakladatel značky Ctirad Sára.   

Po celou dobu si značka tvoří svou marketingovou komunikaci sama. „Dává nám to možnost vyprávět skutečné příběhy, nás, našich produktů a zejména být s našimi zákazníky v přímém kontaktu,“ vysvětluje Sára s tím, že se snaží, aby jejich kampaně měly přesah a byly transparentní. 

O síle lokálnosti, plánech na Vánoce i vizi otevřít ve větších evropských městech si můžete přečíst v našem rozhovoru. 

Na trhu je BeWooden od roku 2013. Jaké pro vás byly poslední dva pandemické roky?

Jedním slovem rozhodně záživné. Na jednu stranu jsou to pro nás dva roky řešení existenčních problémů a na druhou doba příležitostí. Místo dlouhodobých plánů jsme více flexibilní, ohební a především řešíme to, co je pro nás všechny nejvíce potřeba. Podstatné pro nás bylo zachovat firmu taková, jaká je, a udržet práci našim lidem. I proto vznikla podznačka BeWooden Home nebo e-shop sdružující sportovní oblečení Trendly.cz. 

BeWooden klade důraz na lokálnost, řemeslnost a ruční práci. Pozorujete, že se přístup českých spotřebitelů k těmto hodnotám během času vyvíjí? Případně jakým způsobem?

Vztah k lokálnosti ze strany zákazníkům vnímám stále na lepší úrovni. Kdysi to byla taková třešnička, lokálních značek nebylo tolik. Dnes je v mnoha ohledech lokálnost standard, který lidé přívětivě oceňují a stále více si jej váží.

Začínali jste s motýlky, postupně jste přidali i šperky nebo dekorace. O co je nyní největší zájem? A jakým směrem chcete své portfolio rozšiřovat?

Dřevěný motýlek byl náš prvotní produkt, díky němu jsme dostali možnost nechat vyniknout naši značku a vše s ní. Dnes je BeWooden spíše o celkové nabídce, o možnosti vybrat si u nás produkty „od srdce na jednom místě“.  Člověk si u nás může vybrat doplňky pro sebe a především díky širší nabídce potěšit i ostatní. Primárně se nyní zaměřujeme dvěma směry – s BeWooden jsou to především šperky a s BeWooden Home stylové doplňky do domácnosti.

Na koho svými produkty primárně cílíte? Koho se vám daří oslovovat?

Na naše skvělé zákazníky, vážně (smích). Co nám nejlépe funguje, je komunikovat k lidem – do širokého publika. Našim zákazníkem je každý, kdo má rád kvalitu, design, styl, ruční práci a produkty vyrobené s láskou z Beskyd.

Chceme dělat produkt a kampaně tak, aby měly víc než stylové fotky. Také proto pravidelně řešíme kampaně s přesahem.

Ctirad Sára

Na co kladete důraz v marketingové komunikaci? Jaké využíváte komunikační kanály? 

Primární je pro nás v komunikaci být vždy transparentní. Baví nás bavit lidi naší prací od samého začátku. Chceme dělat produkt a kampaně tak, aby měly víc než stylové fotky. Také proto pravidelně řešíme kampaně s přesahem. Kampaně, které prezentují produkty se silnými příběhy. A také díky tomu se nám za poslední roky podařilo vybrat víc než 900 tis. Kč na řadu dobročinných projektů. A jedním z dalších bude spolupráce s nadací Světluška, na kterou se zkraje roku velice těšíme.

Jak se připravujete na vánoční sezónu? Jakým způsobem budete komunikovat?

Letos jsme vánoční video natáčeli v srpnu, tak bych řekl pilně. Nicméně se vždy o Vánocích snažíme komunikovat souhrn toho, co se nám daný rok povedlo, ukázat lidem naše novinky a především je a jejich blízké potěšit pod stromečkem. 

Kolik zaměstnanců má váš kreativní tým? Tvoříte všechny marketingové aktivity in-house?

Od samého začátku si držíme celý obsah pod naší střechou. Dává nám to možnost vyprávět skutečné příběhy, nás, našich produktů a zejména být s našimi zákazníky v přímém kontaktu. V rámci marketingu máme velice šikovný tým sedmi lidí.

Před covidem jsme měli v plánu otevřít naše pop-upy v několika větších městech Evropy. Určitě od této vize nechceme upouštět, musíme ale počkat na vhodnější dobu a podmínky.

Ctirad Sára

Na jaké prodejní kanály nejvíce sázíte? Kolik procent prodejů vám generuje e-shop? A kolik akce typu designových festivalů?

Covid bohužel a také naštěstí přemístil prodeje do online světa. Aktuálně jsme proto museli kompletně upustit od všech akcí a zaměřujeme se pouze na něj. V rámci prezentace jsou to především klasické nástroje jako je Facebook a Google.

V roce 2018 jste otevřeli vlastní pop-up. Plánujete něco obdobného i v budoucnu?

Před covidem jsme měli v plánu otevřít naše pop-upy v několika větších městech Evropy. Určitě od této vize nechceme upouštět, musíme ale počkat na vhodnější dobu a podmínky a do té doby se zaměřit na oblasti, které jsou vhodné, jako je rozvoj na e-commerce trhu. 

Kromě České republiky jste aktivní i v Německu a skandinávských zemích. Kam dál hodláte expandovat? A jsou preference v zahraničí odlišné od těch tuzemských?

Rozdíly mezi zeměmi jsou spíše v detailech a způsobu komunikace, každá země preferuje lehce jiné typy nebo designy produktů, ale ty nejoblíbenější jsou stejné napříč Evropou. Upřímně se mimo expanze nyní soustředíme na trhy, kde aktuálně jsme. Především v Německu jsme stále na začátku a chceme na tomto trhu vybudovat povědomí o značce v mnohem vyšší míře. Místo nových cílů se proto soustředíme jenom na pár, které nám dávají největší smysl. Česko pro nás však vždy zůstane domovem a místem, kde chceme tvořit.