McDonald’s: Přišla doba na novou vizi

středa, 21. května 2014, 01:01 Marketing MediaGuru

Je jen na nás, abychom vyšli vstříc současným zákazníkům, říká John Alves z McDonald’s.

Jak se snaží jedna z obřích značek současnosti udržet na vrcholu, prozradil na reklamním festivalu PIAF John Alves ze společnosti McDonald’s. „V současnosti jsou zákazníci mnohem náročnější, hledají stále něco nového, chtějí nové zážitky. A je jen na nás, abychom jim je dokázali nabídnout. Proto se snažíme v McDonald’s přijít s novou vizí. Musíme se neustále vyvíjet a měnit,“ vysvětlil úvodem John Alves.

Kvalita produktu na prvním místě

Jedním ze zásadních úkolů pro McDonald’s je umět oslovit zákazníky pocházející ze střední třídy a tzv. Millenials, tedy mladou generaci, která jako první dospívala v novém tisíciletí. Z tohoto důvodu se již přes pět let snaží posunout svou značku od „pouhého“ rychlého občerstvení (fast food) k dobrému občerstvení, které je servírováno rychle (good food fast). Do popředí pozornosti se tak dostávají ingredience, u nichž se dbá na kvalitu a původ, nezatěžující životní prostředí.

Důležitým elementem se staly také lokální chutě. Například ve Francii byly uvedeny hamburgery z typicky francouzského skotského plemene Charolais, v České republice si mohli zákazníci objednat například McBůček. Novinkou je také zavádění lokálních amerických pokrmů, ve Francii byl tak nedávno představen kuřecí burger s recepturou z Louisiany.

Kromě toho McDonald’s „ozdravuje“ svou nabídku pro děti známou pod názvem Happy Meal. Každou středu do něj v určitých zemích přidává ovoce, v nabídce je i jogurt jako dezert a džus v bio kvalitě.

 

Individuální přístup k zákazníkovi přes digitál

Dalším zásadním úkolem představuje pro McDonald’s individuální přístup k zákazníkům, nikoliv jako k mase. Klíč k úspěchu, jak se posunout od masové k „mé“ osobní značce, vidí v digitálu. V některých francouzských restauracích si lidé mohou objednat přes dotykové obrazovky a počkat na donášku jídla rovnou ke stolu. „Chceme lidem dát dostatek času pro rozhodování. Nejsou tak ve stresu z fronty za sebou,“ dodal k této inovaci John Alves. Donáška jídla ke stolu přitom funguje již ve 300 restauracích v Evropě.

Na sklonku loňského roku bylo v některých zemích spuštěno také objednání přes webové stránky a mobilní telefony. Stačí si jen vybrat, v jaké restauraci si jídlo zákazník chce vyzvednout. Své pevné místo má dnes u McDonald’s i mobilní marketing.

„K tomu, abychom se mohli stát opravdu digitální společností, bylo nutné také nás změnit uvnitř. Snažíme se myslet jako start up, který se nemusí ničeho bát, ale zároveň si neustále uvědomujeme, že jsme velká společnost. Jelikož u nás za pultem pracují lidé většinou mladší 25 let, zatímco v centrále je průměrný věk nad 50 let, vytvořili jsme digitální univerzitu, abychom byli všichni schopni rozumět našim zákazníkům,“ uzavřel John Alves.

-kch-