MIF: Zadavatelé podceňují kreativu pro mobily

úterý, 15. listopadu 2016, 06:30 Internet & Mobil MediaGuru

Reklamní kampaně na mobilních přístrojích vyžadují jinou úpravu kreativy než na desktopu.

Zadavatelé by neměli opomíjet kreativní provedení pro mobilní přístroje, díky kterému se úspěšnost jejich kampaní může zvýšit. V současnosti totiž i z desktopových kampaní projdou některé z impresí na mobily. Podle Marka Zekiće ze společnosti Seznam.cz na mobily projde až třetina impresí, které se nakupují na desktopu, řekl ve svém příspěvku Automatizované prodeje mobilní reklamy na nedávné konferenci Mobile Internet Forum (MIF), kterou uspořádala společnost Internet Info.

Marko Zekić zároveň na produktech Seznamu dokumentoval, jak výkonné jsou kampaně na mobilu. Mobilní imprese představují na jednotlivých serverech Seznamu (Novinky.cz, Super.cz, Sport.cz) v průměru 36 %, nejvyšší podíl je na serveru Sport.cz. Ten dosahuje i nejvyššího CTR. "Nemusíte mít obavy, že CTR je na mobilu nižší než na desktopu. Je ale lepší optimalizovat kreativu pro mobilní přístroje," vzkázal publiku. Podle jeho slov je dobré mít připravenou mobilní kreativu i právě pro ty imprese, které na mobil propadnou.

mobilni-imprese

Seznam.cz řadí z hlediska používaných formátů do programatického prodeje i svůj reklamní systém Sklik. Přestože podíl Skliku na programatickém prodeji Seznamu je větší, což má být dáno i větším počtem nabízených a využívaných formátů, je v posledních měsících možné vidět zvětšující se objem RTB (viz titulní fotografie, na které je podíl Skliku v měsících červen-září vyobrazen červenou barvou, podíl RTB barvou šedou). 

Jako úspěšné se podle dosavadních zkušeností Seznamu ukazují v programatickém prodeji nativní formáty. Mají mít až dvakrát větší úspěšnost než bannery a k jejich výhodám se má řadit to, že svým obsahem mohou odpovídat zájmům uživatelů.

Z hlediska používaných bannerových formátů je v programatickém prodeji Seznamu nejúspěšnější formát 300x250, který má být dobře využitelný i na mobilu. "Na mobilech lze už programaticky nakoupit i rich media formáty, které rozšiřují atraktivitu programatického nákupu," uvedl Zekić. Růst klíčových ukazatelů (KPI) má do budoucna táhnout především mobil. "Využívanost mobilů v populaci stále roste a zadavatelé by měli nabídnout adekvátní řešení," uzavřel svůj příspěvek Marko Zekić.

-mav-