Coca-Cola podpoří inovovanou zero variantu

pátek, 24. února 2017, 07:45 Reklama MediaGuru

Coca-Cola chce s jednotnou strategií One Brand podpořit zejména své light varianty.

Společnost Coca-Cola v rámci své strategie One Brand, sjednocující portfolio kolových subbrandů, podpoří více své light varianty. „Od sjednocení kolového portfolia si slibujeme přínos zejména pro naše light varianty. V současnosti tvoří 20 % tržeb značky Coca-Cola, z pohledu celkového trhu mají v kolovém segmentu 10% podíl. Proto zde vidíme obrovský potenciál k růstu,“ uvedl Michal Blaško, ředitel marketingu společnosti Coca-Cola.

coca-cola-zeroZ jednotné strategie by měly light varianty, které představuje Coca-Cola light a Coca-Cola Zero, těžit i v marketingové podpoře. Zatímco dosud směřovala většina investic do základní červené varianty s cukrem, nyní se situace mění. Z komunikace Coca-Coly zmizí jakékoliv separátní komunikační linie jednotlivých variant. „Od nynějška hovoříme o jedné značce, jedné Coca-Cole s jedním příběhem. Veškeré prostředky půjdou tedy do společné podpory,“ dodal Michal Blaško a poukázal na to, že v aktuálním spotu Rozchod, který nyní běží v televizi, se poprvé objevily dvě varianty najednou – klasická a zero.

V únoru Coca-Cola, jež se zavázala snížit ve svých nápojích do roku 2020 počet kalorií o 10 %, uvedla navíc inovovanou recepturu Coca-Coly bez cukru pod názvem Coca-Cola zero cukru zero kalorií. Novinka je prezentována s novým designem etiket a obalů, který vychází z již zmíněné strategie jednoho brandu. Pracuje se základním motivem červeného disku, černým podkladem a nápisem „zero cukru zero kalorií“. Rebranding obalů všech variant by měl být dokončen do konce února.

Na novinku upozorňuje televizní spot Kouzelník, doplní ho sampling, v jehož rámci bude během pěti týdnů rozdán milion vzorků ve třech řetězcích Tesco, Globus a Ahold. „Cílíme přitom zejména na skupinu 18 až 35 let,“ přiblížil Michal Blaško. 

S ohledem na zahraniční trhy, kde jsou k dostání i ochucené light varianty, například s příchutí třešní či vanilky, se nabízí otázka, zde se dostanou do nabídky i na českém trhu. „Směrem, zda zavést i ochucené light varianty, v současnosti intenzivně přemýšlíme,“ prozradil Michal Blaško.

Sjednocením kolových subbrandů provází kampaň se sloganem: „Design se mění. Skvělá chuť zůstává. Vyber si tu svoji.“ Její tváří se stala závodnice Ester Ledecká, která již nyní závodí s helmou v barvách značky, pod níž je autorsky podepsán její bratr Jonáš. S komiksovou identitou Ledecké hodlá značka pracovat ve spotřebitelských promocích a na sociálních médiích, nebrání se však i případnému rozšíření do dalších mediatypů.  

-stk-