Branded entertainment získává stále více prostoru

čtvrtek, 12. dubna 2012, 00:03 Reklama MediaGuru

Branded entertainment se stává na současném trhu čím dál důležitější. Nabízí totiž inovativní a efektivní možnosti, jak posílit kontakt se zákazníky.

Cestou branded entertainmentu se dnes vydává stále více společností. Spojení značky se zábavním průmyslem na rozdíl od obvyklého reklamního sdělení totiž táhne, a tak jej ve své marketingové komunikaci využívají i takoví giganti, jako je Ford či Coca Cola.

První vlaštovkou v oblasti branded entertainmentu byl energetický nápoj Red Bull, který v roce 2007 investoval do celovečerního filmu Umění létat (The Art of Flight), natočený pod taktovkou Curta Morgana. Snowboarding a jeho objevování nových možností přesně korespondují s filosofií značky Red Bull, která chce dávat křídla při každé vhodné příležitosti.

Automobilka Ford letos navázala partnerství s televizní stanicí NBC, pro niž připravila novou reality show Escape Routes. V této show se 31. března vydalo 6 týmů na svou šestitýdenní cestu napříč Amerikou, na které spolu navzájem soupeří v různých disciplínách.

Překvapivé u tohoto branded entretainmentu je však to, že vedle Fordu, který stojí za celým pořadem, byl prostor dán i jiným značkám: McDonald’s, JC Penney, P&G, nebo dokonce i přímé konkurenci v podobě Volkswagenu. Jejich přítomnost dokazuje, že se jedná o legitimní show, ve které je dán prostor k propagaci každému.

Společnost Hasbro specializující se na hračky a deskové hry má rovněž svůj vlastní televizní pořad Family Game Night, v němž se hrají hry této společnosti. Pořad je kromě Spojených států vysílán i ve Španělsku a v dohledné době se plánuje pro čínskou televizi.

Podobně na aktuální poptávku po branded entertainmentu reagovala i společnost Rovio, stojící za dnes již proslulou hru Angry Birds. Rovio v současné době připravuje na téma své slavné hry 52 animovaných klipů, které budou ve spolupráci se Samsungem vysílány na internetově televizi. Vedle toho je v přípravě i celovečerní film Angry Birds, který by měl do kin přijít v příštím roce.

Nick Dorra, vedoucí animace, k tomu dodává: „ Jedná se hlavně o vyprávění příběhů, které mají přinést více zábavy a propracovanější charaktery a vysvětlit, proč jsou vlastně pořád tak naštvaní.“

Coca Cola zase natáčí dokument o tanečníkovi Joelu „Knucklehead“ Turmanovi, který se svým tancem Toe Tappy zvítězil v soutěži značky značky Coke Zero.

Další dokument natáčí o hudebnících Katy B a Marku Ronsonovi, kteří pro Coca Colu složili a nahráli olympijskou hymnu – Move to the Beat of London. Více jsme o tom psali zde.

-kch-