Instagram vyvíjí vlastní nákupní aplikaci

pátek, 7. září 2018, 08:10 Internet & Mobil MediaGuru

Dceřiná sociální síť Facebooku je pro značky stále důležitější. Podle zdrojů serveru The Verge by uživatelé mohli nakupovat přes novou aplikaci.

Foto: Instagram

Foto: Instagram

Instagram pracuje na samostatné aplikaci, která má být plně zaměřena na online nakupování. Podle informací The Verge by mohla nést název IG Shopping. Jejím principem je umožnit uživatelům Instagramu na jednom místě pohodlně nakupovat od všech značek a firem, které na „obrázkové” sociální síti sledují. Vývoj samostatné aplikace však dosud není ukončen, termín jejího případného spuštění zůstává nejasný. Sama firma se odmítla k daným informacím vyjádřit. Verge současně připomíná, že stejně tak dobře může ještě dojít ke stopnutí produktu. Avšak lidé obeznámení se situací ve firmě údajně tvrdí, že Instagram si dostatečně věří na výrazný průnik do světa internetových nákupů. Ostatně se může opřít o řadu čísel a argumentů.

Už nyní totiž platformu s více než miliardou uživatelů měsíčně využívá stále více podniků ke komerčním účelům. Instagram tak registruje přes 25 milionů aktivních „obchodních” profilů, které využívají například stále populárnější formát multimediálního alba Stories. Společnost Facebook, provozovatel Instagramu, v souvislosti se vznikající aplikací prý kalkuluje s tím, že většina firem působících v online byznysu už nyní ke svému fungování danou sociální síť potřebuje. A mnoho z nich by jistě neváhalo platit za dodatečné instagramové nástroje, jež by šly byznysu vstříc, uvádí The Verge.

Ve světě síťových médií se ovšem projevují také trendy, které by úspěchu IG Shopping příliš nenahrávaly. Server Social Media Today  dodává, že Facebooku se uvedení nových samostatných aplikací ne vždy vyplatí tak, jak by si firma přála. Připomíná například aplikaci a funkci IGTV, která je vyhrazená delší videoprodukci, než je pro Instagram obvyklé. Její přijetí mezi uživateli je však zatím spíše vlažné, jak informuje web TechCrunch

O něco jiný případ představuje chatovací aplikace Messenger. Jak název napovídá, nejde o nic jiného, než o samostatně vydělený facebookový chat. Mimo jiné i kvůli tomu, že jeho instalace je při používání mobilní aplikace Facebooku povinná, ji používá přes 1,3 miliardy lidí – tedy většina z celkového počtu uživatelů Facebooku. Ten se ji ještě snaží průběžně obohacovat o nové funkce, například chatboty s tím, že by se Messenger mohl stát univerzálním nákupním a informačním nástrojem. Počátkem roku však produktový manažer Facebooku David Marcus přiznal, že aplikace se stává poněkud přeplácanou a nastal čas s jejím „zdobením” zvolnit. Pro firmu Marka Zuckerberga nicméně může představovat výhodu už samotný fakt, že má příležitost zkušenosti s vyvíjením samostatných aplikací k zavedeným službám využít a případně se z nich poučit. Zaměření se na internetové nakupování tak dává smysl nejen z hlediska doplnění záměru dosavadních aplikací, ale i z pohledu konkurenčního boje. Letos totiž spustil svou speciální nákupní sekci Snapchat. Vzhledem k tomu, že Instagram už od něj v minulosti okopíroval úspěšnou funkci Stories, by tak zaměření IG Shopping nemuselo mnoho lidí překvapit.

-rv-