Jaromír Soukup založil vlastní politické hnutí

středa, 16. ledna 2019, 20:30 TV MediaGuru

Majitel mediální skupiny Empresa Media Jaromír Soukup oznámil založení vlastního politického hnutí.

Jaromír Soukup, foto: TV Barrandov

Většinový majitel mediální skupiny Empresa Media, pod kterou patří i TV Barrandov, a vlastník mediální agentury Médea Jaromír Soukup ve svém středečním pořadu Moje zprávy na TV Barrandov oznámil založení vlastního politického hnutí s názvem List Jaromíra Soukupa.

„Rozhodl jsem se, že chci aktivně vstoupit do dění. Bez výmluv a prázdných řečí. Prostě dám svou tvář, svoje jméno všanc. Dovolte mi proto sdělit vám, že dnešním dnem zakládám politické hnutí List Jaromíra Soukupa, jehož cílem je bránit české národní zájmy před zkorumpovanými politiky a oligarchy. List Jaromíra Soukupa je nové politické hnutí, které se bude ucházet o zájem voličů. Nedávám si nesplnitelné cíle, ale každý rok uvedu seznam konkrétních věcí, které je potřeba změnit a které jdou změnit v tom daném konkrétním roce,“ uvedl na televizní obrazovce Jaromír Soukup s tím, že ho už přestalo bavit ono „mělo by se“ mnoha politiků. 

Jaromír Soukup se v minulosti již politicky angažoval. V roce 2009 se účastnil jako kandidát Demokratické strany zelených voleb do Evropského parlamentu. Získal v nich 72 hlasů (0,48 %).

Rovněž v minulosti podporoval několik politických stran. Po parlamentních volbách v roce 2006, v nichž poskytl finanční podporu Straně zelených, se stal náměstkem ministryně školství Dany Kuchtové (SZ). Po názorovém rozkolu s předsedou strany Martinem Bursíkem obrátil svoji pozornost k podpoře Olgy Zubové (Demokratická strana zelených). Ve volbách v roce 2010 zase pomáhal novému subjektu Věci veřejné a v prezidentské kampani roku 2013 podporoval kandidáta Jana Fischera.

Na mediálním trhu se Soukup dlouhá léta profiloval jako generální ředitel tuzemské mediální agentury Médea. V roce 2011 ale vstoupil i na pole mediálního obsahu a začal budovat skupinu Empresa Media. Od Sebastiana Pawlowského koupil časopisy Týden a Instinkt a ke konci téhož roku k nim přidal i týdeník Profit. O rok později získal od Mladé fronty regionální týdeník Sedmička, který přeměnil na bulvární týdeník a přidal i časopisy pro mládež. V září roku 2012 vstoupil na televizní trh akvizicí TV Barrandov.

Na podzim roku 2015 vstoupila do skupiny Empresa Media a agentury Médea čínská investiční skupina CEFC. V Emprese získala 49% podíl a v Médee podíl ve výši 30 procent. O dva roky později Empresa Media informovala, že čínská společnost CEFC z majetkové struktury zmíněných firem odešla. Podle výroční zprávy Empresa Media za rok 2017 je ale čínský kapitál nadále přítomný. Konkrétně jde o firmu China International Group Corporation Limited, která má držet 49% akcií Empresa Media. Celkové hospodaření Empresy skončilo předloni ztrátou -37 mil. Kč. 

Pod Soukupovým vedením se měnilo i obsahové zaměření TV Barrandov. Z původně rodinné televize postupně odcházely zábavné televizní formáty a začaly přibývat pořady, jejichž moderování se ujal sám Jaromír Soukup. V současnosti televize Barrandov vysílá přes deset Soukupových pořadů, ve kterých se majitel pouští do finančních či politických oponentů (Kauzy Jaromíra Soukupa, Jak dopadly Kauzy Jaromíra Soukupa), dává prostor hradnímu křídlu (Týden s prezidentem) nebo politickým zástupcům (Duel Jaromíra Soukupa). Od loňského podzimu vysílá každý všední den také pořad Moje zprávy. Kvůli němu se ale dostal do sporu s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání, protože ta ho za zpravodajský pořad nepovažuje.

-mav-, -stk-