Začíná 17. Designblok, s účastí mnoha značek

čtvrtek, 22. října 2015, 11:11 Marketing MediaGuru

Na letošním Designbloku je k vidění přes 250 instalací, mezi nimi i Škoda, Heineken nebo Douglas.

Pražské Výstaviště hostí od 22. října již 17. ročník Designbloku. Letos se pražský týden designu a módy ponese ve znamení svobody. „Pro nás je design vyjádřením svobody, ale zároveň je i o zodpovědnosti, ekologii, trvalé udržitelnosti a důvodech, proč mají vznikat nové předměty,“ vysvětlila volbu tématu Jana Zielinski, ředitelka Designbloku. V rámci přehlídky bude k vidění 253 instalací, mezi nimiž figuruje i nejedna známá značka, například Erste Premier, Škoda, Heineken, Xerox, Ikea, Douglas nebo Kiehl’s.

Erste Premier, generální partner Designbloku, již tradičně zve své klienty a jejich hosty do odpočinkové zóny Erste Premier Lounge, ve které je připraven program na téma designu a módy.

Škoda ve své expozici klade důraz na nový Superb. Před Průmyslový palác instalovala sochu Škody Superb, která „vede dialog“ s historickými křišťálovými lustry.

Škoda Superb a její dialog s křišťálovými lustry
Škoda Superb a její dialog s křišťálovými lustry

S křišťálem si hraje i studie – Škoda Superb Black Crystal –, představující uměleckou interpretaci modelu, na němž designéři mladoboleslavské automobilky spolupracovali se sklárnou Preciosa. Hlavním prvkem jsou kola pokrytá tzv. „hvězdným prachem“ (StarDust), malými krystalky na povrchu disku. „Díky precizně zpracovaným skleněným křišťálům působí studie jako klenot, který se nosí jen pro zvláštní příležitosti,“ říká šéfdesignér značky Škoda Jozef Kabaň. Z křišťálového skla jsou vyrobena loga značky na přídi i zádi vozu, na kolech a na volantu.

Škoda Superb Black Crystal
Škoda Superb Black Crystal
StarDust_detail
Detail kola s hvězdným prachem neboli StarDust

Pivo Heineken se v letošní expozici pouští do hry optického klamu. Návštěvníci se mohou stát součástí uměleckého projektu a zároveň v něm zmizet. Věci i lidé jsou v něm totiž viditelní jen z určitého úhlu pohledu.

Heineken Secret Experience
Heineken Secret Experience
V expozici návštěvníci mohou zmizet.
V expozici návštěvníci mohou zmizet.

Expozice vznikla ve spolupráci se studiem deFORM, s designéry Jakubem Pollágem a Václavem Mlynářem. „Do letošní expozice jsme zakomponovali i naše nepsané krédo – přidat hodnotu, odebrat nepotřebné a bavit se!“ komentuje Jakub Pollág. Součástí je také možnost využít tzv. Printku, jež vytiskne polaroidové fotografie z Instagramu s hashtagem #heinekendb15 a #nechmezmizet. K zakoupení bude Heineken z limitované „bondovské“ edice Spectre.

Hostesky v kostýmu, ve kterém splynou s expozicí.
Hostesky v kostýmu, ve kterém splynou s expozicí.

Parfumerie Douglas zve návštěvníky do svého Beauty Baru, kde místo drinků míchá make-up. Expozici navrhl Vítězslav Danda ze studia edit!architects, pod ilustracemi je podepsána Maria Makeeva. „Snažila jsem se zvolit produkt, co bude svým tvarem co nejvíc v souladu s jednoduchou a grafickou kresbou. Zvolila jsem tvar jednoduché kulaté pudřenky/tvářenky/stínů na oči. Je to jednoduchý tvar, který zároveň disponuje škálou barevných odstínů uvnitř, v rámci pořád stejného tvaru,“ dodává ilustrátorka.

Douglas Beauty Bar
Douglas Beauty Bar

Na Designbloku se poprvé představí také kosmetická značka Kiehl’s, která do prostor Superstudia přenesla ukázku svého obchodu. Interiérem odkazuje k lékárenské tradici i ke kořenům sahajícím do newyorské čtvrti East Village.

Kiehl's
Kiehl's

Společnost Xerox si připravila „fotokoutek“, z něhož tiskne rovnou na místě pohlednice z Designbloku. Přítomna jsou i média. ČT art nechá návštěvníky pomalovat bílou plachtu, přičemž jim k tvorbě dá i písmena ze svého loga. Časopis Reflex vystavuje Akty X.

ČT art
ČT art

Instalace a výstavy letošního Designbloku budou k vidění na 70 místech, včetně vyhlášených galerií, pop-up shopů a showroomů po celé Praze a 11 speciálních instalací ve veřejném prostoru. Hlavní část probíhá na pražském Výstavišti. V Průmyslovém paláci je umístěno Superstudio a Openstudio, v Lapidáriu Národního muzea a Divadle Spirála Art House.

V Superstudiu vystavuje 84 výrobců, distributorů a firem spolu s 11 mediálními tituly. Openstudio uvede 94 prezentací designérů, designérských studií a školních ateliérů. Zajímavé instalace nabídne také letošní soutěž Designblok Diploma Selection, které se účastní 29 projektů z oblasti módy i produktového designu. Právě móda tvoří velkou část programu na Škoda Design Runway, kde bude ke zhlédnutí celkem 12 módních kolekcí mladých evropských talentů i zahraničních hvězd. Do Art House se návštěvníci mohou těšit na devět uměleckých projektů.

-stk-