Echo se spuštěním Echo Prime zavádí novinky

čtvrtek, 01. září 2016, 15:10 Internet & Mobil MediaGuru

Vedle Echo Prime je možné číst Echo24.cz bez reklamy, zpoplatňují se komentáře.

Společnost Echo Media oficiálně od 1. září 2016 uvedla v život dlouho avizovaný prémiový server Echo Prime. Jde o další médium v portfoliu společnosti, která jako svůj první projekt uvedla zpravodajský server Echo24.cz na jaře roku 2014.

Echo Prime chce být serverem pro náročné čtenáře. Jde o placený web bez reklam, který podle dřívějšího vyjádření šéfredaktora Dalibora Balšínka bojuje proti "stupiditě klikání". Chce klást důraz na výběr podstatných informací a nechce čtenáře přehlcovat jejich nadměrným množstvím. Už v tuto chvíli disponuje 840 předplatiteli, které si přivádí z platformy Hithit, na které před létem zahájil výběr na svůj rozjezd.

První měsíc je možné získat Echo Prime v akční ceně za 1 999 Kč ročně, po měsíci se předplatné bude prodávat za 2 999 Kč ročně. V ceně je vedle Echo Prime i digitální předplatné Týdeníku Echo a Business Monitor 24. Echo tak chce motivovat především čtenáře, kteří se pro předplatné rozhodnou hned na začátku. "Zakládáme si na tom, že slevy dáváme jen na začátku. Oceňujeme tím první předplatitele, kteří se k nám připojí. Poté už další slevy dávat nebudeme," zdůvodnil Balšínek. Echo Prime je optimalizované pro čtení na počítačích, mobilních telefonech a tabletech.

Protože Echo Prime obsahuje i texty z dalších produktů Echo Media – z placeného Týdeníku Echo, přehledového Business Monitoru 24 či z bezplatného Echo24.cz, musela vydavatelská společnost učinit několik změn v možnostech přístupu k článkům. To se dotklo například komentářů na Echo24.cz, které se od začátku září zpoplatňují. „Celé znění komentářů nabídneme jen předplatitelům. Zvolili jsme z našeho pohledu ne příliš vysokou cenu 99 korun za měsíc," vysvětlil Balšínek.

Čtenáři Echo24.cz zároveň získávají možnost číst obsah serveru bez reklamy, a to v případě, že uživatel zaplatí měsíční poplatek 49 Kč.

Echo Media se také rozhodla bojovat s adblockery. „Uživatelům používajícím adblockery obsah nebudeme zobrazovat," uvedl Balšínek. Velikost uživatelů, kteří používají adblocky, odhadujeme v případě Echo24.cz na 15 %.

Jednotlivé možnosti odběru médií Echo Media lze různě variovat, počet těchto variací je v řádu desítek. Pořídit je lze v e-shopu, který byl rovněž nově spuštěn.

-mav-