Úspěchy české reklamy roku 2012

pátek, 04. ledna 2013, 07:30 Reklama MediaGuru

Rok 2012 skončil, a to je ta správná chvíle pro ohlédnutí, co nám přinesl.

V roce 2012 zaznamenala česká reklama několik významných úspěchů. Z mezinárodních festivalů si české agentury přivezly hodnotné ceny, oceněn byl rovněž český grafický design a PR.

Úspěchy české reklamy

Jedním z největších úspěchů představuje zlato v kategorii Média soutěže Young Lions, které získal soutěžní pár Lucie Koutná z agentury Starcom MediaVest a Ondřej Krátký z Kraft Foods. Navázali tak na loňský rok, kdy nejvyšší ocenění ve stejné kategorii získalo duo Hana Kundrátová a Kateřina Huňová.

V Cannes uspěla rovněž agentura Young & Rubicam, která si odvezla bronz v kategorii Tisk za inzerát dezinfekčního prostředku Betadine.

Young & Rubicam: Betadine

Pražské agentuře Young & Rubicam se dařilo i jinde, a to například na evropském festivalu ADC Europe, kde získala zlato za svou printovou reklamu pro Muzeum komunismu, nebo na slovinském festivalu Golden Drum, na kterém byla oceněna její kampaň pro Coleman a již zmíněnou kampaň pro Betadine.

Young & Rubicam: Muzeum komunismu

Young & Rubicam: Coleman

Úspěšně si vedla také agentura Ogilvy & Mather, která byla za svou kampaň „Daruj správně“ oceněna mimo jiné na soutěži Epica Awards či IMC European Awards.

Na newyorské soutěži Clio Awards bodovala agentura Leagas Delaney se svým spotem Curriculum Vitae pro Škoda Auto. V kategorii Animace získala stříbro.

Leagas Delaney také sbíralo úspěchy se svou kampaní pro pražskou Clinique for Breast Deseases zabývající se onemocněním prsu, za níž získala stříbro v Portoroži.

Leagas Delaney: Clinique for Breast Deseases

Moskvě byla zlatem v kategorii Ambient oceněna kampaň serveru Sport. cz v pražském metru.

Úspěchy českého PR

Na poli PR vybojovala zlato ve slovinském Portoroži Golden Drum kampaň Ledová koule pro Jägermeister od agentury Outbreak.

České PR bylo oceněno hned dvakrát cenou Excellence European Awards. Agentura Bison & Rose získala hlavní cenu v kategorii Finance za komunikační kampaň pro Eru, obchodní značku ČSOB.

Další úspěch zaznamenala agentura Ogilvy PR v kategorii pro Maďarsko, ČR a Slovensko se svou kampaní Art of Office pro společnost 3M.

Ogilvy PR: Art of Office

Na shortlistu světově nejvýznamnější cen v oblasti PR SABRE se umístila kampaň Vodafone se svým „Velikonočním vejcem na metronomu“.

Vodafone: Velikonoční vejce na metronomu

Úspěchy českého grafického designu

Úspěch zaznamenal také český grafický design. Historicky první české zlato na prestižní designérské soutěži European Design Awards získal v kategorii Magazín časopis Magnus, určený pro klienty a přátele J&T Banky. Magazín Magnus, který vychází dvakrát do roka, vydává studio Yinachi pod vedením Joachima Dvořáka a s designem grafického studia Side2.

Yinachi a Side2: Magnus pro J&T Banku

Do ročenky amerického magazínu Graphis, která vybírá to nejlepší ze světového designu, byla zařazena historicky poprvé i česká práce – výroční zpráva České pošty od agentury B.I.G. Prague.

B.I.G. Prague: výroční zpráva České pošty

V soutěži For Print Only Awards, pořádané designovým serverem UnderConsideration, byl v kategorii Mix oceněn Lumír Kajnar za své vizitky pro Jakuba Hartla a Veroniku Tamchynovou.

Lumír Kajnar: vizitka Veroniky Tamchynové

-kch-