Významné marketingové události roku 2012

čtvrtek, 03. ledna 2013, 07:30 Marketing, Reklama MediaGuru

Co významného přinesl rok 2012 na poli reklamy a marketingové komunikace?

Rok 2012 je za námi. Přinášíme přehled významných událostí za uplynulý rok.

(1) Air Bank vstupuje do reklamního prostoru

Do reklamního prostoru vstoupila internetová banka Air Bank, která v lednu spustila svou nadlinkovou kampaň, pocházející z dílny agentury Mather. Se sloganem „I banku můžete mít rádi“ komunikovala téměř po celý rok výhody, které nabízí svým klientům.

(2) Wüstenrot mění svůj styl

Finanční skupina Wüstenrot změnila na začátku loňského roku svůj komunikační styl za účelem posílit jednotnou firemní identitu. Po změně loga přišla na řadu kampaň na podporu životního pojištění ProSichr a povinného ručení ProAuto.

(3) Úspěch české reklamy v zahraničí

České agentury několikrát bodovaly na mezinárodních festivalech. V Cannes uspěla i agentura Young & Rubicam, která za svou kampaň pro dezinfekční prostředek Betadine obdržela bronz v kategorii Tisk. Dvojice Ondřej Krátký ze společnosti Kraft Foods a Lucie Koutná z agentury StarCom MediaVest získala zlato v soutěži Young Lions.

(4) Sazka versus Fortuna

V květnové kampani spustila Fortuna kampaň, v níž parodovala svou konkurenci Sazka a její spoty s Jaromírem Jágrem, kde se věnuje už jen tomu, co ho opravdu baví – například rozvážce pizzy.

(5) Agentura Czech Tourism představila nový vizuální styl

V červnu loňského roku představila agentura CzechTourism nové turistické logo a vizuální styl, kterým se Česko bude propagovat především v zahraničí. Ve výběrovém řízení uspěl návrh grafického studia Marvil, jenž si hraje s názvem země. První destinační kampaň s novým vizuálním stylem připravila agentura Mark BBDO.

Změna destinačního loga

Destinační kampaň

(6) Viral Brothers poprvé v televizi

Tvorba dua Viral Brothers, které pro internet vytvořilo již několik virálních videí, mimo jiné Debilní kecy holek či Český styl, se poprvé dostala i do televize. Video Debilní kecy Čechů na dovolené jako televizní spot použila společnost Neogenia na podporu svého projektu ZlataDovolena.cz. V televizi bylo k vidění od poloviny září.

(7) O2 Extra výhody

Společnost O2 Telefónica od podzimu komunikuje svůj věrnostní program Extra výhody, který by měl do budoucna zajistit  vysoce personalizovanou databázi. Kromě lokalizačních a demografických údajů zákazníka bude mít operátor postupně přehled i o jeho jednotlivých preferencích.

(8) T-Mobile a Vodafone sází na stejné tváře

Společnost T-Mobile vsadila na dvojici Vojty Kotka a Lukáše Pavláska, které postupně během roku nechala cvičit v posilovně, jezdit v motorkářském gangu, surfovat v tropech a trénovat se Zadarem. Mobilní operátor Vodafone svou komunikaci spojil s tématem dobrovolných hasičů. K trojici z hudební skupiny Nightwork se na podzim připojil i herec Pavel Liška.

(9) Božkov vstoupil do televize

Značka Božkov společnosti Stock Plzeň poprvé ve své historii využila pro svou komunikaci televizní reklamu.

(10)Jaromír Jágr se stal hvězdou českého Facebooku

Na sklonku roku se stal Jaromír Jágr hvězdou českého Facebooku. Během necelých dvou měsíců získal přes 100 tisíc nových fanoušků, a je tak dáván za příklad, jak se má PR na sociálních sítích dělat.

-kch-

Foto: Photospin