HbbTV se rozšiřuje, Prima chce dvojnásobné tržby

úterý, 17. ledna 2017, 12:15 Reklama, TV MediaGuru

Do reklamních kampaní v rámci HbbTV se loni zapojilo osm televizních stanic.

Na českém trhu nabízí hybridní televizní vysílání (HbbTV) už většina televizních skupin. Je dostupné ve vysílání České televize, TV Prima, TV Nova a stanice Óčko. Aktuálně se na jeho spuštění připravují Barrandov a Šlágr. „Za loňský rok jsme zaznamenali zvýšený zájem o HbbTV nejen ze strany televizních stanic, ale i mediálních agentur a zadavatelů. Stále více jej vyhledávají i diváci, kterým HbbTV nabízí více obsahu,“ uvedl Marcel Procházka, ředitel regulace a strategie Českých Radiokomunikací, které provozují službu HbbTV manager

V případě FTV Prima tvořila loni komerční výtěžnost HbbTV 5 až 10 % veškerých online tržeb, což se konkrétně pohybuje v řádech nižších desítek milionů. Na letošní rok plánuje Prima tržby z HbbTV zdvojnásobit. Už od prosince běží na Primě osvětová kampaň na HbbTV s Karlem Voříškem. S komunikační podporou chce pokračovat i v  letošním roce, zaměří se přitom na produktovou komunikaci, primárně na Prima Play.

obsahu nabízí Prima v HbbTV nejen archiv svých pořadů, ale i předpověď počasí, televizní program, live stream e-sport turnajů, dětský Primáček a také letáky, které jen v prosinci zaznamenaly 45 tisíc návštěv. Letos chce zařadit zábavná videa domácích mazlíčků, nabídku receptů pro každý den pod názvem Fresh tip a e-sports aplikaci. Jak již Prima avizovala, stěžejním formátem letošního roku je videoreklama. Na letošní rok plánuje také spuštění prodeje programatického nákupu in-stream formátů.

Formát HbbTV Synchro
Formát HbbTV Synchro

Podle společnosti Hybrid Ads bylo loni v prostředí HbbTV realizováno přes 50 kampaní, do nichž bylo zapojeno osm televizních stanic. Komunikovaly zde značky jako Alza.cz, Nescafé, Tchibo, McDonald’s, O2, Datart, Möbelix nebo Kia. Průměrná délka kampaně byla 13 dní. Zobrazeno bylo přes 23 milionů prodaných impresí. Mezi nejpoužívanější formáty patřily red button, jehož průměrná proklikovost se pohybovala kolem 1,5 %, dále switch-in a synchro s televizním spotem. V rámci programatické reklamy bylo v HbbTV realizováno přes 3 mil. zobrazení či přehrání reklamy.

HbbTV aplikace Tchibo s interaktivním katalogem
HbbTV aplikace Tchibo s interaktivním katalogem

České Radiokomunikace mají letos v plánu zařadit do HbbTV prostředí platební bránu, která umožní platby přímo v televizoru. „Rovněž pracujeme na funkci HbbTV multiscreen, která dokáže propojit televizi s dalšími zařízeními, především mobilními telefony a tablety. Díky tomu bude možné z mobilu provést interakci a odeslat na televizor,“ předeslal Jiří Lichý, manažer prodeje pro strategické zákazníky. Propojení s mobilním zařízením a jeho alfabetickou klávesnicí bude možné využít například k pohodlnějšímu vyhledávání televizního obsahu. Rovněž se bude ČRa snažit o časovou synchronizaci i v jiných distribučních sítích.

Celkový počet připojených TV přístrojů k HbbTV se v současnosti odhaduje přes 1 milion, přičemž televizi s HbbTV podle průzkumu Primy průměrně sledují dva diváci (1,94). Až do března se očekává nárůst v důsledku nákupu nových přístrojů do domácností k Vánocům. Do roku 2020 se odhaduje nárůst televizorů umožňujících HbbTV na 3,6 milionu domácností, z nichž má být 2,44 milionu aktivně připojených k internetu.

-stk-