Toma přechází od KMV do portfolia Coca-Coly

neděle, 1. září 2019, 08:25 Aktuality, Marketing MediaGuru

Značku balené vody Toma kupuje od Karlovarských minerálních vod Coca-Cola, přikázal to antimonopolní úřad.

Zdroj: FB Toma

Zdroj: FB Toma

Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko kupuje výrobce balených vod Toma. Prodej firmy nařídil skupině Karlovarské minerální vody (KMV) již dříve Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) při nákupu české PepsiCo, pod kterou Toma spadala. Cenu transakce ani jedna ze stran nezveřejnila, smlouva má platit od září.

Kromě samotného výrobního závodu Tomy v Teplicích nad Metují s třemi výrobními linkami zahrnuje převod také 51 zaměstnanců a stávající smlouvy s klienty a dodavateli. Firma musela již dříve převést do závodu Toma výrobu ledového čaje Dobrá voda a výrobek přejmenovat na Toma. Coca-Cola HBC akvizicí získá právo na užití značky Toma pro vody a ledové čaje na pět let.

„Mám velkou radost, že do našeho portfolia přidáváme místní a udržitelný zdroj velmi kvalitní vody,“ uvedla generální ředitelka Coca-Coly HBC Maria Anargyrou-Nikolić a dodala: „Připojení dalšího výrobního závodu v České republice je také v souladu se strategií posilovat lokálnost našeho byznysu prostřednictvím velkých investic, které jsme v posledních třech letech realizovali.“

Antimonopolní úřad o podmíněné fúzi mezi PepsiCo a KMV rozhodl loni v říjnu. „Spojení soutěžitelů vzbuzovalo vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže plynoucí z rozšíření aktivit skupiny KMV při výrobě a velkoobchodním prodeji značkových neochucených a ochucených vod a značkových RTD (ready-to-drink) čajů,“ uvedl tehdy předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Coca-Cola, do jejíhož portfolio patří kromě vlajkové značky Coca-Cola i Sprite či Fanta, působí na českém trhu od roku 1991, na Slovensku od roku 1993. Společná operační jednotka, která vznikla před 11 lety, patří do skupiny Coca-Cola Hellenic operující v 28 zemích Evropy, Asie a Afriky. Její loňský zisk činil 61,6 milionu korun, tržby za prodej zboží pak překročily čtyři miliardy korun, společnost zaměstnávala 966 lidí, jak uvádí ve své výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. V loňském roce uvedla na trh novou značku ledových čajů Fuzetea, vodu Glacéau smarwater a stala se distributorem alkoholických nápojů Gruppo Campari, kam spadá například Aperol nebo Cinzana. Letos přidala do nabídky i nápoje rostlinného původu AdeZ.

Společnost KMV založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody v 90. letech minulého století díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale. Do jejího portfolia náleží Mattoni, Aquila, Magnesia, Poděbradka, Hanácká kyselka či Schweppes. Loni koupila skupinu PepsiCo se značkami Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade či Mountain Dew. Nedávno uvedla nový název Mattoni 1873 a dokončila nákup hlavního srbského výrobce minerálních vod a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš.

-čtk-, -stk-