Arkády přidávají nové značky, restaurace i Svět medúz

úterý, 1. října 2019, 17:35 Aktuality, Retail MediaGuru

V rámci restrukturalizace pražského obchodního centra Arkády procházejí stávající obchody přestavbou, přibývají nové značky a na střeše otevře Svět medúz.

Zdroj: OC Arkády Pankrác

Zdroj: OC Arkády Pankrác

Po 10 letech provozu se pražské obchodní centrum Arkády pustilo v letošním roce do restrukturalizace. Reaguje tak nejen na dostavbu kancelářských budov na Pankráci a příliv nového typu zákazníků z řad kancelářských pracovníků, ale i měnící se potřeby spotřebitelů a značek. „Změny na Arkádách jsou opravdu masivní, což je důsledek toho, že za deset let se potřeby a koncepce značek změnily a jejich požadavky na prostory jsou nyní odlišné, než když u nás před lety otevíraly,“ vysvětluje ředitelka centra Denisa Gálová.  

Restrukturalizace, jež byla zahájena letos v lednu, s sebou přinesla mnoho změn. Některé obchody byly nahrazeny novými, jiné změnily umístění v centru nebo dostaly novou podobu. Celkem došlo k 60 přestavbám prodejních jednotek. Mezi nové nájemce patří například obuv Sizeer, sportovní oblečení Alpine Pro, šperkařství Tous nebo Apart, jež přes Arkády vstoupilo na český trh. Přemístěny byly mimo jiné značky Tatuum či Rock Point, větší plochu získalo hračkářství Bambule nebo Dm drogerie markt, jenž zde nově nabízí i stáčenou ekodrogerii.  

Rozšířena byla rovněž nabídka potravin i gastronomický úsek. „V našem centru se citelně zvýšila frekvence návštěvníků hlavně v době oběda. Ve všedních dnech je to až 25 tisíc lidí, což samozřejmě zvyšuje požadavky na rozmanitost nabízených jídel a prostorovou kapacitu,“ popisuje Denisa Gálová. Z nabídky potravin se k řetězci Albertu přidal supermarket Delmart i s pekárnou, obchod BioDay s biopotravinami i možností nákupu bez obalu a v brzké době otevře Naše farma. Součástí nabídky budou nově belgické pralinky Jeff de Bruges.

Do gastronomického portfolia přibyly kavárny Starbucks a Costa Coffee a také Pizza Hut. Od ledna příštího roku bude rozšířen food court o pět nových jednotek, novinkou bude thajské bistro, Vegg-Go či italská restaurace s venkovní zahrádkou.

„Cílem restrukturalizace je, aby naše centrum bylo úspěšné dalších 10 let. I z tohoto důvodu jsme přemýšleli nad tím, jak ho zatraktivnit také o víkendu,“ dodává Denisa Gálová s tím, že kvůli omezenému prostoru nešlo brát v úvahu kino nebo fitness. Volba proto padla na Svět medúz, který vzniká na střeše obchodního centra. Na ploše 700 m2 zde bude do konce roku otevřeno dvoupatrové medúzárium s 38 akvárii a 10 tisíci medúz všech velikostí. Mezi nimi bude i nejjedovatější živočich na světě – čtyřhranka smrtelná. Součástí medúzária bude rovněž největší kulovité akvárium na světě, které se zapíše do Guinessovy knihy rekordů, interaktivní dětská herna, skluzavka procházející akváriem či bistro, kde bude vařit šéfkuchař Tomáš Jiskra.

Na střeše obchodního centra Akrády Pankrác bude do konce roku otevřen Svět medúz, zdroj: OC Arkády Pankrác.

Na střeše obchodního centra Akrády Pankrác bude do konce roku otevřen Svět medúz, zdroj: OC Arkády Pankrác.

Součástí medúzária bude kromě 38 akvárií i speciální skluzavka, zdroj: OC Arkády Pankrác.

Součástí medúzária bude kromě 38 akvárií i speciální skluzavka, zdroj: OC Arkády Pankrác.

Návštěvníci budou moci na střeše využít i bistro, zdroj: OC Arkády Pankrác.

Návštěvníci budou moci na střeše využít i bistro, zdroj: OC Arkády Pankrác.

Svět medúz, jenž bude jediný svého druhu v Evropě, bude OC Arkády podporovat dvoufázovou kampaní. V první vlně bude mířit na české zákazníky v televizi, outdooru a také rádiu. Na Nově poběží u této příležitosti nejen reklama, ale i časosběrný dokument o stavbě. V druhé vlně bude komunikace cílit i na zahraniční turisty, které chce centrum nalákat právě na Guinessův rekord.

Z dalších marketingových aktivit lze zmínit říjnovou soutěž „Rozjeď to s Arkádami“ o vůz Peugeot 208, skútr Peugeot Django nebo MacBook Air, na kterou upozorní reklama na billboardu, v rádiu i v samotném centru. Na přelomu října s listopadem bude centrum hostit vyřazovací zápasy historicky prvního společného mistrovství České republiky amatérů a profesionálů České boxerské asociace. Akci podpoří komunikace v rádiu, na sociálních sítích a také v rámci centra. Samotná událost vyvrcholí v neděli 3. listopadu ve velkém sále Lucerny.

Arkády Pankrác jsou jedním z 90 obchodních center v České republice. K nim je potřeba připočíst okolo dvě stě retail parků a high street lokalit v centrech měst. Nových obchodních center již příliš nepřibývá. Restrukturalizace je však naopak v poslední době častým jevem. Kromě Arkád k ní přistoupilo před dvěma lety pražské centrum Westfield Chodov, Galerie Butovice či Letňany. K modernizaci také přistoupilo obchodní centrum IGY či Géčko v Českých Budějovicích. Do přestavby interiérů plánuje po 10 letech investovat desítky milionů korun i nákupní centrum Palladium, výraznou restrukturalizaci chystá i brněnské centrum Avion, pražské Centrum Černý Most, Metropole Zličín a také Galerie Šantovka v Olomouci.

-stk-