AdParáda: Vítězem je tentokrát fotbalový spot s Čtvrtníčkem

čtvrtek, 1. dubna 2021, 08:05 Reklama MediaGuru

Další žebříček reklamní hitparády ovládl spot Fotbalové evoluce, v němž figurují Čtvrtníček, Trojan, Panenka, Ujfaluši, Koller či Šmicer.

Zdroj: ADC

Zdroj: ADC

Reklamní hitparáda Art Directors Club (ADC) opět sestavila pravidelný žebříček nejlepších českých reklam, tentokrát za měsíc únor. Vítězem AdParády s podtitulem „Čtvrtníček nakopal fotbalovou mafii“ je reklamní spot „Fotbalová evoluce“ od agentury Jinej Gang. 

Hlavní protagonista i jeden ze scénáristů vítězné reklamy Petr Čtvrtníček je zároveň i hostem hitparádního videa, které se kromě na YouTube nově objeví i na Mall.tv. Produkce se tentokrát ujala společnost Action Please, režie Radim Dittrich. Nová znělka AdParády je dílem studia RUR, konkrétně Patrika Bergmana a Matěje Pospíšila.

Porotu tvořili: Tomáš Hrábek z Brain One, Jakub Cabejšek z Ogilvy, Lada Poštulková z Action Please, Jan Polouček z Post Bellum, Alan Záruba z TV Nova, herečka Bára Jánová a Nikola Foktová z Leo Burnett. Porotci vybírali vítěze ze shortlistu 10 kampaní, které slovně ohodnotili. Ve video se prezentují komentáře k první pětici vybraných. 

Top 5 reklam AdParády „Čtvrtníček nakopal fotbalovou mafii“

(1) Fevoluce: „Fotbalová evoluce. Pojďme měnit český fotbal“ – Jinej Gang 

Projekt Fotbalová evoluce má za cíl chránit svobodu okresní kopané v jejím rozhodování. Proto se v aktuálních spotech řeší papalášství, konkrétně skandál kolem Romana Berbra. Kromě Petra Čtvrtníčka, jenž se podobnou tematikou zabýval již v legendárním představení „Ivánku, kamaráde“, se v reklamě objeví také Ivan Trojan, Jan Koller, Vladimír Šmicer, Tomáš Ujfaluši a Antonín Panenka. Pod kampaní je podepsána agentura Jinej Gang, za níž stojí Ondřej Hübl, Viktor Říha a Tomáš Vápeník. Produkci zajistila společnost Daylight films, režii a kameru obstaral Dominik Mikšovský. 

„Fotbal není zrovna téma, které by mě zajímalo. Ale tenhle spot je skvělý, hrozně mě baví. Čtvrtníčkův a vlastně i Hüblův podpis je na tom znát. Vůbec mi nevadí ani ta dlouhá stopáž, prostě mě to baví,“ popisuje Lada Poštulková. „Je to dlouhý jak fotbalovej zápas. Ale přes mé počáteční přesvědčení se nesmát a soudit jsem podlehla. Tenhle styl humoru asi máme v DNA. A podstata super!! TOP 5,“ hodnotí Bára Jánová. „Jediná chybka je možná přílišná délka spotu, jinak vynikající a za mně zlato! Ale jsem sportovní fanoušek, takže asi nejsem nestranný,“ dodává Alan Záruba.

(2) Hlas proti násilí: „Chce to souhlas“ – Triad Advertising

Koalice Hlas proti násilí v kampani Chce to souhlas vyzývá k podepsání petice požadující změnu definice trestního činu znásilnění. Pod kreativou kampaně je podepsána agentura Triad Advertising. Režie se zhostil Jakub Jirásek v produkci společnosti Stink Films.

„Jediná kampaň v tomto výběru, u které dokážu jednoznačně říct, že patří do TOP 5. Není to geniální, ale jednoduché, přímočaré a hlavně je to přesně to, co to má být,“ myslí si Tomáš Hrábek. „Ano, silné téma, které je ve spotu ukazováno na typických ,autentických' situacích, do kterých se oběti domácího násilí dostávají. Ano, je potřeba to změnit a spot je v tomto směru jednoznačným apelem,“ říká Jan Polouček. „Tohle téma je velice důležité, závažné. Umím se do obětí vcítit. Tyhle spoty k tomu ale tolik nepřispěly. Mám pocit, že si téma zasloužilo lepší uchopení. Rozhodně totiž spoty nevyvolaly ty emoce, které měly,“ posuzuje Lada Poštulková. 

(3) Concept: „Víme, jak to doma chodí“ – BeefBrothers 

Robotický vysavač Concept ukazuje, že má pochopení pro celou domácnost, která má za sebou nejeden náročný den. Ví, jak to doma chodí. Kreativa pochází z dílny agentury BeefBrothers, jež spolupracovala s Creative Embassy. O režii se postaral Jan Švejkar. 

„Chytře vymyšleno pro život a taky pro Concept! Tenhle spot mě baví od začátku do konce!“ prozrazuje Alan Záruba. Naopak Jakub Cabejšek se ke spotu staví kriticky: „Nepatří [do TOP 5]. Protože je pro mě monolog vysavače trochu matoucí. Snažil bych se o víc insightful komentáře robota a vypustil zavádějící zmínku o dětech.“ „Super nápad. Já bych to ale ještě potunila,“ dodává Bára Jánová. 

(4) Panzani: „Nikdy nelepí, ale vaši rodinu stmelí“ – DDB 

Těstoviny Panzani ve svém spotu ukazují nespočet situací, kdy přijdou vhod. Reklama je dílem agentury DDB. Ke zhlédnutí zde. 

„Na můj vkus příliš ukecané a vymyšlené statistiky mi už lezou krkem, ale jinak prostě takový normální průmyslový standard,“ komentuje Tomáš Hrábek. „Až na prapodivné sdělení na závěr (semolina kvality oro – co to jako je?) spot hezky odsýpá, má to příjemnou rodinnou atmosféru. A našel by se tam i ten insight. Za mě tato práce patří do TOP 5,“ popisuje Lada Poštulková. „Velmi tradiční reklama na těstoviny. Ale já mám těstoviny hrozně rád, tak jí dávám šanci,“ dodává Jan Polouček. 

(5) Uniqa: „Život je lepší, když jsme spolu“ – Triad Advertising

Kampaň Život je lepší, když jsme spolu upozorňuje na spojení pojišťoven Uniqa a Axa na českém trhu. Dvouměsíční komunikace na českém a slovenském trhu má být zatím nejsilnější v historii obou firem. Kreativu vytvořila agentura Triad Advertising, produkčně se na ní podílela společnost Hitchhiker Films. Režie se ujal Tomáš Řehořek.

„Patří [do TOP 5], protože se na ten ,zakázaný' půlený vizuál vlastně docela dobře dívá. Byl bych úplně nepoetický a snažil se udržet obě půlky propojené až do konce,“ hodnotí Jakub Cabejšek. „Skvělé zpracování. Bavilo mě se na obě reklamy dívat vícekrát. Myslím, že se ale divák při prvním shlédnutí lehce ztratí. TOP 2,“ usuzuje Bára Jánová. „Chytrý a působivý koncept. Za mně bych si ale ještě víc pohrál s přípravou prolínacích scén a jejich postprodukcí, aby měl vizuální účinek spotu maximální konzistenci a větší moment překvapení, ale jinak skvělý nápad,“ doplňuje Alan Záruba. 

Do širšího shortlistu byly dále zařazeny následující kampaně. 

Becherovka: „Skvěle namíchaný život“ – VCCP

Hl. m. Praha: „Očkovací kampaň“ – DDB

RE/MAX: „Profesionálové“ – WMC/Grey

Hello Bank!: „Goodbye & Hello“ – Ogilvy

ČSOB: „Chameleon – všechno se dá zjednodušit“ – Zaraguza

Pokud vás zaujala nějaká česká reklama, nebo byste v Adparádě rádi viděli některou z vašich prací, nominujte ji na info@adc-czech.czPokud máte zájem produkovat některý z dílů tohoto pořadu, kontaktujte jana.pokorna@adc-czech.cz.

-stk-