Personální změny roku 2018 v médiích

čtvrtek, 27. prosince 2018, 13:30 Lidé MediaGuru

Nové projekty a přesuny v rámci největších mediálních skupin se promítly do personálních změn roku 2018.

Personální změny končícího roku 2018 reflektovaly především události, které se týkaly nově vznikajících mediálních projektů. V samotném řízení mediálních organizací se nejvýznamnější změny odehrály hlavně ve společnostech Economia, Czech News Center, Seznam.cz a Mladá fronta. V souvislosti s personálními změnami se letos mluvilo také o Českém rozhlasu a o Lidových novinách.

V Economii se po čtyřech letech měnila pozice generálního ředitele, ze které odešel Roman Latuske. Změny na úrovni vyššího managementu postihly také Czech News Center (CNC), ze kterého se především z digitální divize přesunula část zaměstnanců včetně šéfa divize Matěje Huška – někteří zamířili do Seznam.cz, jiní do dalších mediálních online společností.

Personálními změnami procházela také společnost Mladá fronta, která se po nástupu nového generálního ředitele Jana Maška zaměřila na reorganizaci firmy. To se dotklo i změn ve vedení jednotlivých oddělení a divizí. 

Samostatnou kapitolu personálních změn pak tvoří nově vzniklé mediální projekty, které si vyžádaly příchody nových lidí. Týká se to především nového Deníku N, kdy se ředitelem nového deníku stal Ján Simkanič, který po osmnácti letech opustil vedení internetové společnosti Internet Info. Šéfredaktorem Deníku N byl jmenován Pavel Tomášek, který na jaře opustil vedení serveru Aktuálně.cz, jenž pomáhal spoluzakládat. Společně postavili novou redakci, ve které se objevilo několik tváří z mediálního domu Economia (Jakub Zelenka, Lukáš Prchal, Lukáš Werner, Michal Švec či Petr Kučera), dále z Českého rozhlasu, z České televize či z dalších médií. Seznam kompletní redakce můžete najít zde.

Příchod lokální verze módního magazínu Vogue si rovněž vyžádal postavení zcela nového týmu. V čele redakce je Andrea Běhounková, která dříve řídila magazín Elle. Po jejím odchodu se řízení časopisu Elle ujal Petr Matějček. Také konkurenční Harper's Bazaar měnil vedení časopisu. Z vedení po více než 17 letech odešla Barbora Nesvadbová, nahradila ji Nora Grundová

Veřejné pozornosti se pak dostalo personálním změnám v Českém rozhlasu a v Lidových novinách. Generální ředitel Českého rozhlasu nejprve oznámil snížení počtu zaměstnanců o pět procent a také rozhodl o změnách ve vedení některých stanic ČRo. Zejména ukončení spolupráce s šéfredaktorem stanice Vltava Petrem Fischerem vzbudilo veřejný nesouhlas.

Živo bylo i kolem Lidových novin, ze kterých se po 27 letech rozhodla odejít redaktorka Petra Procházková. Údajně proto, že jí vedení redakce nedokáže ochránit před vlivem Andreje Babiše. K Procházkové se posléze přidali i další redaktoři, a tak došlo k významnější obměně redakce Lidových novin

Zapomenout nelze ani na změny v profesních organizacích. Z vedení SPIR odešel Ján Simkanič, nahradil ho Michal Hanák. A novým ředitelem Unie vydavatelů se místo Jozefa Šably stal Václav Mach. Na post prezidenta Unie vydavatelů také rezignoval Tomáš Tkačík, novým prezidentem, resp. předsedou správní rady byl zvolen Petr Marek.

Přehled nejvýznamnějších změn ve vedení médií v roce 2018

Nástup do funkce

společnost / organizace pozice jméno
Atmedia obchodní ředitel Robert Martiška
Bauer Media Praha šéfredaktorka Harper's Bazaar Nora Grundová
Big Media obchodní ředitelka Lenka Benetková
Burda Praha šéfredaktorka Marie Claire Lenka Zajícová
Burda Praha ředitel business development David Voráček
Burda Praha digital media Milan Kubát
Burda Praha šéfredaktor Elle Petr Matějček
Burda Praha šéfredaktorka Apetit Lucie Kubrová
Business Factory tým client partner Jan Míšek
Czech News Center ředitel online inzerce Michal Heisig
Czech News Center chief digital officer Petr Fryš
Czech News Center ředitel marketingu Jan Samko
Czech News Center ředitel placeného obsahu Jiří Libánský
Czech News Center ředitelka marketingu Pavlína Louženská
Česká televize ombudsman Čestmír Franěk
Český rozhlas šéfredaktor Rádia Junior Tomáš Vacek
Český rozhlas šéfredaktor stanice Dvojka Ondřej Nováček
Český rozhlas šéfredaktor Čro Plus Petr Šabata
ČTK šéfredaktorka zpravodajství Radka Matesová Marková
ČTK šéfeditor Zdeněk Fučík
Dignity ředitel rozvoje Jakub Hulík
Economia ředitel obchodu a marketingu Petr Orálek
Economia vedoucí magazínu Proč ne?! Aneta Šaferová
Economia šéfredaktor Aktuálně.cz Josef Pazderka
Extra Online Media vedoucí obchodního oddělení Michaela Kačena
Fajn rádio programový ředitel Ondřej Cikán
Forum Media šéfredaktor MAM Ondřej Fér
Mafra šéfredaktor Metro Petr Holeček
Mall.TV obchodní ředitel Juraj Felix
Mall.TV produktový manažer Adam Chudárek
Mladá fronta senior sales manager Pavel Lejhanec
Mladá fronta senior key account manažer Lenka Hrochová
Mladá fronta head of agency Markéta Podhrazská
Mladá fronta ředitel divize Motor Media Lukáš Zmátlík
Mladá fronta head of sales – digital agencies  Marie Krupičková
Mladá fronta ředitel marketingu a distribuce Jaroslav Aujezdský
Mladá fronta ředitelka výroby a DTP Monika Šnaidrová
Mladá fronta HR ředitelka Kateřina Vondrková
Mladá fronta ředitel divize Euro Hub Karel Novotný
N media výkonný ředitel Ján Simkanič
N media šéfredaktor Deník N Pavel Tomášek
Radio 1 programový ředitel Zdeněk Lichnovský
Radiohouse ředitel divize národního prodeje Karel Friml
Radiohouse ředitel agenturní podpory Zdeněk Kůs
Seznam.cz ředitel divize Homepage a obsahových služeb Matěj Hušek
Seznam.cz manažer inzertních služeb Milan Šmíd
Seznam.cz PR specalistka Kristýna Hořovská
Seznam.cz PR specalistka Andrea Daičová
Seznam.cz traffic manažer Ondřej Tolar
Seznam.cz reportér Televize Seznam Josef Klíma
SPIR předseda výkonné rady Michal Hanák
Stanice O výkonný ředitel Petr Horák
Stanice O programový ředitel Alexandr Guha
TV Barrandov moderátor Pavel Novotný
TV Nova ředitel digitálu a diverzifikace Petr Král
TV Nova ředitel digitální reklamy Martin Kyncl
Unie vydavatelů ředitel Václav Mach
Unie vydavatelů předseda správní rady Petr Marek
V24 Meda chief advertising officer Marie Jarosová
V24 Media šéfredaktorka Vogue Andrea Běhounková
Vltava Labe Media redaktor Luboš Palata
Vltava Labe Media vedoucí oddělení customer care Lenka Mieresová
ZDR Investments člen správní rady Roman Latuske

Odchod z funkce

společnost / organizace pozice jméno
Atmedia obchodní ředitelka Iva Pantůčková
Bauer Media Praha šéfredaktorka Harper's Bazaar Barbora Nesvadbová
Business Factory country director Petr Jelínek
Czech News Center ředitelka marketingu Pavlína Louženská
Czech News Center ředitel digitálních médií Matěj Hušek
Czech News Center zástupce obchodního ředitele Jakub Hulík
Czech News Center zástupkyně obchodního ředitele pro online Michaela Kačena
Czech News Center ředitel sdíleného obsahu Ondřej Tolar
Český rozhlas  šéfredaktor stanice Vltava Petr Fischer
Český rozhlas  šéfredaktorka stanice Dvojka Kateřina Dvořáková
Economia generální ředitel, předseda představenstva Roman Latuske
Economia ředitel inzerce David Voráček
Economia vedoucí magazínu Proč ne?! Petr Matějček
Economia šéfredaktor Aktuálně.cz Pavel Tomášek
Fajn rádio programová ředitelka Lucie Petráková
Forum media šéfredaktor MAM Digital Filip Rožánek
FTV Prima reportér Josef Klíma
Internet Info výkonný ředitel Ján Simkanič
Mafra reportérka LN Petra Procházková
Mafra šéfredaktor Metro Jan David
Mladá fronta ředitel divize Motor Media Milan Bohatec
Mladá fronta obchodní ředitelka Lenka Benetková
Radio 1 programový ředitel Pierre Urban
Seznam.cz marketingový ředitel Martin Klofanda
Seznam.cz manažer inzertních služeb Michal Zadák
TV Barrandov moderátor Pavel Novotný
TV Nova senior key account manager Jan Míšek
TV Nova ředitel zpravodajství Martin Švehlák
Unie vydavatelů ředitel Jozef Šabla
Unie vydavatelů prezident Tomáš Tkačík

Významné změny se také odehrály ve vedení mediálních agentur. Pro změnu se rozhodly dlouholeté osobnosti Petr Bažant (odešel z čela Omnicom Media Group), Marek Svoboda (vedl Universal McCann) a Jiří Vítek (dlouholetý šéf agentury Mindshare).

O změnách v mediálních a dalších komunikačních agenturách, jakož i o změnách v marketingu jsme psali více zde.

-mav-