ONLINE PŘENOS: Dopady koronaviru na média a marketing

čtvrtek, 28. května 2020, 07:30 Koronavirus , Živě MediaGuru

Probíhající pandemie podstatně ovlivňuje i odvětví médií, marketingu a reklamy....

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Události spojené s šířením koronavirové pandemie nabraly v české společnosti rychlý spád a citelně ovlivňují každodenní život. Významně poznamenaly i odvětví médií, marketingu a reklamy. Zaznamenáváme, jaké dopady má nová nemoc na komunikační odvětví.

Živý přenos

PAQ: Obavy z koronaviru se v české společnosti snižují

čtvrtek, 28. května 2020, 10:00

Koronavirus dělá respondentům čím dál menší starosti. Začátkem května měla výrazné obavy jen čtvrtina dotázaných, větší jsou u starších lidí. Míra obav souvisí s tím, jak moc se lidé před nákazou chrání a jak jsou společensky aktivní, vyplývá z výzkumu Život během pandemie od PAQ Research.

Soukup: Inzertní výpadky delší než půl roku nepřežije žádná TV

čtvrtek, 28. května 2020, 09:35

Žádná televizní stanice nepřežije podle majitele TV Barrandov Jaromíra Soukupa situaci, kdy inzertní výpadky v důsledku koronavirové krize budou trvat půl až tři čtvrtě roku. Uvedl to ve středečním pořadu Aréna Jaromíra Soukupa. Z diskuse vyplynulo, že zatím není jasné, na jak dlouho inzerenti své kampaně omezí.

Nejen pivovar, ale i Air Bank zve na pivo zdarma

středa, 27. května 2020, 11:15

Vedle Pilsner Urquell, která od pondělí 25. května zve své štamgasty na pivo zdarma, se k obdobnému kroku rozhodla i Air Bank. Pivem či čímkoliv, co mají lidé rádi, chce oslavit návrat do normálu. Útratu za 35 korun v restauraci či hospodě vrátí na účet. 

SOČR varuje před schválením povinného podílu českých potravin

středa, 27. května 2020, 09:00

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) varuje před schválením novely zákona o potravinách a tabákových výrobcích týkající se povinného a průběžně rostoucího podílu českých potravin nabízených v obchodech. Česká republika není podle SOCR ČR schopna vyprodukovat dostatečné množství potravin pro své občany. Povinný podíl českých potravin povede ke snížení vlastní nabídky sortimentu a způsobí nezanedbatelné zdražení. Spotřebitelé se nesmí stát prostředkem ke zvyšování zisků vybraných českých agrokoncernů, píše ve svém stanovisku SOČR.

Polovina firem se bude s následky pandemie potýkat déle než půl roku

úterý, 26. května 2020, 16:35

S dopady pandemie se bude podle průzkumu mezinárodní sítě poradenských společností Moore Global potýkat alespoň tři měsíce téměř polovina jejích klientů (45 %). A minimálně se šesti měsíci zase počítá 42 % z nich. Změny se promítnou i do způsobu a struktury práce, ve firmách se stane standardem home office a důraz na online prostředí. Z dlouhodobého hlediska by tak krize mohla posílit roli digitálních technologií v různých odvětvích. České republice ale může přinést až čtvrt milionu nezaměstnaných.

Do onlinu přišla řada offlinových hráčů, plánují zde zůstat

úterý, 26. května 2020, 14:40

Shoptet, poskytovatel e-shopových řešení, zaznamenal za uplynulé dva měsíc prudký nárůst nových e-shopů z řad poskytovatelů lokálních služeb. Na jeho platformě vzniklo přes 420 internetových obchodů, které nahradily provoz dočasně uzavřených poboček. Patří mezi ně kavárny, cukrárny či vinárny, ale také třeba kadeřnictví nebo fotografické ateliéry. Více než 70 % z nich si ale svůj e-shop plánuje ponechat i nadále.

Benefice České televize přinesly přes 19 milionů korun

úterý, 26. května 2020, 12:55

Během nouzového stavu připravila Česká televize 12 benefičních speciálů pro osm neziskových organizací a čtyři fakultní nemocnice. Podařilo se pro ně vybrat více než 19 milionů korun. Ve veřejné sbírce Pomáháme s Českou filharmonií spojené se třemi přímými přenosy koncertů na ČT art se dohromady vybralo přes 8,7 mil. Kč. Dvaadvacátý ročník sbírky Pomozte dětem se vysílal v netradiční podobě koncertů z obýváku a vynesl rekordní částku 9,29 mil. Kč. Pět speciálních benefičních dílů kvízové soutěže Kde domov můj? přineslo 894,5 tis. Kč. ČT také bezplatně odvysílala téměř 300 spotů upozorňujících na krizové a informační linky a další služby neziskových organizací. 

Poslechovost rádií se v době krize příliš nezměnila

úterý, 26. května 2020, 10:50

Pro tři pětiny obyvatel ČR ve věku 12-79 let se poslechovost rádia v době koronavirové pandemie nezměnila. Zcela přestaly poslouchat rádia pouze přibližně 2 % osob ve věku 12-79 let a poslech nějakým způsobem omezilo dalších 10 % dotázaných. Naopak každý desátý deklaruje zvýšení intenzity poslechu rádia oproti době před koronavirovou pandemií. Ukazují to výsledky z výzkumu, který provedly společnosti Median a Stem/Mark. Z dubnové vlny průzkumu rovněž vyplývá, že více než čtyři pětiny dotázaných přisuzují rádiu při informování veřejnosti důležitou roli.

Zdroj: Median, Stem/Mark

Tržby otevřených podniků jsou na 30 až 40 %

úterý, 26. května 2020, 09:40

V pondělí 25. května se po dvou a půl měsících otevřely vnitřní prostory hospod a restaurací v Česku. Poslední dva týdny, kdy jsou otevřené restaurační zahrádky, potvrdily, že návrat hostů bude pozvolný a bude trvat týdny až měsíce, než se návštěvnost vrátí na původní úroveň. Podle prvních odhadů se tržby otevřených podniků zatím pohybují na úrovni 30–40 % obvyklých hodnot a zdaleka ne všechny restaurace otevřely v minulých dnech zahrádku. Řada z nich na to nemá podmínky nebo čekala až na otevření vnitřních prostor. Aktuální čísla také potvrzují výrazný propad produkce piva za měsíce březen a duben, kdy platila krizová opatření vlády. Výroba piva v sudech a v tancích (ontrade) se za tyto dva měsíce snížila o 70 %, naopak mírně rostl segment offtrade (lahve, plechovky) a to v souhrnu o 15 %.

Objem online display reklamy se v dubnu snížil na úroveň z února

úterý, 26. května 2020, 08:05

Souhrnný objem internetové display reklamy deseti největších provozovatelů tuzemského internetu dosáhl v letošním dubnu 1,32 mld. Kč. Bylo to o 31 % méně než v letošním březnu, ukazují data monitoringu AdMonitoring. Data přinášejí výsledky pouze za online display a video (přímá i programatická reklama), ale neobsahují vývoj v dalších formátech online reklamy.

Vláda rozhodla o posunu přechodu na DVB-T2 na říjen

úterý, 26. května 2020, 07:40

Vláda rozhodla o posunu dokončení přechodu na nový standard digitálního televizního vysílání DVB-T2 o čtyři měsíce na konec října. Posun si vyžádá maximálně 50 milionů Kč navíc. V březnu bylo vypínání stávajících vysílačů kvůli koronaviru pozastaveno. Podle Českých Radiokomunikací by se vypínání vysílačů DVB-T mohlo obnovit v polovině července. (zdroj: ČTK)

Od úterý už neplatí otvírací hodiny pro seniory

pondělí, 25. května 2020, 19:30

Vláda od úterý 26. května zrušila platnost otvíracích hodin pro seniory starší 65 let v čase od 8:00 do 10:00 v maloobchodních prodejnách potravin a drogistického zboží. Toto opatření bylo v platnosti od 23. března 2020.

Správná cenotvorba bude pro nový normál klíčová

pondělí, 25. května 2020, 16:15

Koronavirus s sebou přinesl i snížení promočního podílu u prodeje potravin, nápojů a drogerie. Zatímco před ní se podíl tržeb z promočních aktivit pohyboval na úrovni 55,2 %, během karantény se snížil na 50,7 %, tedy na hodnotu před pěti lety. Nejvíce ubylo promocí v drogerii, kde došlo k poklesu o 12 pb, zatímco u potravin a nápojů o 3 pb. Vyplývá to z aktuálních dat výzkumné agentury Nielsen.

Karlovarský festival přinese do kin přehlídku Tady Vary

pondělí, 25. května 2020, 13:35

Místo mezinárodního karlovarského festivalu, jehož 55. ročník byl přesunut kvůli pandemii koronaviru na příští rok, bude letos ve dnech od 3. do 11. července probíhat po celé republice přehlídka Tady Vary ve vašem kině. V bezmála stovce českých kin bude promítnuto 16 filmů.

Automobilka TPCA v Kolíně obnovuje výrobu

pondělí, 25. května 2020, 10:30

Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) dnes po více než dvouměsíční odstávce obnovila výrobu, kterou přerušila ve středu 18. března večer kvůli pandemii koronaviru. Dnes vyrobí asi 300 aut, plná výrobní kapacita je 900 aut. Na plnou kapacitu začne firma vyrábět v pátek, řekl mluvčí společnosti Tomáš Paroubek. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto obnovila výrobu v pondělí 27. dubna, nošovická Hyundai již 14. dubna. 

Za pandemie Češi preferovali prodejny na předměstí

pondělí, 25. května 2020, 08:25

Přestože mohly být obchody s potravinami a drogerií po celou dobu pandemie otevřeny, na jednotlivé formáty dolehla celá situace rozdílně. Zatímco nejtíživější byla pro prodejny v nákupních centrech, která musela být uzavřená, dobře se dařilo prodejnám na předměstích a mimo města. Mimořádný růst zaznamenal online. Vyplývá to z aktuálních dat agentury Nielsen.

Otvírají stravovací zóny v OC, hotely či hospody

pondělí, 25. května 2020, 07:30

V obchodních centrech se od pondělí 25. května znovu otevřou stravovací zóny. Nadále bude platit povinnost zakrytých úst a nosu, roušku si lidé budou moci sundat jen na konzumaci jídla a pití. Také restaurace a hospody mohou v pondělí po víc než dvou měsících otevřít hostům své vnitřní prostory, které musely 14. března uzavřít kvůli šíření koronaviru. Znovuotevření doprovázejí přísná hygienická pravidla. Češi mohou od pondělí rovněž do bazénů, saun a wellness. Tuzemské hotely, penziony, venkovní kempy a další ubytovací zařízení se mohou od pondělí po omezeních kvůli epidemii koronaviru zcela otevřít. (zdroj: ČTK)

12 % domácností postihl výpadek příjmů na polovinu či méně

neděle, 24. května 2020, 08:50

Výpadek příjmů domácnosti na polovinu či méně reportuje 12 % domácností, ale někdy od března ho zažila až pětina. Výpadek na 70 a méně % někdy reportovalo 37 % . Vyplývá to z výzkumu PAQ Research Život během pandemie.

Za miliony tweetů o koronaviru stojí roboti

neděle, 24. května 2020, 08:40

Desítky milionů twitterových příspěvků o koronavirové pandemii pravděpodobně nepocházely od autentických uživatelů, ale od naprogramovaných účtů. Nasvědčuje tomu výzkum týmu z americké Carnegie-Mellonovy univerzity, o kterém tento týden informovala rozhlasová stanice NPR. Akademici analyzovali přes 200 milionů tweetů z posledních měsíců a přibližně 45 procent z nich sdílely účty, jejichž chování připomíná aktivitu algoritmicky ovládaných profilů. (zdroj: iRozhlas.cz)

Prima začne natáčet talk show 7 pádů Honzy Dědka

pátek, 22. května 2020, 14:50

Prvním zábavným pořadem FTV Prima natočeným po skončení nouzového stavu bude talkshow 7 pádů Honzy Dědka. Ta se Primě osvědčila v úterním večerním vysílání, kdy nabízela její reprízy. Premiérové díly talkshow 7 pádů Honzy Dědka se budou vysílat od úterý 9. června ve 21.35 na Primě.

Výdaje do internetové reklamy v březnu vzrostly na 1,9 miliardy

pátek, 22. května 2020, 14:05

Výdaje na internetovou reklamu v březnu vzrostly o 62 procent na 1,9 miliardy korun. V předchozích dvou měsících činily kolem 1,2 miliardy korun a rostly 13 procentním respektive čtvrtinovým tempem. Vyplývá to z měření AdMonitor. V březnu začal stát zavádět opatření proti šíření koronaviru, lidé se proto přesunuli na internet. Největší příjmy z reklamy měl v březnu Seznam.cz, který utržil 863 milionů korun. Druhá Mafra získala 551 milionů a třetí Czech News Center 184 milionů korun. Následovaly Economia a Vltava Labe Media. (zdroj: ČTK)

Časopisům v zahraničí klesly inzertní příjmy o 50-80 %

pátek, 22. května 2020, 11:35

Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že vydavatelům magazínů klesly v době pandemie Covid-19 reklamní příjmy od 50 do 80 procent.

AKA nabádá k ostražitosti kvůli možným zpožděným platbám agenturám

pátek, 22. května 2020, 09:20

Mezinárodní sdružení agentur VoxComm upozorňuje na to, že se celosvětově zvyšuje počet firem, které odkládají platby agenturám. „Jde o zhoubný zlozvyk," konstatuje VoxComm, podle kterého je takové jednání v rozporu s deklarovanou politikou CSR řady firem. V Česku nemá být podle posledního průzkumu mezi agenturami zpožďování plateb agenturám plošnou, fatální taktikou. „Také ze strany agentur registrujeme minimální nutnost upřednostňovat některé dodavatele a odkládat platby jiným. Ještě však nejsme ve fázi nejhlubšího propadu hotovosti, který může na obě strany dopadnout jako důsledek poklesu poptávky na straně jedné a zdlouhavé cesty ke státní podpoře na straně druhé. Nenabádám tedy k optimismu jako spíše k ostražitosti," komentoval výkonný ředitel AKA Marek Hlavica.

Unie vydavatelů zjišťuje vztah čtenářů k tisku v době pandemie

pátek, 22. května 2020, 08:00

Unie vydavatelů ve spolupráci s realizátory výzkumu čtenosti Media projekt, výzkumnými agenturami Stem/Mark a Median, v těchto dnech dokončuje realizaci specializovaného průzkumu, jehož cílem je získat data o chování a preferencích čtenářů v době trvání nouzového stavu vyhlášeného z důvodu hrozby koronavirové pandemie.

Komerční banka zavádí koncept smart office

čtvrtek, 21. května 2020, 18:30

Komerční banka (KB) se pravděpodobně jako firma už nikdy nevrátí k tomu, aby ve stejném počtu a ve stejném režimu využívala své kanceláře. „Nikdy už nebudeme trávit ve své kanceláři tolik času jako před koronavirem. Všem zaměstnancům jsme minulý týden představili koncept, který jsme ne úplně originálně pojmenovali smart office. Je kombinací home office a dní, kdy se budeme v kanceláři potkávat," uvedl v rozhovoru pro Týdeník Echo generální ředitel KB Jan Juchelka

ČRo: Covid-19 zatím hospodaření nepoznamenal, ovlivní ale 2. pololetí

čtvrtek, 21. května 2020, 18:05

Hospodaření Českého rozhlasu (ČRo) nebylo pandemií Covid-19 za období leden až duben 2020 výrazně poznamenáno, dopady ale management očekává ve druhém pololetí. Na středečním jednání Rady ČRo to uvedl generální ředitel René Zavoral. Propad očekává ČRo zejména v obchodních výnosech kvůli zrušení řady sportovních a kulturních akcí, a to v řádech jednotek milionů korun, maximálně 10 mil. Kč. Očekává také pokles v oblasti tržeb a prodeji služeb. Nižší budou i finanční výnosy kvůli snížení úrokových sazeb, a to o cca 5-6 mil. Kč. Na druhou stranu se zatím snížily náklady o cca 40 mil. Kč vzhledem k tomu, že je pozastavena umělecká výroba a nevyplácejí se honoráře.

CPI Property Group poskytne nájemcům 30% slevu

čtvrtek, 21. května 2020, 15:35

CPI Property Group, vlastnící retailové plochy na českém trhu, je připravena všem svým nájemcům, kteří splní podmínky programu „COVID-nájemné“, poskytnout 30% slevu na nájemném za období od dubna do června. „Rozhodli jsme se tak proto, že nám to dává největší smysl z hlediska udržení stability celého retailového trhu v České republice,“ říká za firmu Petr Brabec, vedoucí asset managementu obchodních center.

Propad zakázek hlásí za květen a červen 70 % firem

čtvrtek, 21. května 2020, 14:30

Ekonomická situace českých firem se kvůli koronavirové krizi výrazně zhoršuje. Propad zakázek za květen a červen hlásí 70 procent firem. Potýkají se častěji se špatnou platební morálkou odběratelů. Většině firem by pomohlo, kdyby vláda prodloužila program Antivirus na pokrytí části mzdových nákladů až do konce srpna. Daňová opatření státu zatím firmám nepomáhají, vyplývá z květnového průzkum Svazu průmyslu a dopravy ČR mezi 242 podniky (zdroj: ČTK).

Výrobci i dodavatelé prostředků pro retail jsou optimističtí

čtvrtek, 21. května 2020, 11:45

Přestože mohli někteří retailoví hráči zůstat po celou dobu pandemie otevření, i u nich došlo k proměně komunikace v místě prodeje. Uličky mezi regály musely zůstat maximálně průchozí, někteří zadavatelé pozastavili své in-store aktivity a investice do nákladnějších řešení ustaly. I přesto se povedlo výrobcům a dodavatelům prostředků pro retail situaci zvládnout. Ihned reagovali na poptávku, rychle přeorientovali svou výrobu a zařadili nové produkty. Ukázala to středeční konference oborové organizace POPAI CE.

Burda přesunula Shopping Fever na konec letošního května

čtvrtek, 21. května 2020, 08:45

Kupony z dubnových vydání časopisů Elle, Joy a Marie Claire (vydavatelství Burda International CZ) lze uplatnit v kamenných obchodech a obchodních centrech ve dnech 29.-31. května. Kupony se vztahují k nákupní akci Shopping Fever, která se kvůli koronaviru v polovině dubna neuskutečnila. 

Mastercard nebude žádat návrat do kanceláří, dokud nebude vakcína

čtvrtek, 21. května 2020, 08:05

Společnost Mastercard nebude po svých zaměstnancích požadovat, aby se vrátili do firemních kanceláří, pokud nebudou mít pocit, že je situace kolem šíření koronaviru pod kontrolou díky vakcíně nebo jiným opatřením. Firma zároveň předpokládá, že z domova bude pracovat stále víc lidí. (zdroj: Reuters).

Mall.tv vybrala na kulturu 9 mil. korun

středa, 20. května 2020, 21:05

Internetová televize Mall.tv vybrala v rámci svého projektu #kulturažije za 60 dní celkem 9 mil. korun na podporu umělců. Na večerní živé přenosy divadelních představení, hudebních vystoupení nebo přednášek přispělo dobrovolnou částku celkem 19 144 dárců. 

Kaufland dlouhodobě zlevňuje 500 produktů

středa, 20. května 2020, 15:05

Přestože ceny potravin kvůli koronavirové krizi i suchu rostou, některé řetězce se snaží ceny určitých výrobků snižovat. Po řetězci Tesco, který dlouhodobě snížil ceny 19 hlavních a přes 500 dalších výrobků, přichází nyní se stejnou iniciativou další obchodní řetězec Kaufland. Řetězec vybral 500 výrobků napříč celým sortimentem a nabízí je levněji než dosud. 

Minipivovarů může kvůli pandemii skončit přes čtvrtinu

středa, 20. května 2020, 13:40

Očekávaný meziroční propad produkce českého piva za prvních pět měsíců se bude pohybovat mezi 1,5 až 2 miliony hektolitrů, z čehož tři čtvrtiny jdou na vrub domácí spotřeby a čtvrtina je pokles exportu. Největší problémy mají menší pivovary a minipivovary, závislé na prodeji čepovaného piva v gastru. Podle odhadu může z celkových téměř 500 minipivovarů skončit více než čtvrtina.

Affiliate marketing zaznamenal za pandemie výrazný růst

středa, 20. května 2020, 11:25

Affiliate marketing, prostřednictvím kterého si e-shopy vytváří svou síť partnerských webových stránek a platí jen za zrealizovanou objednávku, nezaznamenal v době pandemie koronaviru na rozdíl od PPC reklamy žádný propad. V březnu registrovaly české i slovenské e-shopy přes affiliate v obratu o 20 % více než loni, v dubnu dokonce o 63 %, vyplývá to z údajů společnost VIVnetworks.

Vláda bude rozhodovat o posunu přechodu na DVB-T2 na říjen

středa, 20. května 2020, 11:00

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) navrhlo vládě posun dokončení přechodu na nový standard digitálního televizního vysílání DVB-T2 o čtyři měsíce na konec října. Posun si vyžádá maximálně 50 milionů Kč navíc. V březnu bylo vypínání stávajících vysílačů kvůli koronaviru pozastaveno. Vláda se bude návrhem zabývat v pondělí. (zdroj: ČTK)

Prima obnovuje natáčení pořadu Show Jana Krause

středa, 20. května 2020, 09:55

Show Jana Krause začíná natáčet premiérové díly od úterý 26. května tradičně v Divadle Archa. Vzhledem k současným bezpečnostním opatřením kvůli koronaviru se bude show odehrávat pro menší počet diváků. Obnovenou premiéru pořadu uvidí diváci poprvé ve středu 27. května ve 21.35 na Primě.

Návštěvnost zpravodajských webů klesla na polovinu oproti březnu

středa, 20. května 2020, 08:00

V uplynulém týdnu navštívilo webové stránky, které jsou v rámci výzkumu NetMonitor řazeny do kategorie zpravodajství, 79 mil. uživatelů. Bylo to o 60 % méně než v čase nejvyššího zájmu o zpravodajská internetová média v druhé polovině března.

Zdroj: NetMonitor, kategorie zpravodajství, týdny od 24.2. do 11.5. 2020

Češi se do nákupních center vracejí jen pozvolna

středa, 20. května 2020, 07:45

Češi se do nákupních center, po jejich znovuotevření 11. května, vracejí podle Asociace nákupních center jen pozvolna. Zatímco v pracovní dny v prvním týdnu provozu byla návštěvnost v porovnání se stejným obdobím loni na 70 až 90 procentech, o víkendu se pohybovala v průměru jen mezi 60 a 70 procenty. (zdroj: ČTK)

Bernard: Virus je informace pro naši společnost

úterý, 19. května 2020, 16:20

Podle Stanislava Bernarda, majitele pivovaru Bernard, je dopad pandemie citelný, a navíc není jasné, co se stane na podzim. Krize je ale podle jeho mínění i očistný proces a příležitost. Nestaví se proto kladně k pumpování peněz do ekonomiky. Je rovněž toho názoru, že mýtus růstu vede ke krizím. „Virus je informace pro naši společnost, ale je jen na nás, jak s ní naložíme. Nesouhlasím s ekonomickými pohledy, chápu, že je snaha ekonomiku nastartovat, ale kam ji chceme nastartovat? Pokud do starých kolejí, tak ekonomika a společnost pojedou do zdi dál,“ myslí si.

Plzeňský Prazdroj investuje do obnovy 300 milionů korun

úterý, 19. května 2020, 15:35

Plzeňský Prazdroj investuje více než 300 milionů korun do obnovy a návratu k normálnímu životu. Svou pomoc směřuje do čtyř klíčových oblastí – soustředí se na záchranu gastronomického podnikání, péči o spotřebitele i zaměstnance a plánuje investice do komunit v regionech. „Pomáháme v oblastech, ve kterých podnikáme a kterým rozumíme – hospodám a restauracím, pomůžeme i  místním komunitám v regionech, kde máme pivovary. Nezapomínáme ani na naše zaměstnance, ačkoli nám kvůli krizi klesly obraty, rozhodli jsme se, že nebudeme propouštět ani snižovat našim lidem platy. I tím přispíváme k restartu společnosti,“ vysvětluje Grant Liversage, generální ředitel společnosti. 

Pandemie dočasně oživila kouzlo autokin

úterý, 19. května 2020, 11:50

Jen v Praze vzniklo v posledních týdnech hned několik autokin, které kromě filmového zážitku nabízí i občerstvení. S uvolněním opatření však skončí.

Dopady pandemie na influencer marketing

úterý, 19. května 2020, 11:30

Stejně jako u ostatních mediálních kanálů se situace okolo koronaviru dotkla i influencer marketingu. Některé firmy rušily naplánované reklamy, jiné naopak dokázaly problematickou situaci obrátit ve svůj prospěch. Odborníci z branže se shodují, že i když byly značky ze začátku rozpačité a část z nich kampaně na chvíli pozastavila, drtivá většina se ke komunikaci na sociálních sítích rychle vrátila, nicméně stále ne plnohodnotně a řada aktivit se odsunula na druhou polovinu roku.

50 % živnostníků přišlo o příjmy, přes 82 % podniká s omezeními nebo vůbec

úterý, 19. května 2020, 07:45

Polovina z oslovených živnostníků přiznala, že jejich příjmy jsou kvůli koronaviru téměř nulové a nemají z čeho platit náklady. A téměř polovina z těch, kterých se to týká, musela propouštět nebo omezovat spolupráce. Vyplývá to z květnového průzkumu, který vypracoval český rezervační systém Reservio a jehož se zúčastnilo na 600 českých živnostníků napříč odvětvími od kadeřnictví až po řemeslné služby. Podle zjištěných dat ještě na začátku května 42 % lidí podnikalo s omezeními a 40,3 % nemohlo podnikání vykonávat vůbec.

Penny daruje 700 tisíc Kč na pomoc seniorům

úterý, 19. května 2020, 07:10

Už podruhé letos obchodní řetězec Penny Market věnuje Nadaci Krása pomoci finanční dar určený na pomoc osamělým seniorům. Šek na 700 tisíc Kč převzala zakladatelka nadace Taťána Gregor Brzobohatá v rámci online koncertu Víkend pro seniory v neděli 17. května. Celkem Penny Kráse pomoci věnovalo již více než 3 miliony Kč.

Analýza: Česká média referovala o EU kriticky hlavně v březnu

pondělí, 18. května 2020, 16:20

Reputace Evropské unie byla pandemií prokazatelně poškozena, její konkrétní instituce – Evropská komise a Evropský parlament – se ale díky své aktivitě začaly nejpozději od konce března z této kontroverze vymaňovat a ve výsledku u nich, pro mnohé překvapivě, převážil pozitivní sentiment. Vyplývá to z analýzy Newton Media, která se zaměřila na obraz evropských institucí v době pandemie v českých médiích. Kontroverze se vybila v prvních dvou březnových dekádách. Mezi těmi si nejkritičtěji počínaly MF Dnes, Lidové noviny, Právo a týdeník Reflex. Relativně vstřícný a konstruktivní tón volily ve srovnání s nimi Hospodářské noviny.

Lidl změnil poslední stranu letáku, ukazuje CSR témata

pondělí, 18. května 2020, 16:05

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl pro celoroční kontinuální CSR kampaň na poslední straně svého letáku. Od začátku března tak zákazníci najdou na poslední straně vždy jedno téma, které se týká udržitelného podnikání. Pomocí vizuálů, které řetězec připravuje ve spolupráci s agenturou Werk Camp, se snaží lidem připomínat, co všechno jako společnost dělá pro životní prostředí, pro zaměstnance, jak utváří sortiment a jak přistupuje ke společenské odpovědnosti.

Colgate-Palmolive daruje výrobky v hodnotě 1,4 mil. Kč

pondělí, 18. května 2020, 14:55

Colgate-Palmolive daruje výrobky v souhrnné hodnotě přesahující 1,4 milionu korun Českému červenému kříži a nadaci Krása pomoci, aby pomohla v boji proti šíření onemocnění Covid-19 v České republice. Tato iniciativa je součástí globální kampaně #SafeHands Světové zdravotnické organizace (WHO), v rámci které Colgate-Palmolive vyrobí a daruje 25 milionů mýdel.

Košík ruší většinu pandemických opatření

pondělí, 18. května 2020, 13:10

Online supermarket Košík.cz po více než dvou měsících ruší většinu opatření, která byla přijata v souvislosti s koronavirovou krizí. Od dnešního dne se tedy nákupy přebírají v běžném módu. Ruší se distanční předávání nákupů, které vyžadovalo minimálně dvoumetrový rozestup mezi kurýrem a zákazníkem. Nákupy se znovu budou doručovat přímo ke dveřím zákazníka. Kurýři budou opětovně odebírat vratné obaly včetně zálohovaných PET lahví Mattoni. Opět se vrací možnost platit kartou u řidiče, hotovost Košík zatím nepřijímá.

Literární noviny pozastavují vydávání na neurčito

pondělí, 18. května 2020, 12:40

Rána virové krize byla podle vydavatele měsíčníku Literární noviny nemilosrdná. Tradiční list proto pozastavuje vydávání na neurčito. Vyjít by mělo ještě červnové číslo. Vydavatel zdůvodnil, že se přestaly prodávat knihy, čímž měla zmizet inzerce nakladatelů a knihkupců, a ohroženy jsou i nejrůznější speciální přílohy, které byly jedním z hlavních zdrojů příjmů Literárních novin. Počínaje únorem si provoz novin vyžadoval další statisíce korun dotací.