Média 2019: Rok, ve kterém se prodala televize Nova

čtvrtek, 2. ledna 2020, 13:00 TV, Tisk, Internet & Mobil, Rádio MediaGuru

Prodej televize Nova, finální zapínání DVB-T2, rozšiřování placeného online obsahu nebo nové rozložení sil na rádiovém reklamním trhu přinesl rok 2019.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Roky spekulací ohledně možné změny majitele největší tuzemské komerční televize Nova se naplnily v poslední třetině roku 2019. Přestože už od jara 2019 mateřská společnost, americká CME, veřejně deklarovala zájem zabývat se dalším strategickým vývojem svého portfolia včetně možnosti jeho prodeje, k finálnímu oznámení dohody bylo potřeba ještě dalšího půl roku. Na základě dohody z konce října 2019 by se tak novým majitelem televizní skupiny Nova a také dalších televizních stanic, kterými CME v regionu střední a východní Evropy disponuje (Markíza na Slovensku, PRO TV v Rumunsku, Pop TV ve Slovinsku a bTV v Bulharsku), měla stát skupina PPF Petra Kellnera. Pokud PPF získá všechna potřebná povolení, měla by televizní stanice od CME převzít v polovině roku 2020.

Odchod CME z českého mediálního trhu završuje etapu majetkových změn v českých médiích, jejichž počátek lze sledovat od roku 2013. Z českého trhu začali nejprve odcházet zahraniční vlastníci tištěných titulů (Mafra, Czech News Center, Vltava Labe Media), následovala česká rádia (Impuls, Evropa 2, Frekvence 1) a souběžně s tím se začali měnit vlastníci i v největších komerčních televizích – nejprve Prima a ke konci roku 2019 také Nova.  K majetkovému uspořádání největších českých televizních stanic je dobré dodat, že v roce 2019 se mírně upravila majetková struktura TV Prima, ze které odešel podnikatel Vladimír Komár a tak prakticky jediným vlastníkem se stal Ivan Zach. Uvedenými odchody se rozdělil nejen televizní trh, ale i celý trh s médii, který v současnosti ovládá jen několik větších podnikatelských skupin (Agrofert/Mafra, Křetínský, Tkáč/CMI, Penta/VLM, Zach/Prima, Kellner/Nova a Lukačovič/Seznam). Jak se síly těchto skupin budou na trhu přelévat, ukáže další vývoj. Napovědět už ale může to, jak se v novém roce vyvine situace kolem Empresa Media a TV Barrandov, kde lze očekávat změny ve vlastnické struktuře.    

Z obchodního pohledu lze vývoj na českém mediálním trhu v roce 2019 označit za příznivý. Neplatí to pro všechny mediatypy a pro všechna média, dostupné informace ale naznačují, že reklamní investice celkově na českém mediálním trhu v roce 2019 rostly alespoň na úrovni jednotek procent. Dál se daří televizní reklamě, která si podle monitoringu připisuje nárůsty na úrovni cca 6 %, což odpovídá i informacím, které o obchodním vývoji  v roce 2019 uvolnily obě hlavní komerční televizní skupiny. 

Za nečekané je ale třeba označit rozhodnutí skupiny Active (rádia Evropa 2, Frekvence 1, Bonton, Dance a Zet) opustit společný obchodní projekt s firmou Media Bohemia (Radiohouse) a od února 2020 svěřit prodej rozhlasové reklamy konkurenční skupině Radio United (Media Club). To s sebou přináší největší přeskupení sil na rozhlasovém trhu s reklamou za posledních pět let. 

Živo bylo také na trhu s venkovní reklamou, kde se zápasilo především o lukrativní nosiče v pražském metru. O nosiče typu CLV nejprve přišla společnost euroAWK, novým provozovatelem těchto ploch se stala konkurenční firma BigBoard. V průběhu roku založila na obchodování ploch v pražské podzemní dráze společnost MetroZoom, aby pod ní koncentrovala i další nosiče – tentokrát dosud spravované firmou Rencar z konkurenční skupiny JCDecaux. Ta však s postupem BigBoardu a pražského dopravního podniku (DPP) nesouhlasí a brání se soudně. Už tak napjatou situaci mezi oběma rozhodujícími firmami ve venkovní reklamě prohloubil další šrám. 

Rok 2019 byl také přelomovým rokem pro distribuci televizního signálu. Připravovaný finální přechod na vyšší standard digitálního terestrického vysílání DVB-T2 se stal realitou na konci listopadu v Praze a ve středních Čechách (jen programy České televize). Na DVB-T2 začnou od začátku roku 2020 přecházet i komerční televize a postupně se budou finálně zapínat další kraje. V polovině roku 2020 by už měl být v celém Česku dostupný pro terestrické digitální vysílání pouze standard DVB-T2.

Významné posuny byly v právě skončeném roce zaznamenány také na poli placeného online obsahu. K němu se přihlásili někteří rozhodující provozovatelé českého internetu, konkrétně Mafra, která zavedla na svém webu iDnes.cz placenou sekci iDnes Premium, a svou placenou nabídku Premium rozšířila také Czech News Center na web Blesk.cz. Na jaře zavedla také placené klubové členství na webu Deník.cz skupina Vltava Labe Media. Na druhou stranu nejsilnější tuzemský provozovatel Seznam.cz nadále neustupuje ze své strategie nabízet svůj obsah bezplatně.

Rozšiřující se technologické možnosti a s tím zvyšující se možnosti příjemců mediálního obsahu podporují další rozvoj obsahových služeb na vyžádání (on demand). Projevuje se v personalizaci obsahu,  ve zvyšujících se nabídkách poslechu na vyžádání (spuštění služeb YouRadio Talk od Active a Můj rozhlas.cz od Českého rozhlasu), tak ve zvyšující se nabídce streamingových služeb (lokalizace Netflixu v Česku, příchod YouTube Music nebo zahájení Apple TV+). 

Nelze také opomíjet zvyšující se politické tlaky na média veřejné služby, zejména na Českou televizi. Protahované projednávání zpráv České televize o činnosti a hospodaření v Poslanecké sněmovně zvýšilo riziko účelového politického řešení, které by mělo za následek ovládnutí televize veřejné služby.

Přehled vybraných událostí v médiích roku 2019

LEDEN

  • Od pondělí 7. ledna 2019 začal vycházet Deník N i v tištěné podobě. Tištěný náklad představoval pro první vydání 30 tisíc výtisků, prodejní cena byla 24 Kč. Pro nedpředplatitele byl k dostání v řetězcích Geco, Relay, Tesco, Pramen a Potraviny. 
  • Karin Vedrová odešla po více než třech letech z vedení dřívějšího vydavatelství Bauer Media. To se v prosinci 2018 stalo součástí skupiny Mafra. Šlo o první personální změnu po začlenění Bauer Media do struktury Mafry.
  • Švédská společnost MTG neprodala tuzemské skupině PPF bulharskou televizní skupinu Nova. Obchod zkrachoval na rozhodnutí antimonopolního úřadu. MTG oznámila, že zahájila jednání s jinými zájemci. 
  • Zpravodajský server Info.cz z portfolia CNC (měsíční návštěvnost cca 700 tis. RU) a Zdroj.cz (návštěvnost neuvedena) se spojily pod firmou Info.cz Online Media. Společnost Fount, provozovatel Zdroj.cz, je spojena s firmou PPF podnikatele Petra Kellnera. 
  • Nový komediální seriál ČT Most! se stal na začátku roku novou televizní seriálovou jedničkou. 
  • Spolumajitel TV Barrandov a mediální skupiny Empresa Media Jaromír Soukup se rozhodl založit vlastní politické hnutí List Jaromíra Soukupa. Zdůvodnil, že chce bojovat proti oligarchům.
  • Economia dál upravila svůj management, firmu opustil ředitel redakcí Vladimír Piskáček.

ÚNOR

  • Manželé Bakalovi se rozhodli opustit nejvyšší řídící orgány Economie, kterou vlastní Zdeněk Bakala. Bakala opustil post člena dozorčí rady, manželka Michaela post místopředsedkyně představenstva. Bakala v prohlášení uvedl, že Economii nechce prodat a svojí investicí chce podporovat rozvoj nezávislé žurnalistiky.
  • Seznam.cz dokoupil zbývající podíl ve společnosti Voice of Prague, pod kterou patří pražská rádia Classic Praha a Expres FM
  • RRTV zahájila správní řízení s provozovatelem TV Barrandov pro možné porušení licence. RRTV má za to, že TVB má vysílat zpravodajství několikrát denně.
  • Provozovatel slovenské TV Joj oznámila, že převezme 100% podíl v Československé filmové společnosti (ČSFS). Získala tak stanice CS film, CS mini, Horor film, Kinosvět, War a online portál Film Popular. 
  • Czech Media Invest (CMI), v níž 50 % drží Daniel Křetínský, dokončila ve Francii nákup časopisů od Lagardere. Je mezi nimi i francouzský časopis Elle, na nějž CMI získala licenci. Mezinárodních časopisů Elle (tedy i tuzemské edice) se ale nákup netýká. Hodnota transakce je cca 1,3 mld. Kč.
  • Ivo Lukačovič odstoupil z pozice předsedy představenstva Seznam.cz a nebude ani jeho členem. V čele představenstva rotují místopředsedové Pavel Zima, Tomáš Kapalín a Ondřej Procházka. Lukačovič ale zůstal majitelem Seznamu.
  • Czech Media Invest prodala polská rádia Eurozet, která loni koupila od francouzské společnosti Lagardere. Kupujícím jsou česká společnost SFS Ventures a polská mediální společnost Agora.
  • Senátor Ivo Valenta převedl svůj majetek, včetně médií, do svěřenského fondu. Důvodem údajně není „lex Babiš", ale dědické uspořádání majetku.

BŘEZEN

  • Skupina Prima uvedla do provozu novou placenou video půjčovnu na webu iPrima.cz. Umožňuje divákům Primy zhlédnout seriály televize až v sedmidenním předstihu. Zároveň přináší nabídku filmů z distribuce Bontonfilmu. Vypůjčení stojí 29 Kč.
  • Společnost Kovohutě Příbram nástupnická prodala měsíčník Xantypa. Novým vydavatelem se stala firma Xantypa Publishing Davida Matouše.
  • Dosud jediný společník Atmedia, firma VM Media Investment, převedla části svého podílu na další kyperskou firmu s názvem VME Virtual Media & Entertainment Limited.
  • V úterý 12. března bylo po necelých dvou letech ukončeno vysílání dětské televize Tuty TV, která se zaměřovala na diváky ve věku 4-17 let. Vysílání bylo ukončeno z ekonomických důvodů.
  • Majitel televize Nova, firma CME, oznámila, že vytvořila speciální tým, který se zabývá dalším strategickým vývojem firmy. Ve hře přitom může být i prodej části nebo celé firmy, partnerství anebo pokračování v dosavadním směřování.

DUBEN

  • Nový videoportál Televizeseznam.cz spustila tuzemská internetová jednička. Soustředila na něm všechna videa ze svých obsahových služeb (Televize Seznam, Seznam Zprávy, Stream.cz, Novinky.cz a další).
  • Mafra zfúzovala se svou dceřinou firmou Mafra Print, která následně zanikla. Přes Mafra Print vydává skupina časopisy, které koupila od Bauer Media. Drží přes ní také podíl v Mediaprint & Kapa.
  • Lidové noviny ukončily po třech letech vydávání ekonomického magazínu Index. Ten vycházel jako součást LN jednou měsíčně. Důvody pro ukončení skupina Mafra nekomentovala.
  • Americká zpravodajská televizní stanice CNN se domluvila s televizní skupinou Prima na partnerství při přípravě nového zpravodajského kanálu CNN Prima News. Má vysílat zpravodajské a další pořady sedm dní v týdnu. Zahájit vysílání by měla na jaře roku 2020. Za tímto účelem vznikne v Praze zcela nová zpravodajská centrála.
  • Czech News Center (CNC) uvedla nový projekt Blesk Lékárna, kterým chce prorazit v segmentu doplňků stravy. 
  • BigBoard Praha ovládl provozovatele inzertních a srovnávacích webů HyperMedia. Získal zde 80 %, zbytek si ponechal zakladatel HyperMedia Petr Beneš. BigBoard chce nabízet kombinaci venkovní a online reklamy.
  • Majitelé Business Meda CZ si rozdělili aktivity firmy. T. Tkačík a V. Bednář se stali majiteli firmy, která si ponechala původní název. H. Paťorek se stal vlastníkem nové firmy Business Media One.
  • Internetové zastupitelství AdActive, které je stoprocentně vlastněno Vltava Labe Media, se spojilo se svou mateřskou firmou. Společnost AdActive v důsledku toho zanikla.

KVĚTEN

  • Pražská regionální Praha TV získala 30% podíl v brněnské TV Brno 1. Novým ředitelem brněnské televize se zároveň stal Pavel Doležal.
  • Jitka Obzinová, která v posledních letech řídila zpravodajství a publicistiku TV Prima, z televizní skupiny odešla. Dočasným vedením redakce byla pověřena šéfeditorka Eliška Čeřovská.
  • Hudební služba YouTube Music vstoupila na český trh. Google zde uvedl i placenou verzi YouTube Music Premium za 149 Kč měsíčně (obsah bez reklam, stahování na pozadí aj.). Současně s uvedením těchto novinek byla uvedena i služba YouTube Premium za 179 Kč měsíčně, která rozšiřuje benefity placené služby na celý YouTube.
  • Jaromír Soukup a čínská China International Group Corporation (CIGL) navýšili základní kapitál ve společnostech Médea a Empresa Media celkem o 376 mil. Kč. Podíly vlastníků se nezměnily. Empresa Media má základní jmění 110 mil. Kč (J. Soukup zde vlastní 51 %). Médea navýšila základní jmění na 486 mil. Kč (Soukup drží 70 %).

ČERVEN

  • Provozovatel placené televize Canal Plus ze skupiny Vivendi oznámil, že za 1 mld. euro koupí evropského konkurenta M7 od investora Astorg. M7 je aktivní i na českém trhu, kde poskytuje satelitní televizi pod značkou Skylink.
  • Do pozice generálních ředitelů TV Nova byli jmenováni Klára Brachtlová (finanční ředitelka TV Nova) a Jan Vlček (obchodní ředitel). V pozici vystřídali Christopha Mainusche, který ale zůstal jedním ze dvou ředitelů mateřské CME.
  • Livesport, aplikace pro sportovní výsledky a zpravodajství, koupila od O2 mobilní aplikaci Tapito, která nabízí zpravodajství na míru. 
  • Hospodářské noviny zvýšily od 17. června cenu na webu pro nové předplatitele. Stávající cena 99 Kč měsíčně nebyla podle Economie udržitelná. Nová cena se pohybuje od 145 Kč měsíčně.
  • Poloviční podíl ve firmě provozující vysílání skupiny Prima získala THR Media, která má tři akcionáře (I. Zach, P. Marschallová, R. Zachová). Z majetkové struktury odešla firma Denemo Invest Vladimíra Komára. Znamená to, že prakticky jediným vlastníkem TV Prima se stal Ivan Zach.
  • Generální ředitel TV Barrandov a agentury Médea Jaromír Soukup spustil společně s Robertem Změlíkem internetový obchod. Stojí za ním společnost Shop TV 69, kterou oba vlastní rovným dílem. V nabídce se objevuje především sportovní zboží a doplňky stravy.
  • Martin Ondráček (dosud ČRo, předtím Mafra či TV Nova) stal novým ředitelem zpravodajství a publicistiky televizní skupiny Prima. Zodpovídat měl i za připravovaný zpravodajský kanál CNN Prima News.

ČERVENEC

  • Mezi nové investory Deníku N se zařadil Ondřej Fryc, zakladatel Mall.cz, Libor Malý, zakladatel Jobs.cz, a Martin Hájek, který stál za vznikem společnosti Livesport.
  • Rada pro rozhlasové a televizní vysílání souhlasila s převodem polovičního podílu v Rádiu Zet ze společnosti Media Bohemia na Active Radio. Ta se stala jeho jediným vlastníkem.
  • Pražský dopravní podnik předal v červenci stovky reklamních ploch v pražském metru novému nájemci – firmě BigBoard. Doposud je provozovala společnost euroAWK.
  • Evropská komise (EK) odsouhlasila transakci, v rámci které získá společnost Vodafone aktivity firmy Liberty Global ve čtyřech zemích střední a východní Evropy včetně Česka. Vodafone se na českém trhu může spojit s operátorem UPC ČR.
  • Empresa Media ukončila vydávání měsíčníku Faktor Soukup. Časopis, který původně vznikl jako týdeník Faktor S, se postupně změnil na titul spojený s ředitelem vydavatelství J. Soukupem.
  • Watch Star Media (WSM) získala fotbalový měsíčník Hattrick. Rozšířila tím své sportovní tituly (Tennis Arena, Svět kulturistiky a Fitness). Zároveň získala 60% podíl ve firmě Osmium.
  • V24 Media, která vydává magazín Vogue CS, učinila po krátké době další změny v managementu. Z firmy odešel CFO & CEO Pavel Chládek. Přišla naopak producentka Klara Beverly.
  • BigBoard založil firmu MetroZoom na prodej nosičů v pražském metru. V nabídce je 1196 nosičů (většinou CLV, část i HD LED). 
  • TV Prima získala poloviční podíl v provozovateli herního portálu Playzone. Akvizici zamýšlí využít pro svou značku Prima Cool a díky ní zvýšit aktivitu v elektronických sportech (esport).

SRPEN

  • Mediální zastupitelství Media Club oznámilo, že se dohodlo na zastupování stanic skupiny Active (patří D. Křetínskému) při prodeji reklamy. Změna má nastat od února 2020. V portfoliu Media Clubu se tak mají objevit i rádia Frekvence 1, Evropa 2, Dance, Zet a Bonton. Jejich souhrnný podíl na trhu překračuje 17 %.
  • EC Investments D. Křetínského a P. Tkáče koupila 50% podíl v herní agentuře Grunex s cílem posílit v esportu. Druhá polovina nadále patří M. Liberskému, který zůstává ředitelem. 
  • Nově vzniklý kanál Premier Sport začal vysílat. Nabídl přenosy z nejvyšší fotbalové anglické ligy. Vysílají ho Digi TV, která práva poskytuje i placeným televizím O2TV a T-Mobile TV.
  • Novinky.cz začaly s doporučováním obsahu podle zájmu čtenářů. Zároveň rozšířily nabídku reklamních mobilních formátů. Nabízejí tak jinou paletu formátů na počítači a jinou na mobilu.
  • Čínská Citic měla podle žádosti ÚOHS snížit svůj podíl v Empresa Media (dosud 49 %) a navýšit ho v agentuře Médea (dosud 30 %). Jak konkrétně mělo vypadat rozložení podílů, uvedeno nebylo.
  • Mladá fronta uvedla dětský časopis Tečka!, který je určen dětem starším 6 let. Navazuje tak na předškolní Puntík. 

ZÁŘÍ

  • Vodafone po koupi UPC uvedl první společnou nabídku, ve které provázal mobilní, pevné a televizní služby. 
  • Firma Soffa na sebe podala insolvenční návrh, vydavatelské aktivity designového časopisu Soffa tak byly utlumeny. Časopis začal vycházet v r. 2013, nejprve elektronicky.
  • Mafra uvedla placenou sekci iDnes Premium. Obsahuje jak články, tak také přístup k dalším klubovým benefitům (přednostní nákup vstupenek, audioknihy, e-knihy, online filmy či bonus na Mobil.cz). Součástí měsíčního předplatného je i možnost získat roční digitální předplatné jednoho z titulů MF Dnes, LN nebo Téma.
  • Economia se rozhodla neobsazovat v tuto chvíli post CEO, rozšířila ale roli představenstva. Jeho novými členy se stali Lenka Černá (dosud VLM, Annonce) a Jan Matějů (dříve např. DámeJídlo.cz). Předsedkyní představenstva je Zuzana Řezníčková.
  • TV Barrandov oznámila, že spolupráci s filmovými produkcemi chce nově hodnotit podle počtu diváků, které jejich pořady získají. Má se opírat o data sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere.
  • VLM upravila distribuci regionálních týdeníků, které zavedla ve všech okresech ČR. Zůstávají součástí 70 mutací Deníku, samostatně se už ale v prodeji neobjevují.
  • Karel Peterka, dosud jediný majitel Šlágr TV, si ponechal 50% podíl ve společnosti provozující Šlágr TV. Druhou polovinu z větší části získala firma FWDS Europe (40 %) a Aleš Zavoral (10 %).

ŘÍJEN

  • PPF se dohodla s firmou CME na koupi televizních stanic v pěti zemích střední a východní Evropy. Transakce zahrnuje i nejsilnější komerční televizní skupinu Nova a její hodnota je 2,1 mld. USD (cca 48 mld. Kč). 
  • Své billboardové portfolio rozšířila euroAWK akvizicí venkovních ploch od společnosti Darothore. Jde o několik stovek ploch u nákupních center či na dopravních uzlech.
  • Placené texty na webu začal do sekce Blesk Premium umísťovat server Blesk.cz. Z celkové nabídky šlo o cca 2 články denně. První měsíc bylo předplatné za 49 Kč, od dalšího měsíce se zvýšilo na 99 Kč. 
  • Od 11. října spustil Netflix svou platformu v lokalizované verzi. K dispozici je české uživatelské rozhraní s českými titulky i dabingem. V nabídce se rovněž objevily některé české filmy. Veškerý populární mezinárodní obsah má být dabovaný v češtině. Cena základního předplatného je 199 Kč měsíčně.
  • Czech Media Invest získala podíl ve výši 4,06 % v německé televizní skupině ProSiebenSat.1. Má jít o první krok v nové strategii CMI s cílem získat menšinové podíly v zahraničních mediálních společnostech. 
  • Po odchodu V. Komára zjednodušila skupina Prima majetkovou strukturu. Čtyři dosavadní firmy zanikly, klíčové firmy FTV Prima a Media Club jsou vlastněny jen třemi firmami.
  • Deník N získal po roce své existence 11,5 tis. předplatitelů, což je téměř dvojnásobek původního plánu. Do dvou let by chtěl být ekonomicky soběstačný.
  • Poslanecká sněmovna schválila výroční zprávy ČT o činnosti a hospodaření za roky 2016 a 2017. 
  • Prima vytvořila další vertikálu, tentokrát pro segment hobby, a zastřešila ji značkou Prima Doma. Pod ní patří TV pořady, weby, video pořady, diskusní fóra nebo produktový srovnávač Kutilo.cz.
  • Empresa Media ukončila vydávání časopisu Instinkt. Zdůvodnila to klesajícími inzertními příjmy. Instinkt vycházel od roku 2002 jako týdeník, v květnu 2019 se stal měsíčníkem.            

LISTOPAD

  • Ve středu minutu před půlnocí 27.11. 2019 byly vypnuty programy České televize v Praze na Žižkově a na Cukráku ve standardu DVB-T a naopak bylo zapnuto finální vysílání těchto programů ve standardu DVB-T2.   
  • Distribuční firma PNS se rozhodla pohltit své dceřiné společnosti Mediaservis a PNS Grosso. Konsoliduje tím tak distribuční řetězec směrem k maloobchodníkům a k předplatitelům.
  • Viacom uvedla na českém trhu dětský kanál Nicktoons
  • Zahájila televizní streamovací služba Apple TV+ od firmy Apple. Dostupná je ve stovce zemí včetně Česka. Čeští diváci zaplatí za její sledování 139 Kč měsíčně.
  • Český rozhlas spustil v pátek devět nových vysílačů pro digitální vysílání DAB+ a rozšířil tak pokrytí digitálního rozhlasu na 80 % populace ČR. V multiplexu je šířeno 15 stanic ČRo.
  • MetroZoom na základě pověření od Railreklam převzala reklamní plochy v metru. Rozhodl se tak DPP v poptávkovém řízení. Proti se ale postavil Rencar, který tento krok rozporuje.
  • Radiohouse má novou majetkovou strukturu, jediným vlastníkem se stala společnost MMS. Změny souvisejí s přeskupením rádií na reklamním trhu v r. 2020. Radiohouse i Media Bohemia se zároveň přestěhovaly.
  • RRTV souhlasila s tím, aby společnost BigBoard Praha získala 34% podíl v provozovateli pražské metropolitní stanice Praha TV. Podíl má převzít od firmy Our Media, která se podílí na provozování serveru Parlamentní Listy. Její zástupci si ale majetkovou účast v televizi zachovají.

PROSINEC

  • Skupina Prima začala po 21 letech opouštět pražskou Palmovku a stěhovat se do nového sídla na pražské Vinici. Zde obývá šest podlaží v nově zrekonstruovaném objektu. V novém sídle jsou televizní i rozhlasová studia. 
  • Na konci listopadu aktivovala Mafra na iDnes.cz platební bránu v sekci iDnes Premium. Stalo se tak o pár dnů dříve, něž původně avizovala. První měsíc mají zájemci za 1 Kč, od dalšího měsíce je cena nastavena na 39 Kč.
  • Stanice ČSFS začaly vysílat pod sjednocenou značkou CS. Jde o stanice CS History, CS Mystery a CS Horror. CS film zůstává, z dětského CS mini se stalo programové pásmo.
  • Příprava spuštění zpravodajské televizní stanice CNN Prima News postoupila do další fáze. Prima ukázala zpravodajské studio a zároveň oznámila zahájení tréninkové fáze. Z vedení stanice zároveň odešel Martin Ondráček
  • Výzkumná agentura GfK se rozhodla na několika trzích CEE utlumit své aktivity. V Česku se to konkrétně dotkne vybraných customizovaných ad-hoc výzkumů (s výjimkou FMCG trhu).
  • Audio portál Můj rozhlas.cz spustil po dvou letech příprav Český rozhlas. Koncentruje všechny audio pořady ČRo. Umožňuje živý poslech, timeshift, vyhledávání v archivu či poslech podcastů.
  • Eskaloval spor vlastníka Mladé fronty Františka Savova a skupiny Czechoslovak Group, která na Mladou frontu podala návrh na konkurz.
  • Týden snížil rozsah svého vydání zhruba o třetinu na 60 stran. Vydavatel vysvětlil, že jinou možnost neměl. Přesné důvody nespecifikoval, souvisejí zřejmě s nutností snížit výrobní náklady.
  • Šéfredaktor webu Info.cz Michal Půr oznámil, že od CMI on a redakce převezmou vlastnictví webu. Z provozující firmy webu zároveň odešel jednatel Tomáš Jirsa. Podle informací Aktuálně.cz si Home Credit zaplatil agenturu C&B Reputation Management, aby zlepšila obraz Číny v českých médiích. Jirsa je majitelem mateřské C&B Group.

-mav-